Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارحوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا  چندی قبل در سخنرانی خود  با دنبال کردن پروژه ایران‌هراسی خود، اعلام کرد آمریکا قرار است ۱۳ و ۱۴ فوریه  یعنی ۲ روز پس از جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، کنفرانسی را در لهستان برگزار کند که در آن به مسائل خاورمیانه و به ویژه نقش ایران در منطقه پرداخته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خبر بلافاصله در تمام رسانه‌های دنیا انعکاس یافت و رسانه‌ها به دنبال پاسخ ایران به این دشمنی آشکار بودند.

 پس از صحبت‌های پمپئو در رابطه با کنفرانس ضدایرانی لهستان، گروه‌های برانداز و ضد انقلاب با ربات‌ها و اکانت‌های فیک توییتری خود سعی داشتند بار دیگر مردم را فریب دهند و با راه اندازی طوفان توییتری با هشتگ #WeSupportPolandSummit از کنفرانس ضدایرانی لهستان حمایت کنند.

صبح روز گذشته بی‌بی‌سی با انتشار خبری به تحلیل ۱۴ هزار توییت با هشتگ حمایت از کنفرانس ورشو #WeSupportPolandSummit   پرداخت. این تحلیل نشان می‌دهد  که ۱۴ هزار توییت توسط ۸  اکانت  و در مدت زمانی کوتاه منتشر شده‌ است.

 سیدعلیرضا آل‌داود پژوهشگر و کارشناس فضای مجازی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در این خصوص اظهار کرد: به تازگی بی‌بی‌سی با انتشار خبری به تحلیل ۱۴ هزار توییت  با هشتگ #WeSupportPolandSummit   پرداخت. بی‌بی‌سی اذعان کرد محتوایی که در یک بازه زمانی کوتاه با این هشتگ منتشر شده, نشان دهنده این است که  این توییت‌ها  توسط تعدادی از اکانت‌های فیک ساخته و منتشر شده‌اند. اما نکته مهمی که بی‌بی‌سی به آن اشاره کرده، این است که حدود ۸ اکانت، ۱۴۰۰۰ توییت با هشتگ #WeSupportPolandSummit منتشر کرده‌اند که رقم قابل توجهی است.

آل‌داود در ادامه گفت: ما پیش از این هم شاهد فعالیت اکانت‌های فیک در توییتر بودیم. در بحث تحریم ایران و هشتگی که ضدانقلاب چند روز قبل راه انداخته بود، تعدادی اکانت خاص که بی‌بی‌سی در این خبر به آن اشاره می‌کند, تعداد زیادی توییت منتشر کردند؛ همچنین در خصوص اجلاس منافقین که در تیرماه برگزار شده بود، این اکانت‌ها تعداد زیادی محتوا را با هشتگ‌های منافقین منتشر کردند و از این اجلاس منافقین در پاریس حمایت کردند. توییتر در حالی  اجازه می‌دهد این اکانت‌ های فیک که عمدتاً متعلق به سازمان‌های امنیتی هستند و تعدادی از آنها به صورت رسمی از سمت رژیم صهیونیستی حمایت می‌شوند، به راحتی در این شبکه اجتماعی فعالیت داشته باشند و به وسیله ربات‌ها تعداد زیادی محتوا را با هشتگ‌های ضدایرانی منتشر کنند که چند روز پیش  به همراه فیسبوک  بیانیه‌ای منتشر کرد مبنی بر اینکه تعداد زیادی از اکانت‌های مطعلق به ایران را ساسپند و مسدود کرده است.

وی در رابطه با مسدودسازی حساب‌های ایرانی حقیقی گفت: توییتر بارها اکانت‌های ایرانی که توسط انسان‌های حقیقی اداره می‌شوند را بدون هیچ دلیلی مسدود کرده ولی از اکانت‌های فیک منافقین و مرتبط با سازمان‌های امنیتی مثل موساد و سیا و گروه‌های برانداز و ضدانقلاب حمایت می‌کند و به آنها اجازه فعالیت می‌دهد و بعد از اینکه مشخص می‌شود تعداد قابل توجهی توییت توسط اکانت‌های فیک  منتشر شده، هیچ برخوردی با آنها صورت نمی‌گیرد.

این پژوهشگر فضای مجازی همچنین افزود: در حوزه شبکه‌های اجتماعی و پیامرسان‌های خارجی از آنجایی که مدیریت آنها در دست بیگانگان است, به راحتی چشم‌هایشان را بر روی استانداردهای فعالیت در شبکه های اجتماعی و پیامرسان‌ها  می‌بندند و از سوی دیگر به صورت ناعادلانه و ناجوانمردانه اکانت‌هایی که ضدارزش‌های غرب مثل لیبرالیسم فعالیت می‌کنند را به راحتی مسدود می‌کنند. این ماجرا به خوبی میزان احترام به آزادی بیان را از سوی دولت‌های غربی در جامعه جهانی به نمایش می‌گذارد. آزادی بیان در حوزه فضای سایبر کاملاً یک واژه فریبنده است که دولت‌های غربی فقط از آن برای اهداف استعماری خود استفاده می‌کنند.

