Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- بخشدار مرکزي قرچک از پيگيري صدور اسناد مالکيت روستاهاي قرچک خبر داد.
به گزارش خبرگزاري آريا از قرچک، عليرضا رشيديان بخشدار مرکزي به همراه مدير بنياد مسکن انقلاب اسلامي شهرستان‌هاي قرچک و ورامين و برخي از رؤساي شوراهاي اسلامي روستاهاي تابعه با النچري رئيس اداره ثبت‌اسناد و املاک شهرستان ديدار و پيرامون مسائل و مشکلات صدور اسناد مالکيت روستايي گفتگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رشيديان در اين ديدار گفت:  پيگيري موضوع صدور اسناد مالکيت روستاهاي در سال‌هاي اخير به‌طور ويژه در دستور کار بخشداري قرارگرفته و با توجه به بررسي و شناسايي موانع پيشرفت چشمگير صدور اسناد روستايي، ضروري است تعامل و همکاري‌ها ميان اداره ثبت‌اسناد، بنياد مسکن انقلاب اسلامي و نهاد محلي شوراهاي اسلامي روستاها بيش‌ازپيش ارتقا يابد.
وي خاطرنشان کرد: رسميت بخشيدن به مالكيت ساكنين روستاها، افزايش انگيزه به‌منظور پايداري سكونت، کاهش مشکلات مربوط به امور اراضي و بهره‌مندي روستاييان از تسهيلات بانکي ازجمله جذب تسهيلات طرح ويژه بهسازي و مقاوم‌سازي مسکن روستايي نيازمند تسريع در صدور اسناد مالکيت روستاهاي تابعه است.
بخشدار مرکزي در ادامه خواستار اتخاذ سازوکار واحد در رويه صدور اسناد مالکيت روستايي از سوي ادارات ثبت‌اسناد و بنياد مسکن انقلاب اسلامي و انعکاس هرگونه موانع انجام کار به بخشداري به‌منظور شتاب بخشي در اين امر و جلوگيري در سردرگمي مردم و جلب رضايتمندي روستاييان شد.
در پايان عليرضا رشيديان بخشدار مرکزي همراه با ساير اعضا از روند صدور اسناد مالکيت روستايي در واحدهاي مختلف اداره ثبت‌اسناد و املاک شهرستان بازديد کردند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: صدور اسناد مالکيت روستاهاي قرچک پيگيري مي شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۳۹۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور بیش از یکهزار و 200 سند مالکیت زراعی سال گذشته در اشنویه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛ فرماندار شهرستان اشنویه در نشست شورای حفاظت از حقوق بیت المال با موضوع تثبیت اراضی کشاورزی گفت: پارسال یکهزار و ۲۴۰ سند مالکیت زراعی در این شهرستان صادر شد.

سید علی ترابی افزود: در این مدت سه هزار و ۷۸ پرونده ثبت و دو هزار و  ۱۵۰ رأی هیئت قانون صادر شده که منجر به صدور یکهزار و ۲۴۰ سند مالکیت شده است.

ترابی، بر اهمیت و اولویت صدور اسناد اراضی کشاورزی تأکید کرد و تعامل بیشتر اداره های جهاد کشاورزی و ثبت شهرستان را برای تسریع در فرآیند صدور اسناد خواستار شد.

وی، با اشاره به رفع موانع سنددار کردن اراضی کشاورزی به‌ منظور ترغیب و تشویق کشاورزان برای دریافت سند رسمی، به تسریع در تشکیل پرونده، حذف هزینه‌های زائد و تسریع در پاسخ به استعلامات معموله تأکید نمود.

اقبال جو، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اشنویه هم در این جلسه توجه به حقوق بیت المال را از اولویتهای اساسی عنوان کرد و گفت: باید مدیران و مسئولان از حقوق بیت المال صیانت کنند.

در این جلسه بخشداران مرکزی و نالوس، رؤسای جهاد کشاورزی، ثبت اسناد و شورا‌های اسلامی و دهیاران نیز گزارشی از اقدامات صورت گرفته و موانع و مشکلات موجود در فرآیند کاری صدور اسناد کشاورزی را مطرح کردند.

دیگر خبرها

  • پیگیری ترک فعل دستگاه‌ها در حوزه حدنگاری کرمان
  • صدور اسناد مالکیت جزایر استان بوشهر تسریع می‌شود
  • بیش از ۹۹ درصد از اراضی ملی تثبیت شدند
  • طرح هادی در ۶۰ درصد روستاهای ایجرود اجرا شد
  • صدور بیش از یکهزار و 200 سند مالکیت زراعی سال گذشته در اشنویه
  • حدنگاری اراضی کشاورزی ۶ واحد ثبتی خوزستان
  • صدور اسناد مالکیت پنج تالاب و ۲ رودخانه خوزستان
  • حد نگاری اراضی ملی سیرجان
  • صدور ۱۲۴۰ سند مالکیت زراعی در سال گذشته
  • ترک فعل دستگاه‌ها در حوزه حدنگاری بدون اغماض پیگیری می‌شود