Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@19:27:28 GMT

پرداخت‌های نظام سلامت اصلاح می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۳۹۴۱۱

معاون درمان وزارت بهداشت، از پرستاران به عنوان ماندگارترین نیروهای بیمارستانی نام برد و گفت: پرداخت ها در نظام سلامت کشور اصلاح می شود.

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، قاسم جان بابایی، در نشست شورای عالی نظام پرستاری با بیان اینکه با هم اندیشی و همکاری می توان از این اوضاع سخت و اسفبار حوزه سلامت خارج شد، افزود: برای ادامه روند موجود می بایست حجم خدمات را کاسته و به بخش خصوصی واگذار نماییم زیرا منابع دولت محدود است و این بی نظمی موجود در سیستم، مشکلات متعددی را بوجود می آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: خدمات سرپایی گران بوده و هزینه بسیاری را از مردم دریافت می کند بنابراین خدمات القایی کمر حوزه سلامت و بیماران را خواهد شکست، زیرا به لحاظ ارائه خدمتی که در کشور وجود دارد و همچنین عدم وجود بستر لازم برای الکترونیک کردن باعث وجود مشکلات متعددی درحوزه سلامت شده است بنابراین برای گذر از این مشکلات می بایست فعالیت هایی را انجام داد.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان این که در وهله نخست می بایست سطح بندی خدمات صورت گیرد، افزود: سطح بند خدمات به معنای دسترسی بهتر، ارزانتر کردن و عادلانه تر کردن خدمات است و برای رسیدن به این سطح بندی نیاز است که این موارد رعایت شود.

وی با اشاره به این که همچنین یکی دیگر از فعالیت هایی که باید در اولویت قرار گیرد، الکترونیکی کردن خدمات است، اظهار داشت: تا کنون 600 گایدلاین و استاندارد خدمت آماده و ابلاغ شده است اما اجرایی نشده است . امیدواریم بتوانیم قطعات الکترونیک شدن را به هم وصل کنیم زیرا در سطح یک هنوز بسته های خدمتی دقیقی اعلام نشده است بنابراین می بایست استحقاق سنجی با کمک بیمه ها همراه با رعایت گایدلاین ها و استانداردها انجام شود. خوشبختانه این استحقاق سنجی در بیمارستان های دولتی در حال انجام است .

جان بابایی با اشاره به این که تبادل الکترونیکی اسناد با بیمارستان ها، یکی دیگر از کارهایی است که برای رفع مشکلات حوزه سلامت می بایست به آن توجه داشت، تاکید کرد: در حال حاضر تبادل اطلاعات به صورت اسناد دستی انجام می شود. پرستاران در مراکز درمانی به دو صورت دستی و الکترونیکی در حال ثبت اطلاعات هستند بنابراین وارد کردن دستی اطلاعات می بایست برچیده شود. براین اساس امسال اعتبار بخشی در بیمارستان ها را حذف کردیم زیرا اعتبار بخشی جز زحمت برای کادر پرستاری و پرسنل بیمارستان نفعی نخواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: اعتبار بخشی باید در طول سال به صورت الکترونیکی در حال ثبت باشد. در حال حاضر کاری مهمتر از ایجاد گایدلاین ها وجود ندارد و می بایست HISها ارتقا یابد زیراالکترونیکی شدن برای کم کردن زحمات است . همچنین برای تهیه گایدلاین ها می توانیم از حضور پرستاران نیز بهره مند شویم که به سمت الکترونیک شدن گام برداریم .

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه مشکل جدی در نظام پرداخت کشور وجود دارد، تصریح کرد: نظام پرداخت در کشور ما بر اساس خدمت محور و خرید خدمت است. DRG به نوعی خرید خدمت محسوب می شود و بیمه ها می بایست خریدار این خدمات باشند بنابراین پایه اصلی DRG، بیمه ها هستند که از این طریق نظام پرداخت اصلاح خواهد شد.

وی در خصوص طرح قاصدک گفت: این طرح مشکلات بسیاری داشته که برای دانشگاه هایی که مکاتبات در این خصوص انجام داده اند، برطرف شده بنابراین اگر این مشکلات به صورت کتبی از سوی سازمان نظام پرستاری به وزارت بهداشت اعلام شود قطعا در صدد رفع آن برخواهیم آمد.

جان بابایی با اشاره به اینکه ماندگارترین افراد در بخش های بیمارستانی پرستاران هستند، افزود: باید به سمت ماندگاری و امنیت شغلی پرستاران گام برداشته شود و تمدید طرح دردی از پرستاران دوا نخواهد کرد و تنها به عنوان یک مسکن در نظر گرفته می شود. ماندگاری پرستاران باید مورد توجه قرار گیرد زیرا این امربقای حوزه سلامت است .

وی یادآور شد: در خصوص استارت آپ ها و دیسپیج مراکز خدمات پرستاری در منزل آمادگی خود را اعلام می داریم و از این ایده ها استقبال خواهیم کرد که بتوان ساماندهی لازم صورت گیرد.

معاون درمان وزارت بهداشت اظهار داشت: برگزاری دوره های توانمند سازی آموزش پرستاران پیگیری خواهد شد زیرا پرستاران تربیت شده به عنوان سرمایه های کشور به شمار می روند و این دغدغه ها به وزیر بهداشت اعلام خواهد شد .