آل‌داود در آخر تصریح کرد: نکته مهمی که در اینجا وجود دارد، این است که ما باید مطالبه داشته باشیم چرا ما در یک فضای یک طرفه و ناعادلانه  در توییتر, فیسبوک, تلگرام و اینستاگرام و دیگر پیامرسان‌های خارجی فعالیت داریم که بسیاری از فعالیت‌های ما در این شبکه‌های اجتماعی محدود می شود. در صورتی که آنها مطالب ضدفرهنگ و ضدارزش خود را در اختیار کاربران ایرانی قرار می‌دهند و درست زمانی که کاربران ایرانی در توییتر اثرگذار واقع می‌شوند، اکانت‌های آنها را مسدود می‌کند. ایران باید برای شبکه‌های اجتماعی قوانینی وضع کند تا این پیامرسان‌ها در ایران دفتر حقوقی داشته باشند و مثل قوانین اتحاده اروپا و قانون GTPR موظف باشند از قوانین ما پیروی کنند و در صورتی که این قوانین را نپذیرفتند، حتماً باید با آنها برخورد شود و شبکه اجتماعی مورد نظر در ایران مورد مسدودسازی قرار گیرد, چراکه ما توسط صاحبان شبکه‌های اجتماعی در یک فیلترینگ حبابی قرار داریم و یک طرفه از سوی آنان محدود شده‌ایم، در صورتی که ما به راحتی به  آنها اجازه داده‌ایم در کشور ما آزادانه فعالیت کنند, اغتشاش درست کنند و بستر زیست و حملات تروریستی و رسانه‌ای داشته باشند و  حتی منجر به حملات تروریستی حقیقی در ایران شوند؛ از این رو داشتن چنین مطالبه‌ای امری ضروری است.

گزارش از معصومه شیری

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مایک پمپئو لهستان توییتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۳۹۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقتی درخشش کای هاورتس حرص توییتر چلسی را در می‌آورد! / عکس

ادمین توییتر آبی‌ها از نوشتن نام ستاره آلمانی به عنوان گلزن آرسنال خودداری کرد.

طرفداری | حساب X باشگاه چلسی از نوشتن نام کای هاورتس خودداری کرد.

دیدار معوقه تیم‌های آرسنال و چلسی از هفته بیست‌ونهم لیگ برتر انگلیس چلسی با پیروزی 5-0 توپچی‌ها خاتمه یافت. آرسنال با ارائه یک نمایش کاملاً برتر و خلق موقعیت‌های زیاد، مقتدرانه فاتح دربی لندن شد و صدرنشینی خود را برای حداقل تثبیت کرد. یکی از اتفاقات جالب توجه این بازی، درخشش کای هاورتس مقابل تیم سابقش بود. ستاره آلمانی آرسنال طی 8 دقیقه دو بار دروازه آبی‌ها را باز کرد و سهم بزرگی در پیروزی شیرین توپچی‌ها داشت.

اما سوژه‌ای که پیرامون تقابل دو تیم، حسابی در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست شد، واکنش حساب X (توییتر سابق) چلسی به گل‌های کای هاورتس بود. همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، ادمین چلسی هنگام شرح بازی از نوشتن نام هاورتس که زننده گل‌های سوم و چهارم آرسنال بود، خودداری کرده‌است. ستاره آلمانی تابستان گذشته در انتقالی پرسروصدا صدا استمفورد بریج را به مقصد شمال لندن ترک کرد.

در حالی که توییتر چلسی نام بن وایت (زننده گل دوم و پنجم آرسنال) را نوشته، خبری از نام کای هاورتس (زننده گل سوم و چهارم آرسنال) نیست.

 

از دست ندهید ????????????????????????

سرمربی پرسپولیس: من کاشف آلیسون بودم جنگ در دربی میلان؛ 3 اخراجی در 3 دقیقه! آشنایی با مالکان لیگ برتر و میزان ثروت آن‌ها مورینیو: به من می‌گفتند اتوبوس، حالا با همین سبک شده‌اند جادوگر!

دیگر خبرها

  • آزادی ۶ مرزبان ایرانی از طالبان
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور
  • آموزش تغییر ریجن پابجی موبایل به امارات
  • صدور فرمان جنگ از ورشو!
  • ایران ادعاهای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری را قویاً رد کرد
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری
  • عکس| نقشه جدید سازمان سیا برای خرابکاری در ایران فاش شد
  • وقتی درخشش کای هاورتس حرص توییتر چلسی را در می‌آورد! / عکس
  • واکنش محمد فاضلی به توییت جنجالی کریمی قدوسی
  • فیلم| واکنش اکانت‌اینستاگرام لالیگا به دو گل پیروزی بخش جود بلینگام در ال کلاسیکو با ترانه ایرانی