Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-18@11:47:30 GMT

مصرف ۶۵ میلیون متر مکعب گاز در یک شب استان اصفهان

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۳۹۴۳۹

مصرف ۶۵ میلیون متر مکعب گاز در یک شب استان اصفهان

مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان با بیان این‌که کشور ایران پس از اتقلاب به یک کشور با خطوط انتقال وسیع در همه شهرها تبدیل شده است، گفت: از ۱۰۷ شهر استان اصفهان، ۱۰۴ شهر از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بوئین میاندشت، «سید مصطفی علوی» در حاشیه افتتاح ساختمان اداری شرکت گاز افوس با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک انقلاب ایدولوژیک بود و برای حفظ عقایدمان انقلاب کردیم و در حال حاضر نیز انقلاب  مورد شدیدترین هجمه‌ ها است، گفت: شیعه حضرت فاطمه(س) هستیم و یادمان نمی‌رود که خانم‌ها شبانه حرکت می‌کردند تا حجابشان حفظ شود، انقلاب تحت فشار است ولی مقتدرانه ایستادیم زیرا  این انقلاب ثمره 220 هزار شهید اکه 10 درصد شهدای جنگ تحمیلی متعلق به استان اصفهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان با تاکید بر اینکه  با گذشت  40 سال از انقلاب،  ایستادگی می‌کنیم و هرکسی به وظیفه خودش عمل کند کشور پیشرفت خواهد کرد و با اشاره به اینکه بیش از هزار کیلومتر لوله‌گذاری برای انتقال گاز طبیعی به شهرستان بویین میاندشت انجام شده است، بیان کرد: ایران هفتمین تولید کننده و مجری لوله‌ سایز بلند است، صنعتی که در پیش از انقلاب هیچ ایرانی حق ورود به ایستگاه‌های تقویت کننده را نداشت اما به برکت انقلاب امروز 99.5 درصد در بخش توزیع و سایر بخش‌ها به صورت 100 در صد اقلام مصرفی از تولید داخل است.

 

وی با بیان این‌که کشور ایران پس از اتقلاب به یک کشور با خطوط انتقال وسیع در همه شهرها تبدیل شده است و از 107 شهر استان اصفهان 104 شهر از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند، ادامه داد: استان اصفهان در یک شب 65 میلیون مترمکعب گاز مصرف شده است و هیچ نقطه از شهرستان بویین میاندشت بدون گاز کشی نیست، تمام 40 روستای شهرستان بویین میاندشت از تعمت گاز برخور دارند، موارد جزئی در صنعت مشکل گاز است که آن هم به صورت تدریجی برطرف می‌شود.

 

علوی با تاکید بر صرفه جویی در مصرف گاز و اینکه نباید بیهوده گاز مصرف شود، یادآوری کرد: مراقب نشتی گاز باشیم تا  در پرداخت هزینه گاز صرفه جویی شود و هم در تولیدات دیگر صرف شود، مدارس اگر الگوی مصرف گاز را رعایت نکنند باید هزینه گاز مصرفی را پرداخت کنند.

 

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با تبیین اینکه مصرف بهینه یعنی مصرف منطقی  و با اشاره به اینکه با کمی دقت و بهینه‌ سازی در مصرف گاز می‌توان تا 30 درصد مصرف را کاهش داد، اظهار کرد: منابع محدود و نیاز نامحدود است، گاز از مطالبات نسل آینده هم است، مصرف نادرست به محیط زیست آسیب می‌رساند.

 

وی با تاکید بر اینکه  صنعتی که نیاز به گاز رسانی دارد ضوابط را باید رعایت کند و با اشاره به اینکه سه واحد صنعتی در این شهرستان در انتظار اخذ مجوز گاز رسانی هستند، افزود: گاز رسانی این واحد ها در صورت برطرف شدن مشکل آنها صورت خواهد گرفت که نتیجه آ کاسته شدن از میزان آلودگی این واحدها است، جزیره‌ای عمل کردن مشکلاتی را هم در پی دارد.

