Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-19@19:44:51 GMT

کشف اسکلت دختر ۱۳ ساله در آثار باستانی

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۳۷۹۷۱

کشف اسکلت دختر ۱۳ ساله در آثار باستانی

رکنا: به گفته‌ی باستان شناسان و وزیر آثار باستانی و میراث فرهنگی مصر، اسکلت متعلق به دختری حدوداً ۱۳ ساله در کنار هرم ۴۶۰۰ ساله مصر کشف شده است.

به نقل از لایو ساینس، بقایای این دختر در گورستانی در نزدیکی هرم «می‌دوم»، دفن شده است. در این مقبره هیچ وسیله‌ای وجود ندارد و این جسد بدون متعلقات دفن شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باستان شناسان سن تقریبی این دختر در زمان مرگ را با بررسی استخوان‌هایش تخمین زده‌اند. زمان دقیق دفن این دختر مشخص نیست با این حال هرم مجاور او به ۴۶۰۰ سال پیش باز می‌گردد.

در جایی دیگر در همین گورستان باستان شناسان دو جمجمه حیوان را که گمان می‌رود جمجمه گاو هستند، در کنار دو گلدان سرامیکی نیز کشف کردند. به نظر می‌رسد این جمجمه‌ها و گلدان‌ها پیشکشی برای مراسم دفن هستند. با این حال باستان شناسان اطمینان ندارند که این مراسم برای چه کسی برگذار شده است.

هرم «می‌دوم» قبل از اینکه به هرمی با وجوه مسطح تبدیل شود، در ابتدا به عنوان یک هرم پلکانی ساخته شده بود. علت اینکه چرا از یک هرم پلکانی به یک هرم مسطح تغییر شکل داد، هنوز مشخص نیست.

باستان شناسان معتقدند که دست کم بخشی از این هرم به فرعون «سنفرو» تعلق داشت. فرعون «هونی» یکی از نیاکان «سنفرو» برای اولین بار این هرم را به صورت پلکانی ساخت و سپس «سنفرو» آن را به یک هرم معمول با وجوه مسطح تغییر داد.

«سنفرو» اهرام متعددی در مصر بنا کرد که شامل دو هرم در مکانی به نام «دهشور» و چندین هرم پلکانی کوچک دیگر می‌شود. علت اینکه چرا «سنفرو» به ساخت تعداد زیادی هرم علاقه‌مند بود مشخص نیست، اما فرضیه‌ای وجود دارد که او سعی داشته بهترین هرم ممکن را با روش آزمون خطا بسازد. پسر و جانشین او «خوفو» هرم عظیم «جیزه»، بلندترین هرم جهان را بنا کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

منبع: رکنا

کلیدواژه: مصر دختر کشف اسکلت هرم عکس زن قتل فیلم مرد تهران زندگی پسر پل زن جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۳۷۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قتل در مزون لباس

سرهنگ عبدالرضا ضربت از دستگیری مادر و دختری خبر داد که صاحب یک مزون لباس را کشته و دخترش را مجروح کرده بودند.

به گزارش ایرنا، وی افزود: مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ یک فقره درگیری منجر به قتل در یکی از محله‌های شهرستان شیراز را اعلام کرد که تیمی از ماموران انتظامی پاسگاه کفترک در محل حاضر شدند.

وی ادامه داد: در تحقیقات اولیه پلیس مشخص شد دختر ۱۱ ساله به همراه مادر ۴۰ ساله‌اش برای خرید لباس به یک منزل که مزون خانگی بود رفته بودند که پس از پرو کردن لباس، فروشنده زن این دو خریدار را مسخره کرد که پس از مشاجره منجر به درگیری شد.

جانشین فرمانده انتظامی شیراز ادامه داد: در بررسی‌های تکمیلی مشخص شد که دختر ۱۱ ساله پس از برداشتن سلاح سرد از آشپزخانه، فروشنده ۵۰ ساله را به قتل رساند.

ضربت بیان کرد: در ادامه درگیری، زن ۴۰ ساله (مادر قاتل) با سلاح سرد دختر مقتول را نیز مجروح کرد.

جانشین فرمانده انتظامی شیراز گفت: ماموران انتظامی تحقیقات خود را برای شناسایی و دستگیری متهمان آغاز کردند که با اقدامات فنی موفق شدند مخفیگاه قاتل و مادرش را شناسایی و در کمتر از ۶ ساعت آنان را در یکی از محله‌های شیراز دستگیر کنند.

وی با بیان اینکه مجروح به بیمارستان منتقل شد و در حال حاضر وضعیت جسمانی وی رضایتبخش است، گفت: متهمان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

دیگر خبرها

  • یک کشته در فروشگاه لباس
  • رهاسازی چاه عمیق بدون حفاظ در مجموعه باستانی گورستان سیراف + فیلم
  • همه چیز درباره کشفیات مرموز باستان‌شناسی در اصفهان / از کشف یک کوره اعجاب‌انگیز تاریخی تا لوله‌های عظیم آب و فاضلاب ۱۰۰۰ ساله و یک سازه عجیب مسقف احتمالا متعلق به یهودیان (فیلم)
  • قتل فروشنده به دست دختر ۱۱ ساله
  • قتل در مزون لباس
  • دختر ۱۱ ساله فروشنده مزون لباس را با چاقو کشت
  • نمایش آثار آیینی محوطه‌های باستانی در اردبیل
  • غرق شدن دختر 8 ساله در توکهور و هشتبندی میناب
  • یادگارهای آیینی محوطه‌های باستانی اردبیل به نمایش گذاشته می‌شود
  • مطالعه و کاوش در ۵ محوطه باستانی استان اردبیل