Web Analytics Made Easy - Statcounter

به نقل از المسیره، یحیی سریع سخنگوی رسمی نیرو‌های مسلح یمن امروز چهارشنبه از شهادت ۸ ماهیگیر یمنی و زخمی شدن ۷ تن دیگر در پی حملات جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی به جزیره "بضیع" در الحدیده خبر داد.

وی افزود: ائتلاف متجاوز سعودی و مزدورانش از پایبندی نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به آتش‌بس سوء استفاده و آتش‌بس در الحدیده را در سایه سکوت جامعه جهانی نقض می‌کنند و به جنایات فجیع خود علیه یمنی‌ها ادامه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن گفت که ائتلاف متجاوز سعودی و مزدوران طی ۴۸ ساعت گذشته ۲۹۷ بار آتش‌بس را نقض کردند که این دلیل آشکار بر عدم توجه آن‌ها به قطعنامه‌های سازمان ملل و تلاش‌های جامعه جهانی برای برقراری صلح در یمن است.

وی گفت: اگر جنایات ائتلاف متجاوز سعودی و مزدورانش و نقض آتش‌بس ادامه یابد صبر نیرو‌های یمنی طولانی نخواهد بود و موضعی قاطع در قبال این جنایات اتخاذ خواهند کرد.

سریع از نماینده ویژه سازمان ملل و رئیس تیم ناظران بین‌المللی خواست که به مسئولیت‌های خود مبنی بر توقف جنایات ائتلاف متجاوز سعودی و مزدورانش در الحدیده عمل و آن‌ها را به‌عنوان طرفی که در مسیر اجرای توافق آتش‌بس کارشکنی می‌کند معرفی کنند.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن گفت که جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی طی ساعات گذشته ۴۹ بار مناطق مختلف یمن را بمباران کردند.

وی افزود: نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن طی ساعات گذشته چندین عملیات مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی برای پیشروی در مناطق مختلف را در هم شکستند و خسارات سنگینی به آن‌ها وارد ساختند.

این فرمانده یمنی همچنین گفت که نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی در پاسخ به ادامه نقض آتش‌بس و تجاوز‌های سعودی چندین عملیات علیه مزدوران انجام دادند که در پی این عملیات‌ها ۷۱ مزدور مصدوم شدند و چندین خودروی نظامی و زرهی آن‌ها منهدم شد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آتش بس ائتلاف سعودی یمن نیروهای یمنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۳۸۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزه

امیر قطر و ولیعهد سعودی در گفت‌وگویی تلفنی بر لزوم جلوگیری از گسترش تنش‌ها در منطقه و برقراری آتش‌بس در غزه تاکید کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در سایه ادامه گفت‌وگوهای سران کشورهای منطقه درباره تحولات غزه، شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر در تماسی تلفنی با «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی، اوضاع منطقه‌ای و بین‌المللی به ویژه غزه را مورد بررسی قرار داد.

دیوان امیری قطر اعلام کرد که امیر این کشور و ولیعهد سعودی در این تماس تلفنی بر لزوم کاهش تنش‌ها و جلوگیری از گسترش درگیری در منطقه تاکید کردند.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی و محمد بن سلمان همچنین بر اهمیت برقراری آتش‌بس در نوار غزه و سایر اراضی فلسطینی تاکید کردند.

دیروز سه شنبه هم فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان سعودی در نشست مطبوعاتی با همتای پاکستانی خود گفت: تلاش‌های انجام‌شده برای آتش‌بس در نوار غزه کافی نیست و باید به ورود کمک‌های بشردوستانه سرعت ببخشیم.

وزیر خارجه عربستان سعودی با اشاره به جان باختن اعضای کاروان سازمان خیریه «آشپزخانه مرکزی جهانی» در حمله عامدانه ارتش رژیم صهیونیستی در چند هفته گذشته در غزه اظهار داشت: جهان در حالی با کشته شدن هفت نفر از نیروهای امدادرسان در غزه دست به تحرک زده که کشتار بیش از 33 هزار انسان را تاکنون نادیده گرفته است.

وی تاکید کرد که مرگ ساکنان غزه به‌سبب گرسنگی تأکید می‌کند که نظام بین‌المللی کاملاً در خصوص تعامل با اوضاع نوار غزه شکست خورده است. ما خواهان آتش‌بس فوری در غزه و مخالف نزاع بیشتر در منطقه هستیم.

عربستان: جهان کشتار 33هزار انسان را در غزه نادیده گرفته است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چرا کشور‌های عربی در زمان حمله ایران به اسرائیل کمک کردند؟
  • تلویزیون عربستان: ایرانی‌ها در صورت حمله اسرائیل، منطقه را به آتش می‌کشند!
  • نماهنگ/ تنبیه متجاوز
  • نماهنگ «تنبیه متجاوز» + فیلم
  • پاسخ متجاوز
  • عربستان در حال تغیر چهره خود است، اما آیا حقیقت دارد؟
  • فرمانده نیروی زمینی ارتش: با متجاوز به خاک ایران مماشات نمی شود
  • فرمانده نیروی زمینی ارتش: با متجاوز به خاک ایران مماشات نمی‌شود
  • امیر حیدری: با متجاوز به خاک ایران مماشات نمی‌شود
  • تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزه