Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@19:23:01 GMT

مدارس بیش از 12هزار معلم تربیت بدنی کم دارد

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۳۹۴۱۰

مدارس بیش از 12هزار معلم تربیت بدنی کم دارد

بجنورد- ایرنا- معاون مدیرکل دفتر معاونت تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: برای پاسخ به نیاز فعالیت های ورزشی مدارس باید بیش از 12 هزار معلم تربیت بدنی به نیروی انسانی آموزش و پرورش افزوده شود.

سعید خسروی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از چند آموزشگاه بجنورد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اکنون بیش از 33 هزار معلم تربیت بدنی در مدارس کشور مشغول به فعالیت هستند که قریب به اتفاق آنان دانش آموخته همین رشته بوده و متخصص هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: معلمان غیرمتخصص در رشته تربیت بدنی مربوط به مدارس ابتدایی است و البته در این زمینه، کارشناسان معتقد هستند که در دوره ابتدایی، باید یک معلم امر آموزش را بر عهده داشته باشد و البته باید آموزگاران متولی تدریس دوره ابتدایی، توانمند شوند.
معاون مدیرکل دفتر معاونت تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: بر این اساس بیش از 69 هزار آموزگار دوره ابتدایی، آموزش های لازم در زمینه تربیت بدنی را فرا گرفته اند.
وی در باره جذب نیروی انسانی تربیت بدنی در آموزش و پرورش اظهار داشت: هر ساله 700 تا 800 نفر دانشجوی تربیت بدنی در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته می شوند تا به نیازهای آموزش و پرورش پاسخ داده شود و شماری هم از طریق آزمون های استخدامی جذب می شوند.
خسروی در بخش دیگر سخنان خود، یکی از رسالت های معلمان تربیت بدنی را شناسایی ناهنجاری قامتی دانش آموزان عنوان کرد و گفت: بر اساس تفاهم نامه با استان ها، پیمایش و غربالگری مشکلات قامتی دانش آموزان در دستور کار است.
وی تصریح کرد: شناسایی این مشکلات پیش از این هم انجام می شد اما امسال نظام مندتر از گذشته در حال شناسایی هستیم که البته نتایج آن هنوز به دست نرسیده است.
وی با بیان اینکه بیش از 300 کانون حرکات اصلاحی در آموزش و پرورش ایجاد شده است خاطرنشان کرد: دانش آموزان برای رفع مشکلات و اصلاح ساختار قامتی، به کانون حرکات اصلاحی متعلق به آموزش و پرورش معرفی می شوند و در صورت نیاز به مراکز درمانی ارجاع داده می شوند.
معاون مدیرکل دفتر معاونت تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: بخشی از مشکلات ساختار قامتی دانش آموزان، ژنتیکی و بخشی مربوط به سبک زندگی است و به طور مثال یکی از علت های مشکلات قامتی دانش آموزان را استفاده از گوشی های تلفن همراه است.
معاون مدیرکل دفتر معاونت تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش، برای حضور در گردهمایی دو روزه گروه های آموزشی درس تربیت بدنی قطب 5 کشور که با حضور استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان، گلستان و مازندران به میزبانی بجنورد در حال برگزاری است به خراسان شمالی سفر کرده است؛ این گردهمایی عصر امروز به کار خود پایان می دهد.
7185/ 6042

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي آموزش و پرورش معلم ورزش خراسان شمالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۳۹۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت

          به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: این کلاسهای درس با مشارکت خیران و اعتبارات مدیریت آموزش و پرورش گناباد هوشمندسازی شدند.    مجید فدوی روز پنج شنبه افزود: این کلاسهای درس با مشارکت خیران و اعتبارات مدیریت آموزش و پرورش گناباد هوشمندسازی شدند.   وی ادامه داد: برای هوشمند سازی هر کلاس درس به صورت متوسط ۳۲۰ میلیون ریال هزینه شده است.   رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: ۴۲ مدرسه در مناطق شهری و روستایی این شهرستان با مشارکت خیران و اعتبارات نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس در یک سال گذشته بازسازی شدند.   فدوی سر و سامان دادن به ۶۵ ملک مازاد آموزش و پرورش، توجه ویژه به حوزه تربیت بدنی و نصب ۶ چمن مصنوعی را از مهمترین اقدامات آموزش و پرورش گناباد در این مدت برشمرد.   کلاس های هوشمند فرصت های یادگیری بیشتری را برای دانش آموزان فراهم، فرآیند یادگیری را سرگرم کننده و به دانش آموزان کمک می کند فناوری های جدید را بهتر فرا بگیرند و در مجموع در ارتقاء بهره وری آموزشی و مشارکت پذیری آنان نقش مهمی دارند.   از مجموع ۱۷ هزار و ۶۱۴ دانش آموز که در ۹۱۱ کلاس درس و ۲۲۴ مدرسه در مناطق شهری و روستایی گناباد شاغل به تحصیل هستند، ۹ هزار و ۵۶۵ نفر در دوره ابتدایی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در دوره اول متوسطه و ۲ هزار و ۲۸۸ نفر در دوره دوم متوسطه هستند.   هشت هزار و ۸۳۶ نفر از دانش آموزان در مدارس دولتی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در مناطق روستایی، ۹۲۷ نفر در مدارس شاهد و بقیه در مدارس استثنایی و غیرانتفاعی به تحصیل اشتغال دارند.   مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

دیگر خبرها

  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی
  • تلاش برای ارتقای رتبه علمی آموزش در خوزستان