 

علوی با اشاره به اینکه ساختمان اداری فوس پشتیانی از هزار و 504 مشترک  را بر عهده دارد و با بیان اینکه شهرستان  بوئین میاندشت چهار تا پنج هزار مشترک مصرف گاز دارد که مصرف سالانه آنها سه هزار مترمکعب است، مطرح کرد:این ساخنمان اداره گاز افوس هم آبروی شهر و هم پشتیبان حوادث خواهد بود، این شرکت آمادگی هرگونه خدمتی را دارد و زمین آن، هزار و 100 متر مربع که یک سوم آن زیر بنای ساختمان اداری است و به دلیل استراتژیک بودن منطقه و سرمای بیش از حد آن در صورت نیاز از این مکان استفاده خواهد شد و این پروزه 16 میلیارد ریال هزینه داشته و برای 9 نفر در شهرستان اشتغالزایی کرده است./

پایان پیام/563

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی22 بهمن 22 بهمن راهپیمایی 22 بهمن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی راهپیمایی فاطمیه ایام فاطمیه انقلاب اسلامی اصفهان چهل سالگی انقلاب افوس بوئین میاندشت مصرف گاز گازرسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۳۹۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت مصرف بهینه و جلوگیری از هدر رفت منابع آب موجود شفت

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی نقدی صبح چهارشنبه در جلسه منابع آب کشاورزی شهرستان شفت ضمن قدردانی از اقدامات دستگاه‌های اجرایی و همکاری آبسواران و دهیاران در خصوص رفع مشکلات آب کشاورزی در سال زارعی گذشته اظهار کرد: طبق پیش بینی‌ها به احتمال زیاد تابستان امسال با کمبود آب مواجه شویم و با توجه به شرایط موجود برنامه ریزی ها انجام شود.

فرماندار شهرستان شفت با اشاره به اینکه آمارها نشان می‌دهد سال زراعی سختی همچون سال گذشته را در پیش خواهیم داشت، بیان کرد: باید برای پیشگیری از وقوع هرگونه بحرانی از اکنون برنامه ریزی و آمادگی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه فصل کشاورزی سال گذشته با چالش‌هایی مواجه بودم تصریح کرد: امسال باید از تمام ظرفیت‌ها برای برطرف کردن مشکلات آب کشاورزی شالیکاران در سطح شهرستان استفاده کنیم.

نقدی بر لزوم استفاده از تجربه موفق سال گذشته در مدیریت منابع آب کشاورزی تاکید کرد و بیان کرد: لایروبی انهار، بهسازی آب بندان ها، رفع نواقص ایستگاه‌های پمپاژ، دریچه سازی در نقاط مورد نیاز، طرح تجهیز و نوسازی اراضی در برخی مناطق و همچنین انتقال آب از طریق لوله‌های پلی اتیلن از جمله اقداماتی است که در مدت زمان باقی مانده با دقت و سرعت اجرایی شود.

تلاش‌های دولت سیزدهم در کم کردن از دغدغه کشاورزان

نقدی با اشاره به تلاش‌های دولت سیزدهم در کم کردن از دغدغه کشاورزان افزود: ضروری است خود کشاورزان هم با توجه به میانگین کاهشی نزولات جوی و دیگر محدودیت‌های موجود، هر چه سریع‌تر نسبت به بیمه اراضی خود اقدام کنند.

فرماندار شفت مدیریت منابع آبی ۱۴ هزار هکتار اراضی شالیزاری شفت در سال‌های مواجه با بحران کم آبی را نیازمند تلاش ویژه دانسته و بر اهمیت برگزاری جلسات هماهنگی و توجیهی در سطح بخشداری‌ها و با مشارکت دستگاه‌ها، دهیاران، شوراهای اسلامی و کشاورزان تاکید کرد.

وی با بیان اینکه کشاورزان و مسؤولان محلی برای لایروبی انهار بین مزارع برنامه ریزی و اقدام لازم را داشته باشند، گفت: خوشبختانه تاکنون برنامه‌های خوبی با همکاری کشاورزان انجام شده است.

نقدی با اشاره به اینکه ۵۵۰ پهنه آب بندان در شهرستان وجود دارد، گفت: تاکنون ۳۵۰ هکتار از آبندان های شهرستان شفت توسط جهاد کشاورزی لایروبی و برای ذخیره آب کشاورزی احیا شده است.

