Web Analytics Made Easy - Statcounter

افشای برنامه مخفی آمریکا برای خرابکاری در برنامه موشکی ایران، کیفرخواست برای افسر نیروی هوایی آمریکا به جرم جاسوسی برای ایران، واکنش پمپئو به غیبت آلمان و فرانسه در نشست ضدایرانی ورشو و هشدار بسیاری از کشورها به آمریکا درباره ورشو از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان، باید به توییت جنجالی «جنگ با ایران» از سوی نتانیاهو و حذف آن نیز اشاره کرد.

به گزارش تابناک، حساب کاربری «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم اسرائیل در توئیتر، پیامی که خواستار «جنگ با ایران» شده بود را حذف کرد. 

حساب کاربری نخست‌وزیری اسرائیل در توئیتر ساعاتی قبل‌تر مدعی شده بود بنیامین نتانیاهو قصد دارد برای پیشبرد «هدف مشترک جنگ با ایران» با سران کشورهای عربی دیدار خواهد کرد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نوشت: «به نشستی با حضور ۶۰ وزیر خارجه و سفیران کشورهای سراسر جهان علیه ایران می‌روم. مسئله مهم درباره این نشست که مخفی هم نیست این است که نمایندگان کشورهای عربی نشستی علنی با اسرائیل برای پیشبرد منفعت مشترک جنگ با ایران برگزار می‌کنند.»

در حال حاضر، این توئیت حذف شده و به جای عبارت «جنگ با ایران»، «مبارزه با ایران» جایگزین شده است.

با این حال، خبرنگار اسوشیتدپرس در توییتی نوشت: آیا ⁧ نتانیاهو ⁩ واقعا گفته «جنگ» با ⁧ ایران ⁩؟ من آنجا بودم و آن کلمه «milchama» = جنگ بود.

افشای برنامه مخفی آمریکا برای خرابکاری در برنامه موشکی ایران

یک روزنامه آمریکایی ادعا کرده کاخ سفید برنامه‌ مخفیانه‌ای که هدف آن خرابکاری در موشک‌ها و راکت‌های ایران است را سرعت بخشیده است.

مقام‌های فعلی و سابق آمریکایی به نیویورک‌تایمز گفته‌اند این برنامه بخشی از عملیات رو به گسترش آمریکا برای منزوی کردن اقتصاد ایران و اخلال در بخش نظامی این کشور است.

مقام‌های مورد استناد نیویورک‌تایمز که ادعا شده در ۱۲ سال گذشته در پیشبرد این برنامه محرمانه نقش داشته‌اند می‌گویند اندازه‌گیری دقیق میزان موفقیت آن امکان‌پذیر نیست.

مطابق این گزارش، این برنامه در دوران «جورج دبلیو بوش»، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا با هدف وارد کردن قعطات خراب به زنجیره تأمین بخش هوا-فضای ایران ایجاد شد. برنامه مذکور در سال‌های آغازین ریاست‌جمهوری «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا فعال بود، اما سال ۲۰۱۷ که «مایک پامپئو» ریاست سیا را به عهده گرفت کند شده بود. در آن زمان، پامپئو، منابع جدیدی به آن تزریق کرد.

نیویورک‌تایمز مدعی شده این عملیات‌های خرابکارانه از طریق کشورها و شرکت‌هایی انجام می‌شوند که در تأمین تجهیزات برای عملیات‌های هوایی-فضایی ایران نقش دارند.

در دوران ریاست‌جمهوری جورج بوش پسر دو برنامه خرابکارانه علیه ایران آغاز شده بود: یکی بر برنامه هسته‌ای و دیگری بر برنامه موشکی ایران تمرکز داشت.

کیفرخواست برای افسر نیروی هوایی آمریکا به جرم جاسوسی برای ایران

آمریکا روز چهارشنبه «مونیکا ویت» یک افسر ضدجاسوسی سابق عضو نیروی هوایی این کشور را به جاسوسی برای ایران متهم کرد.

