Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-23@12:43:42 GMT

جمشیدی و پرنیا به اصفهان رفتند

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۳۹۴۳۶

به گزارش پارس نیوز، گروه همایون پرنیا به سرپرستی و آهنگسازی حسین پرنیا و خوانندگی فاضل جمشیدی در شب اول سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجردر تالار ایوان شمس قطعاتی در آواز بیات اصفهان اجرا کردند.

اجرای گروه همایون پرنیا در شب اول اجراهای سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر عصر چهارشنبه در تالار ایوان شمس با چهار بخش آوازی، چهار تصنیف، و یک تکنوازی به روی صحنه رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برنامه با آوازی بر روی غزلی از مولانا آغاز شد و سپس با تصنیف عشق و بهانه با غزلی از هوشنگ ابتهاج ادامه پیدا کرد.

چهار تصنیف این رپرتوار بر روی غزلیات ابتهاج و رهی معیری بودند و آوازها بر روی اشعاری از مولانا، خیام و محمد علی بهمنی به اجرا گذاشته شد.

متاسفانه بروشور ارائه شده حاوی نام نوازندگان نبود که این مسئله را می‌توان از جمله نقاط ضعف این برنامه دانست.

با وجود اینکه این اجرا دقیقا همان قطعات و رپرتوار و ترتیب آلبوم «این نیز بگذرد» را دنبال کرد، ارکستراسیون این اجرا کمی متفاوت از سازبندی مورد استفاده در آلبوم بود.

کلیت اجرا نیز ضعیف بود و از خواننده گرفته تا اعضای گروه اجرای ژوستی به روی صحنه نبردند که به احتمال زیاد و آنچنان که از ناهماهنگی و دینامیک ضعیف گروه هویدا بود، تمرین به اندازه کافی با گروه انجام نشده بود خواننده هم در کمترین آمادگی برخوردار بود.

این درحالی بود که آهنگ‌های انتخابی این اجرا از زیبایی خاصی و با سلیقه برای این اجرا انتخاب شده بودند لیکن ارکستر آن ارکستر همیشگی نبود حتی زمانیکه به تقاضای حضار قطعه معروف و به یاد ماندنی «گل‌پونه‌ها» را که با صدای مرحوم ایرج بسطامی در خاطره ایرانیان جاودانه شده، که از ساخته‌های حسین پرنیاست، این قطعه هم نتوانست آنچنان که باید اجرا شود و کامل دل مخاطبان بنماید.

سیما مافیا، نصرت امیری، رضا بنفشه‌خواه، بیژن بیژنی، رسول مرادی، داوود حیدری، کامران کوهستانی، غلامرضا جابرانصاری و پوران وفادار از جمله هنرمندان و چهره‌های هنری شناخته شده حاضر در اجرای امشب گروه پرنیا بودند.

حسین پرنیا آهنگساز، نوازنده سنتور و سرپرست گروه، فاضل جمشیدی آواز، صائب کاکاوند و ساسان بازگیر تار، سهیل سان‌احمدی بم‌تار مجید یحیی‌نژاد عود، سیاوش الهی‌نیا رباب، میلاد مرادی کمانچه، احسان لیوانی نی، پژمان پرنیا تنبک و سازهای کوبه‌ای و رامین ملکی دف، اعضای گروه پرنیا را تشکیل می‌دادند.

لازم به ذکر است همین اجرا 28 بهمن در خرم‌آباد به روی صحنه خواهد رفت.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: موسیقی اصفهان جشنواره موسیقی فجر عشق زیبایی اصفهان پارس جمشیدی آهنگسازی پارس نیوز پرنیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۳۹۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام جزییات تور کنسرت‌های داود آزاد و «دف نوازان حیران»

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد علیپور سرپرست گروه دف نوازان حیران درباره جزییات همکاری تازه خود با داود آزاد در کنسرت های پیش روی توضیح داد: گروه دف‌نوازان حیران در سال گذشته (سال ۱۴۰۲) افتخار این را داشت که با استاد داود آزاد همکاری داشته باشد. سال گذشته تور کنسرت‌هایمان را با عنوان «خراباتیان شمس» به مناسبت بزرگداشت شمس تبریزی، از شهر خوی آغاز کردیم. پس از آن در تبریز، زنجان، ارومیه، مراغه، اردبیل و اهر روی صحنه رفتیم.

علیپور درباره آثاری که در این کنسرت‌ها اجرا شده تاکید کرد: قطعه‌هایی که اجرا کردیم تعدادی از آنها قبلا شنیده شده بود که با تنظیم‌های جدید و با حضور گروه دف‌نوازان حیران برای تماشاگران اجرا شد. برخی از قطعه‌ها هم مانند آهنگ «لیلی» جدید بود و برای نخستین بار در این کنسرت‌ها اجرا شد.

این نوازنده دف گفت:‌ تور کنسرت‌های «خراباتیان شمس» را در سال گذشته پایان دادیم. امسال اما قرار شد تورِ تازه‌ای از کنسرت‌ها را با عنوان «عقل و جنون» روی صحنه ببریم. در این تور تمام آثاری که اجرا می‌شود، آثاری جدید هستند که در دستگاه‌های اصفهان، شور، همایون و چهارگاه و آوازِ افشاری و شوشتری ساخته شده اند.

علیپور ادامه داد: برنامه‌ی تور کنسرت‌های «عقل و جنون» از زنجان شروع می‌شود. بیستم اردیبهشت در زنجان روی صحنه می‌رویم و ۲۴ اردیبهشت در تالار وحدت تهران کنسرت‌مان را برگزار می‌کنیم. ۳۰ اردیبهشت در تبریز و اواخر خرداد در خوی اجرا خواهیم داشت. احتمالا در شیراز و دیگر شهرهای استان فارس هم کنسرت‌هایی را برگزار کنیم.

در تور کنسرت‌های «عقل و جنون» داوود آزاد آهنگساز، تنظیم کننده و خواننده خواهد بود. همچنین حامد علیپور نوازنده دف و سرپرست گروه است. در این اجراها جاوید ابراهیم پور نی، همایون جهانشاهی تنبک، نیما رضایی‌فرد عود و پیمان اسحاقی کمانچه می‌نوازند.

امین امن الهی، فریبا حسین پور، سلنا پورسعید، مهران فرهنگ، محمدجواد شکورزاده، آیسل فرامرزی، الهه باقری، پویا زادمهر، ستایش صالح و مینا مرادی هنرمندان دف نوازان این گروه را تشکیل می دهند.

کد خبر 6084220 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • «زیر چتر اصفهان» در منطقه ۹ اصفهان اجرا می‌شود
  • شور ساحری در صحنه سیرک
  • آغاز اردوی تیم ملی دانشجویان ایران با حضور 53 بازیکن
  • جنگیدن برای ذائقه‌سازی مخاطب موسیقی بسیار سخت شده است
  • روانخواه 52 بازیکن را به اردوی تیم ملی فراخواند
  • ۳۵۰ برنامه در هفته فرهنگی اصفهان اجرا می‌شود
  • واگذاری زمین به سه فرزندی‌ها در بهارستان به کجا رسید؟
  • چهار گروه قربانی افزایش تورم تولیدکننده در اسفند
  • اعلام جزییات تور کنسرت‌های داود آزاد و «دف نوازان حیران»
  • داود آزاد و دف نوازان حیران به صحنه می‌روند