Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@08:15:48 GMT

مدیر سابق کمپین ترامپ به دادستان‌ها دروغ گفته بود

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۴۰۲۲۴

مدیر سابق کمپین ترامپ به دادستان‌ها دروغ گفته بود

قاضی دادگاهی در آمریکا می‌گوید پل مانافورت، مدیر سابق کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ، با دروغ گفتن به دادستان‌ها، توافق خود با رابرت مولر،بازرس ویژه تحقیقات روسیه برای کاهش مجازات را نقض کرده است.

به گزارش ایسنا، قاضی ایمی برمن حکم داد که مانافورت "در چند مورد بیانیه‌های کذب" در اختیار اف بی آی، دفتر مولر و یک هیئت منصفه گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مولر هدایت تحقیقاتی درباره مداخله روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا را به عهده دارد. مانافورت در ماه اوت به جرم کلاهبرداری مالی محکوم شده بود. حکمی که به فعالیت او به عنوان مشاور امور سیاسی در اوکراین مربوط بود.

مانافورت، ۶۹ ساله، سپس برای تخفیف مجازات قول همکاری با تحقیقات مولر در مورد سایر اتهامات را داد.

براساس گزارش بی‌بی‌سی، قاضی برمن در حکم روز چهارشنبه گفت، شواهدی هست که نشان می‌دهند مانافورت از جمله درباره تماس‌هایی که با کنستانتین کیلیمنیک، یک مشاور سیاسی در روسیه داشت دروغ گفته است. دادستان‌ها مدعی‌اند که کیلیمنیک با دستگاه‌های اطلاعاتی روسیه ارتباط دارد.

با این حال قاضی مانافورت را از اتهام دروغ گفتن در دو مورد دیگر تبرئه کرد.

این حکم بدان معنی است که مانافورت - که از ماه ژوئن تاکنون در بازداشتگاهی در ویرجینیا به سر می‌برد - به طور بالقوه با مجازات شدیدتری روبرو خواهد بود.

مولر سال پیش میلادی گفت که مانافورت پس از امضای توافق کاهش مجازات در ازای همکاری، "در مورد انواع موضوع‌ها" به دادستان‌ها دروغ گفته بود.

پل مانافورت اوت گذشته در هشت مورد اتهام کلاهبرداری، کلاهبرداری بانکی و عدم افشای حساب‌های بانکی محکوم شده بود.

او یک ماه بعد در برابر اتهام توطئه علیه آمریکا و یک مورد اتهام توطئه برای کارشکنی در مسیر عدالت اقرار به گناه کرد. آن توافق باعث شد او از یک محاکمه ثانوی در مورد پولشویی و سایر اتهامات پرهیز کند.

این اولین محاکمه ناشی از تحقیقات وزارت دادگستری درباره ادعای مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور بود.

با این حال آن اتهامات فقط به کار مشاوره سیاسی مانافورت با سیاستمداران نزدیک به روسیه در اوکراین مربوط می‌شد، مسائلی که عمدتاً به پیش از نقش او در کمپین دونالد ترامپ بازمی‌گشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۰۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس: چین، روسیه و ایران در ترویج دروغ های اینترنتی درباره سرطان کیت میدلتون فعال اند

مقامات "وایت هال" (دولت انگلیس) گفته اند که نگران دخالت احتمالی چین، روسیه و ایران در افزایش شایعات آنلاین درباره بیماری سرطان پادشاه و ملکه آینده انگلیس (کیت میدلتون) هستند.

به گزارش عصرایران، روزنامه انگلیسی " ایندیپندنت" با اشاره به این موضوع نوشت: طبق گزارش‌ها، دولت (انگلیس) نگران است که دشمنان بریتانیا عمدا و با برنامه ریزی به اطلاعات نادرست آنلاین درباره "شاهزاده ولز" (کیت میدلتون) دامن می‌زنند تا در بین ملت انگلیس "بی‌ثباتی" ایجاد کنند. 

غیبت کیت در انظار عمومی پس از عمل جراحی برنامه ریزی شده او در ماه ژانویه به شایعات آنلاین، گمانه زنی ها و ترویج "تئوری های توطئه" دامن زد تا اینکه عروس پادشاه انگلیس مجبور شد در یک پیام ویدیویی شخصی و شوکه کننده فاش کند که به سرطان مبتلا شده است.

میدلتون 42 ساله در این پیام گفت که طبق توصیه تیم پزشکی او قبل از شروع "شیمی درمانی پیشگیرانه" باید با یک عمل جراحی انجام می داد. این خبر ضربه شوکه کننده دیگری به خانواده سلطنتی انگلیس است که همین چند هفته پیش خبر ابتلای  شاه "چارلز سوم" نیز به سرطان منتشر شده و حالا هم عروس و هم پدرشوهر تاجدار هر دو با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می کنند. 

در حالی که پیام ویدیویی کیت با موجی از همدردی عمومی از سوی طرفداران سلطنت روبرو شده است، طی همین مدت اخبار و شایعاتی در قالب "تئوری توطئه" هم در مورد صحت اعلامیه شاهزاده خانم و هم در مورد بیماری سرطان او به جریان افتاده است و مفسران آنلاین کارایی شیمی درمانی را زیر سوال می برند یا برخی روایت ها تزریق واکسن کووید-19 را را مسئول ابتلای کیت به سرطان می خوانند.  