به گزارش تارنمای اطلاع رسانی وزارت دادگستری آمریکا، در کیفرخواست صادر شده، وی متهم به همکاری در یک کارزار جاسوسی سایبری است.

از جمله دیگر اتهام‌های مطرح شده علیه او، «اشتراک اطلاعات مربوط به حوزه دفاع ملی آمریکا با ایرانی‌ها» است.

به ادعای وزارت دادگستری آمریکا، وی در سال 2013 به ایران پناهنده شده است.

خزانه‌داری آمریکا نیز روز چهارشنبه به همین بهانه، دو شرکت ایرانی را هدف تحریم قرار داد.

به ادعای این وزارتخانه، شرکت «نت پیگرد سماوات» که در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته، مقام‌های فعلی و سابق این کشور را هدف کارزاری سایبری قرار داده بوده است.

به گفته «استیون منوچین» وزیر خزانه‌داری آمریکا، سازمان «افق نو» نیز به دلیل حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، هدف تحریم قرار گرفته است. 

وی ادعا کرد: این شرکت میزبان کنفرانس های بین المللی بوده و شرایط را برای افسران اطلاعاتی ایران به منظور استخدام و جمع آوری اطلاعات از شرکت کنندگان خارجی فراهم می‌کرده است.

این نخستین بار نیست که آمریکا چنین اتهام‌هایی را مطرح می‌کند.

پیشتر نیز دولت آمریکا در سایه نگرانی از حملات سایبری که مدعی ارتباط آن با ایران است، دستوری فوق‌العاده برای حراست از سامانه‌های اطلاعاتی فدرال این کشور صادر کرده بود.

واکنش پمپئو به غیبت آلمان و فرانسه در نشست ضدایرانی ورشو

وزیر خارجه آمریکا در توجیه عدم حضور همتایان آلمانی و فرانسوی در نشست ضدایرانی ورشو، از احترام به حق انتخاب آنها سخن گفت و مدعی شد که به هرحال، این نشست دستاورد مهمی برای خاورمیانه دارد.

این درحالی است که غیبت «هایکو ماس» و «ژان ایو لودریان» وزرای خارجه آلمان و فرانسه به عنوان ۲ قدرت مطرح اروپایی، تنش‌های ناشی از خروج یکجانبه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از برجام را بیش‌ازپیش، نمایان می‌کند.

از سوی دیگر، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، از غائبین بزرگ این نشست ۲ روزه است.

البته پمپئو که پیش از عزیمت به ورشو، سفری به اسلواکی داشت؛ تلاش کرد تا غیبت چهره‌های سرشناس اروپا از این نشست را به گونه ای توجیه کند.

وی در این باره گفت: وزرای خارجه برخی کشورها می‌آیند و برخی دیگر هم نمی‌آیند. حق انتخاب با خود آنها است.

هشدار بسیاری از کشورها به آمریکا درباره ورشو

سه دیپلمات از کشورهای عضو ناتو به شبکه خبری ان‌بی‌سی اعلام کردند بسیاری از کشورها به آمریکا هشدار داده بودند در صورتی که کنفرانس ورشو فقط درباره ایران باشد در آن حضور نخواهند یافت.

چندی پیش دولت ترامپ مجبور شد تمرکز نشست ضدایرانی ورشو را از روی موضوع ایران برداشته و دیگر موضوعات از جمله طرح صلح خاورمیانه را در موضوعات این نشست قرار دهد.

یکی از دیپلمات‌های خارجی گفته است: تردیدی وجود ندارد که ایده آنها از همان ابتدا داشتن کنفرانسی درباره ایران بود، اما سپس به خوبی درک کردند که این موضوع امکان پذیر نیست چون بسیاری از کشورها تمایلی به این موضوع ندارند بنابراین آنها این موضوع را تغییر دادند.