نقدی در خصوص لایروبی انهار و زهکش های کشاورزی گفت: برنامه ریزی برای لایروبی بیش از ۲۵ کیلومتر از انهار در سطح شهرستان صورت گرفته و این اقدام با همت آب منطقه در حال اجرا است؛ توصیه می‌شود کشاورزان و مسؤولان محلی هم برای لایروبی انهار بین مزارع برنامه ریزی و همکاری لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: پروژه‌های لایروبی نهر لاسک جوب به طول ۳ کیلومتر، ساخت و مرمت کانال‌های آبرسان نهر چناررودخان، ساخت و تعویض سازه فلزی کانال‌های آبرسان در روستاهای لیفکو و لیفکو خندان، مرمت و بازسازی سردهنه تانی محله و نهر خانم جوب در حال اجرا می‌باشد.

نقدی بر ضرورت مصرف بهینه و جلوگیری از هدر رفت منابع آب موجود این شهرستان تاکید کرد و گفت: در حال حاضر ۱۳ ایستگاه پمپاژ آب و ۷ حلقه چاه توسط جهاد کشاورزی و بیش از ۲۵ ایستگاه پمپاژ و بیش از ۱۰ حلقه چاه در شهرستان توسط آبیاری مدیریت و باید از اکنون مورد بازرسی و آماده سازی قرار گیرند.

مسؤولان محلی برای رفع مشکلات آب کشاورزی پای کار باشند

فرماندار شفت با اشاره به اینکه دهیاران به عنوان خدمتگزاران مردم در روستاها هستند، بیان کرد: دهیاران با توجه به شناختی که از مشکلات روستاها در حوزه آب کشاورزی دارند باید در راستای رفع مشکلات کشاورزان گام بردارند.

نقدی با اشاره به شعار سال و تاکید بر مشارکت مردم افزود: هدف از لایروبی انهار کشاورزی تسهیل در آبرسانی به شالیزارها و جلوگیری از هدر رفت آب کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه امسال با توجه به کمبود آب، سنت ایلجار بسیار می‌تواند در جلوگیری از هدر رفت آب کمک کند، گفت: تاکنون تعدادی از روستای شهرستان شفت به صورت سنتی و با مشارکت مسئولان محلی و کشاورزان بیش از چندین کیلومتر لایروبی انجام گرفته است.

فرماندار شفت با تاکید بر اینکه سنت ایلجار اگر چه به ظاهر ساده نشان می‌دهد اما در عمل کار بزرگی است، اضافه کرد: با توجه به اینکه برنج به آب زیاد نیاز دارد تأثیرش در طول دوره کشت و کار این محصول مشخص می‌شود.

وی با تاکید بر جدی گرفتن بحث بیمه، خواستار اطلاع رسانی مناسب در خصوص مزایای بیمه اراضی کشاورزی شد تا در زمان وقوع حوادث احتمالی، کشاورزان از حمایت‌های قانونی برخوردار شوند.

کد خبر 6080691

دیگر خبرها

  • انسداد یک هزار حلقه چاه و پیشگیری از هدررفت ۶ میلیون متر مکعب آب در البرز
  • ذخیره‌سازی ۱۴۰ هزار متر مکعب آب باران در پروژه‌های آبخیزداری قوچان
  • رتبه برتر خبرنگار ایمنا در جشنواره مطبوعاتی «قاصد آب»
  • خبرنگار مهر اصفهان رتبه برتر دومین جشنواره قاصد آب را کسب کرد
  • ضرورت مصرف بهینه و جلوگیری از هدر رفت منابع آب موجود شفت
  • قاطعیت نیروهای مسلح ایران در عملیات وعده صادق بر همه اثبات شد
  • پیشرفت ۷۹ درصدی مجتمع آبرسانی شیخ موسی شهرستان بابل
  • تا ۵ سال آینده در کشورهای پیشرفته سیگار پیدا نمی‌شود/ دخانیات تنها صنعتی که پس از انقلاب تحریم نشد!
  • پیشرفت ۴۵ درصدی اجرای طرح سه راهی افجان -سه راهی مهردشت
  • اکنون نوبت زینبیان است