Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-24@13:47:15 GMT

دشمنی با ایران به نفع ورشو نیست

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۳۸۳۸۰

دشمنی با ایران به نفع ورشو نیست

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ «توماش سیمونیاک» وزیر دفاع پیشین لهستان، از برگزاری اجلاس ورشو با موضوع ایران و خاورمیانه، به میزبانی کشورش انتقاد کرد.

سیمونیاک که عضو پارلمان و نایب رئیس حزب معارض «Platforma Obywatelska» (عرصه مدنی)، ضمن انتقاد از برگزاری نشست ورشو تأکید کرد «لهستان با میزبانی از این نشست، هیچ چیزی به دست نخواهد آورد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارش «رادیو لهستان»، سیمونیاک توضیح داد «این کنفرانس برای خاورمیانه صلحی به ارمغان نخواهد آورد زیرا طرف‌های زیادی از کشمکش در خاورمیانه در آن حضور ندارند؛ پس ما داریم با قدرت از یکی از این طرف‌ها حمایت می‌کنیم».

او از سخنان ماتیوش موراویتسکی نخست‌وزیر کشورش نیز انتقاد کرد که گفته بود کنفرانس ورشو پلی بین اروپا و آمریکا خواهد بود زیرا که به گفته سیمونیاک اتحادیه اروپا خیلی از این نشست فاصله گرفته چون هدف این نشست از بین بردن توافق هسته‌ای با ایران است که سال ۲۰۱۵ امضا شد.

وزیر دفاع پیشین لهستان معتقد است که کنفرانس مذکور نشان می‌دهد «ورشو دیدگاه فراگیری در سیاست خارجی خود ندارد چرا که در ورطه اتفاقی وارد کرد، که اثرات آن را نمی‌داند [یا متوجه آن نیست]».

سیمونیاک تصریح کرد: هیچ نفعی در دشمنی با ایران یا کشورهای دیگر نداریم. ما نفعی در کنفرانسی نداریم که هیچ گروه فلسطینی در آن حضور ندارد. ما همیشه توازن [قوا] در خاورمیانه را حمایت می‌کردیم و صلح برای ما ارزش بالایی داشته حال آنکه این کنفرانس اهمیت نه چندان بالایی رای چنین هدفی [صلح] دارد».

سیمونیاک (۵۱ ساله) سیاستمدار لهستانی است که از دوم آگوست ۲۰۱۱ تا ۱۶ نوامبر ۲۰۱۵ وزیر دفاع و از ۲۲ سپتامبر ۲۰۱۴ تا ۱۶ نوامبر ۲۰۱۵ معاون نخست وزیر لهستان بوده است.

کنفرانس ورشو تحت عنون چالش‌های خاورمیانه امروز پنجشنبه و فردا جمعه در ورشو با حضور آمریکا و چند کشور دیگر برگزار می‌شود اما بسیاری از کشورهای اروپایی یا حضور ندارند یا در سطح بسیار پایین شرکت می‌کنند. از میان کشورهای عربی نیز کشورهایی مثل عراق، قطر، لبنان و فلسطین در آن حضور نخواهند داشت.

کشورهای عربی متحد عربستان در این نشست حضور پررنگ خواهند داشت. امارات از جمله آنهاست. «انور قرقاش» وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجه یکشنبه چهاردهم بهمن ماه از طرح آمریکا برای برگزاری کنفرانسی در ورشو استقبال کرد و گفت این کنفرانس «پیامی برای ایران دارد.»

فارس

انتهای پیام/

171 / 156 ورشو ایران آمریکا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: ورشو ایران آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۳۸۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/ سفر رئیس جمهور به پاکستان

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور بامداد امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ به دعوت رسمی همتای پاکستانی خود و در رأس هیأتی عالی‌رتبه از مقامات اقتصادی و سیاسی عازم اسلام‌آباد شد.

بدرقه رئیس جمهور در فرودگاه مهرآباد بدرقه رئیس جمهور در فرودگاه مهرآباد بدرقه رئیس جمهور در فرودگاه مهرآباد ورود رئیس جمهور به اسلام آباد ورود رئیس جمهور به اسلام آباد استقبال رسمی محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان از رئیس جمهور استقبال رسمی محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان از رئیس جمهور استقبال رسمی محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان از رئیس جمهور کاشت نهال توسط رئیسی و شهباز شریف خوش‌آمدگویی مقامات کشوری پاکستان به رئیسی خوش‌آمدگویی نخست وزیر پاکستان از کابینه دولت ایران دیدار دو جانبه رئیسی با نخست وزیر پاکستان دیدار دو جانبه رئیسی با نخست وزیر پاکستان نشست هیئت های عالیرتبه ایران و پاکستان نشست هیئت های عالیرتبه ایران و پاکستان نشست هیئت های عالیرتبه ایران و پاکستان امضای اسناد همکاری مشترک میان مقامات ایران و پاکستان امضای اسناد همکاری مشترک میان مقامات ایران و پاکستان نشست مطبوعاتی مشترک رئیس جمهور کشورمان و نخست وزیر پاکستان نشست مطبوعاتی مشترک رئیس جمهور کشورمان و نخست وزیر پاکستان دیدار رئیسی با رئیس مجلس سنای پاکستان دیدار رئیسی با رئیس مجلس ملی پاکستان

دیگر خبرها

  • استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان
  • نشست تحلیل ریشه های دشمنی امویان با حضرت حمزه(س) برگزار می شود
  • عکس/ سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • اسپانیا: به رسمیت شناختن کشور فلسطین برای ثبات خاورمیانه مهم است
  • فرانسه: حضور ما در خاورمیانه باعث مهار تنش است!
  • زلفی گل: بیشتر از این در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنیم؟/ شوخی وزیر علوم با بسیج دانشجویی + فیلم
  • هر کاری می‌کنیم با بسیج دانشجویی رفیق بشویم نمی‌شود! / بیشتر از این در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنیم؟+ فیلم
  • برگزاری نشست تحلیل تحولات خاورمیانه از طوفان الاقصی تا وعده صادق
  • وزیر خارجه فنلاند در گفتگو با امیر عبداللهیان : ادامه تنش در خاورمیانه به نفع هیچ کس نیست
  • وزیر خارجه فنلاند: ادامه تنش در خاورمیانه به نفع هیچ کس نیست