وی در پایان با اشاره اعطای پروانه صلاحیت حرفه ای به پرستاران توسط سازمان نظام پرستاری، خاطر نشان کرد: در خصوص اعطای پروانه صلاحیت حرفه ای پیگیری ها انجام خواهد شد و همچنین سازمان نظام پرستاری می تواند سایر مشکلات و مسائل جامعه پرستاری را به صورت مکتوب وزارت بهداشت اعلام نماید تا دکتر نمکی و سایر معاونین ایشان پیگیری های لازم را در این خصوص انجام دهند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: وزارت بهداشت نظام سلامت پرداخت ها هزینه درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۳۹۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه محاسبه اضافه‌کاری پرستاران اصلاح می‌شود

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از رشد ۵۰ درصدی تعرفه گذاری خدمات پرستاری خبر داد و گفت: نحوه محاسبه اضافه‌کاری پرستاران اصلاح می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، مهرداد شریفی امروز یکشنبه در یک نشست خبری که به مناسبت هفته ملی سلامت برگزار شد، با بیان اینکه مبلغ ریالی تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری 50 درصد افزایش یافته است، بیان کرد: همچنین ارزش نسبی خدمات پرستاری به میزان 15 درصد نسبت به سال گذشته، با افزایش همراه بوده است.

وی در ادامه از تلاش برای اصلاح فرمول محاسبه اضافه کاری پرستاران خبر داد و گفت: نشست‌های متعددی در این راستا با مسئولان ارشد دانشگاه، روسا و مدیران بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و نمایندگان گروه‌های مختلف پرستاری برگزار شده و در تلاش هستیم تا در روز‌های آینده شیوه نامه اصلاح فرمول اضافه کاری پرستاران را به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ابلاغ کنیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با نگاهی به مسیر توسعه خدمات حوزه درمان فارس از ابتدای سال جاری تاکنون، مجموعه درمان فارس را شبکه‌ای گسترده شامل 71 بیمارستان با هشت هزار و 190 تخت فعال، هزار و 300 درمانگاه و موسسه درمانی، هزار و 609 مطب متخصص، یک هزار و 30 مطب عمومی و 513 دفتر کار عنوان کرد.

شریفی با قدردانی از کادر درمان و بخش‌های پشتیبانی واحد‌های زیر مجموعه دانشگاه افزود: در سال گذشته، بیمارستان‌های دولتی فارس پذیرای بیش از سه میلیون بیمار بوده و تلاش شده تمام خدمات مورد نیاز این بیماران در سطوح اولیه تا فوق تخصصی به طور کامل به آنان ارائه شود.

وی با اشاره به اعزام 513 پزشک فوق تخصص، متخصصص و پزشک عمومی در سال گذشته به مناطق مختلف فارس، این اقدام را تلاشی برای شتاب بخشیدن به فرآیند‌های ارائه خدمات درمانی و توزیع عادلانه خدمات درمانی در سطح استان دانست و ادامه داد: در سال گذشته بیش از 140 هزار عمل جراحی در بیمارستان‌های دولتی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام شده است.

انجام 739 پیوند عضو، 130 جراحی کاشت حلزون شنوایی، 380 پیوند قرنیه، 180 پیوند مغز استخوان، انجام بیش از 30 میلیون خدمت آزمایشگاهی و بیش از 140 هزار مورد ام. آر.‌ای و 500 هزار مورد سی تی اسکن در بیمارستان‌های دولتی زیر مجموعه دانشگاه، از دیگر اقدامات ارایه شده مجموعه‌های درمانی در سال 1402 بود که معاون درمان دانشگاه به آن اشاره کرد.

شریفی همچنین با اعلام اینکه طرح‌های توسعه‌ای مهمی در سال گذشته به بهره برداری رسید، گفت: با بهره برداری از این طرح‌ها، بیش از 550 تخت بیمارستانی به مجموع تخت‌های درمانی استان فارس اضافه شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام اینکه در سال گذشته، بیش از 10 هزار بازدید نظارتی در حوزه‌های مختلف معاونت درمان انجام شده است، افزود: بسیاری از مراکز غیرمجاز به صورت مخفی و زیرزمینی با دخالت در امر سلامت فعالیت می‌کنند که با نظارت کارشناسان این حوزه و گزارش‌های مردمی، شناسایی می‌شوند.

وی همچنین از تعطیلی بیش از 150 مرکز ارائه دهنده خدمات غیرمجاز سلامت در شیراز و شهرستان‌های استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: دخالت افراد فاقد صلاحیت در امور سلامت، به لحاظ قانونی تخلف و جرم محسوب شده و با افراد خاطی، برابر قانون برخورد می‌شود.

 شریفی تاکید کرد: شهروندان می‌توانند برای طرح شکایت یا ارایه گزارش در زمینه فعالیت مراکز غیرمجاز زیبایی یا آرایشگاه‌های مداخله گر در حوزه پزشکی، با شماره تلفن‌های 1819 و 190 تماس گرفته و موضوع را با کارشناسان این سامانه‌ها در میان بگذارند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین با بیان اینکه در سال گذشته، پروانه بهره برداری 417 موسسه درمانی در بخش خصوصی از سوی اداره ارزیابی و صدور پروانه‌های این معاونت صادر شده است، گفت: توسعه اشتغال در بخش سلامت، در چارچوب قانون و مقررات و با بهره گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حال انجام است.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور / سهم ۸ هزار نفری پرستاران در استخدام های جدید
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور/ سهم ۸ هزار نفری پرستاران در استخدام‌های جدید
  • نحوه محاسبه اضافه کاری پرستاران اصلاح می‌شود
  • نحوه محاسبه اضافه‌کاری پرستاران اصلاح می‌شود
  • بسته «ماندگاری پرستاران» در مرحله تدوین نهایی
  • تدوین بسته ماندگاری پرستاران برای رفع مشکلات معیشتی
  • بسته ماندگاری پرستاران به مرحله تدوین نهایی رسید
  • بسته ماندگاری پرستاران در حال تدوین نهایی
  • پرستاران سر دو راهی؛ خانه نشینی یا تغییر شغل؟
  • پرستاران سر دو راهی خانه نشینی و تغییر شغل