Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- پژوهش «نقش آمريکا و گروه‌هاي تروريستي در توسعه کشت مواد مخدر در افغانستان (با تأکيد بر رويکرد رسانه‌اي)» در بهمن ماه 1397 توسط واحد پژوهش هاي کاربردي معاونت برون مرزي صدا و سيما منتشر شد.
به گزارش آريا به نقل از روابط عمومي معاونت برون مرزي رسانه ملي ، پژوهش « نقش آمريکا و گروه‌هاي تروريستي در توسعه کشت مواد مخدر در افغانستان » به اهتمام واحد پژوهش هاي کاربردي و توسط دکتر رُز فضلي نگاشته شده و دکتر مجتبي مقصودي عضو هيئت علمي دانشگاه تهران  نظارت علمي آن را بر عهده داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تبعات داخلي و منطقه‌اي تهاجم نظامي آمريکا به افغانستان با تمرکز بر توسعه مواد مخدر؛ نقش آمريکا در گسترش مواد مخدر به واسطه مداخله نظامي در افغانستان و پيشينه اين موضوع؛ منافع آمريکا در گسترش تجارت مواد مخدر در افغانستان؛ نقش درآمدهاي حاصل از توسعه تجارت مواد مخدر در افغانستان در تامين هزينه جنگ هاي نيابتي؛ نقش طالبان و گروه‌هاي تروريستي مورد حمايت آمريکا در افغانستان (القاعده و داعش) در توسعه تجارت مواد مخدر در افغانستان؛ ابعاد همکاري آمريکا و گروه‌هاي تروريستي در توسعه کشت و تجارت مواد مخدر در افغانستان؛ تاثير مداخله نظامي آمريکا در افغانستان برگسترش تروريسم و مواد مخدر از منظر صاحبنظران؛ ارتباط ميان چگونگي مداخله نظامي ايالات متحده آمريکا در افغانستان (جنگ غيرزميني) و بررسي نتايج حاصل از آن بر توسعه مواد مخدر؛ افزايش کشت و توسعه تجارت مواد مخدر در افغانستان از منظر آمار و گزارش هاي نهادهاي بين المللي پس از اشغال افغانستان (2001 تا 2018م) به همراه پيشنهادهاي رسانه اي از جمله ارکان اصلي اين پژوهش است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: معاونت برون مرزي نقش آمريکا گروه هاي تروريستي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۰۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست رئیس کل گمرک برای تعیین تکلیف مدیریت هماهنگ مرزی

تین نیوز

رئیس کل گمرک ایران ضمن درخواست برای تعیین تکلیف مدیریت هماهنگ مرزی گفت: هرچه تجارت به مسیر قانونی و شفاف نزدیک تر شود از حجم قاچاق کاسته خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محمد رضوانی فر در هشتمین جلسه کارگروه ساماندهی و تسهیل تجارت مرزی و فرامرزی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضمن تشریح اقدامات گمرک در زمینه مبارزه با پدیده قاچاق، این اقدامات را برمبنای حسن تعامل با تمامی دستگاه های ذی مدخل در امر تجارت خارجی برشمرد و خواستار تداوم و نظم در برگزاری جلسات همگرایانه با حضور نمایندگان ثابت و تام الاختیار همه دستگاه ها شد.

رضوانی فر در ادامه به کاهش متوسط زمان پاسخگویی به استعلامات گمرکی تا میزان ۵۰ درصد، کاهش صدور بخشنامه ها و توافق جدید گمرک با سازمان استاندارد برای تعیین ماهیت کالاها اشاره کرد که همگی سبب تسریع، شفافیت و در عین حال نظارت موثرتر خواهند شد که در امر پیشگیری از قاچاق موثر هستند.

وی در این جلسه خواستار تعیین تکلیف مدیریت هماهنگ مرزی شد و افزود: متناسب با تکلیف می بایست منابع لازم در این زمینه نیز بطور مناسب و منطقی تخصیص داده شود.

رضوانی فر تصریح کرد: چنانچه تمامی دستگاه ها و ارکان موثر در نظام اقتصادی و تصمیم گیری در کشور تلاش کنند تا حجم اصلی عملیات تجارت خارجی کشور را به مسیر قانونی و شفاف هدایت کنند، می توان به کاهش محسوس حجم قاچاق امیدوار بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است
  • سیاستمدار پاکستانی: اسلام‌آباد ۲ پایگاه به آمریکا داده است
  • مقاله استاد دانشگاه شریف در معتبرترین مجله انجمن فیزیک آمریکا منتشر شد
  • رزمایش مشترک روسیه و تاجیکستان در امتداد مرز افغانستان
  • اولویت‌های پژوهشی سال ۱۴۰۳ سازمان سینمایی منتشر شد
  • برون‌رفت از مشکلات کشاورزی در گرو توسعه عملیات گلخانه‌ای
  • برون رفت از مشکلات کشاورزی در گرو توسعه عملیات گلخانه‌ای
  • جزییات اجرای پروژه های برون مرزی در حوزه برق و آب
  • درخواست رئیس کل گمرک برای تعیین تکلیف مدیریت هماهنگ مرزی