این در حالیست که بسیاری از کشورها مانند روسیه و چین و ترکیه در این نشست شرکت نمی‌کنند و بسیاری از کشورها نیز در سطح پایین در این نشست حضور خواهند یافت.

منبع: تابناک

کلیدواژه: تحولات خاورمیانه تحولات سوریه تحولات عراق تحولات یمن ایران و آمریکا ورشو نتانیاهو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۳۹۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس‌| افشای مکالمات جنجالی ژاوی با داور لیگ قهرمانان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بعد از عصبانیت شدید ژاوی در جریان دیدار ‏بارسا و پاری سن ژرمن و درگیری لفظی او با داور مسابقه که باعث ‏اخراجش توسط داور شد مسلم بود که مجازات‌هایی در انتظار این ‏مربی بارسا است. ‏

بنابر روایت ورزش سه، اما امروز اتفاقی افتاد که ژاوی انتظارش را نداشت. اتفاقی که ممکن ‏است مجازات او را سنگین‌تر کند. ماجرا از این قرار است که یک فایل ‏صوتی در رسانه‌های اسپانیایی منتشر شده که تک‌تک کلمات توهین‌آمیز ژاوی خطاب به داور در آن شنیده می‌شود. این فایل ‏صدایی است که یکی از میکروفون‌های کنار زمین ضبط کرده است.‏

بارسا با اعتماد به نفس وارد زمین شد و چون بازی رفت را در پاریس ‌‏۳-۲ برده بود انتظار داشت پیروز شده و بعد از پنج سال برای اولین ‏بار به نیمه‌نهایی چمپیونزلیگ برسد. وقتی آرائوخو اخراج شد و بارسا ‏شروع به گل خوردن از پی‌اس‌جی کرد ژاوی دیگر قادر به کنترل ‏خشمش در کنار زمین نبود. ‏


از بخت بد ژاوی، خشم عجیب و غریب او در کنار زمین نه تنها ‏فراموش نشده بلکه حالا به لطف فایل صوتی لورفته تک‌تک کلماتی ‏که ژاوی خطاب به داور به کار برد مقابل ماست. ‏

این فایل صوتی با چندین فحش رکیک که ژاوی خطاب به داور ‏می‌گوید آغاز می‌شود. سرمربی بارسا در ادامه گفت: ".... سر به سر ‏من نذار عوضی .... باشه، کارت بده .... آهای داور چهارم، این ... چه ‏غلطی می‌کنه؟ ها، ها؟ .... همه‌تون از دم آشغال هستید ....". ‏

شدت فحاشی‌های ژاوی علیه داور به حدی است که رسانه‌های ‏اسپانیایی را شوکه کرده است. حالا باید دید یوفا برای مجازات ژاوی ‏تنها به گزارش رسمی داور مسابقه اکتفا کرده یا نوع توهین‌های او که ‏در این فایل صوتی فاش شده را هم مد نظر قرار خواهد گرفت؟

۲۵۸۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896809

دیگر خبرها

  • واکنش جالب سخنگوی دولت به خبر خرابکاری ریز پرنده‌های رژیم صهیونیستی
  • عکس‌| افشای مکالمات جنجالی ژاوی با داور لیگ قهرمانان
  • عوارض تکرار حماقت نتانیاهو
  • سامانه‌های راداری، موشکی و جنگال نیروی پدافند هوایی به نمایش درآمد
  • مشاور امنیت ملی آمریکا: تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال می‌کنیم
  • سامانه‌های راداری،موشکی و جنگال نیروی پدافند هوایی به نمایش درآمد
  • سالیوان: تحریم‌های جدیدی در زمینه موشک‌ها وضع می‌کنیم
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه برنامه موشکی و پهپادی ایران
  • شگفت‌انگیزترین «دوربین‌های جاسوسی» تاریخ؛ از پاکت سیگار تا رادیو! (+عکس)
  • (تصاویر) درباره بزرگترین پهپاد جاسوسی نیروی دریایی آمریکا