به گزارش تلگراف، اکنون نگرانی‌های فزاینده‌ای در میان مقامات "وایت هال" در مورد دخالت احتمالی دشمنان دولتی مانند چین، روسیه و ایران در افزایش تئوری‌های توطئه در رسانه‌های اجتماعی پیرامون سلامت شاهزاده خانم وجود دارد.

یک منبع ناشناس در وایت هال به این روزنامه گفت: "بخشی از شیوه کار کشورهای متخاصم بی‌ثبات کردن اوضاع است – خواه مشروعیت انتخابات ما را تضعیف کند یا سایر نهادها."

ادعای دخالت چین در دموکراسی بریتانیا، تنها چند ماه پیش از انتخابات عمومی انگلیس، قرار است روز دوشنبه (امروز) توسط "الیور داودن"، معاون نخست وزیر در پارلمان مطرح شود.

گفته می‌شود که "داونینگ استریت" (دفتر نخست وزیری انگلیس) در حال آماده‌سازی تحریم‌های جدید علیه افراد چینی است که در مداخله دولت در فرآیندهای دموکراتیک بریتانیا، از جمله یک حمله سایبری که منجر به دسترسی به اطلاعات شخصی میلیون‌ها رای‌دهنده شد، دست داشته‌اند.

قرار بود وزرا در روز دوشنبه جزئیات حوادث هکری را که کمیسیون انتخابات و همچنین 43 نفر از جمله نمایندگان مجلس و همتایان را هدف قرار داده است، بیان کنند.

دولت انگلیس سال گذشته کارگروهی را برای "محافظت از یکپارچگی دموکراتیک بریتانیا" در برابر تهدیدات مداخله خارجی راه اندازی کرد که این وظیفه شامل مقابله با انتشار اطلاعات نادرست در رسانه های اجتماعی بود.

تلگراف به نقل از یک منبع دولتی گفت: "مقابله با این موضوع دقیقا در مرکز کار گروه ضربت است."

"ریشی سوناک" نخست وزیر انگلیس روز جمعه، "ترول‌های" رسانه‌های اجتماعی را به دلیل هدف قرار دادن شاهزاده خانم به بهانه ناپدید شدن او از انظار عمومی محکوم کرد.

سوناک در بیانیه‌ای در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: " در هفته‌های اخیر او تحت فشار شدیدی قرار گرفته و بخش‌های خاصی از رسانه‌ها در سراسر جهان و رسانه‌های اجتماعی با او رفتار ناعادلانه‌ای داشته‌اند."

"عمران احمد" مدیر اجرایی "مرکز مبارزه با نفرت دیجیتالی" نیز گفت که شاهزاده خانم "با سرزنش شدن به دلیل غیبت از انظار عمومی قربانی شده است."

او به بی بی سی گفت:" وقتی یک خانم جوان، شاهزاده خانم ولز را دارید که از یک مشکل پزشکی رنج می‌برد، مردم را می‌بینید که با تئوری‌های توطئه به سر او آوار می شوند، می‌بینید که این شایعات و اخبار جعلی در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی تقویت می‌شوند و میلیون‌ها و میلیون‌ها نفر او را تحت فشار قرار می‌دهند." 

وی افزود:" من فکر نمی‌کنم این روشی انسانی باشد که رسانه‌های اجتماعی ما را وادار به رفتار کرده است و مردم را مجبور می‌کند درباره چیزهایی صحبت کنند که می‌تواند عمیقا شخصی باشد و البته با دیدن تاثیر آن بر جامعه ما، چقدر سریع توسط میلیون ها نفر تکرار شد و چقدر به خود خانواده سلطنتی آسیب وارد کرد."

"پدی هارورسون" مشاور سابق سلطنتی هم گفت که گمانه زنی ها و فشارها در مورد سلامتی شاهزاده خانم "بدترین چیزی بود که تا به حال دیده ام."

هفته گذشته سفارت بریتانیا در اوکراین مجبور شد شایعات مربوط به مرگ پادشاه انگلیس را تکذیب کند، زیرا کانال های رسانه دولتی مورد تایید کرملین، برخی با میلیون ها دنبال کننده در رسانه های اجتماعی، شروع به انتشار اخبار جعلی کردند.

اولین ادعاهای نادرست در شبکه اجتماعی تلگرام ظاهر شد، زمانی که یک بیانیه فتوشاپی مزین به آرم کاخ باکینگهام چنین بود: "اطلاعیه زیر توسط ارتباطات سلطنتی اعلام شده است. پادشاه دیروز بعد از ظهر به طور غیرمنتظره ای درگذشت."

سفارت انگلیس با انتشار پستی در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد: "به اطلاع شما می‌رسانیم که خبر مرگ شاه چارلز سوم جعلی است."

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آندرتیکر، قهرمان سابق کشتی کچ دنیا به ایران می‌آید/ اخبار WWE
  • مدیر شرکت خصوصی در اردبیل به اتهام زمین‌خواری روانه زندان شد
  • حکم ممنوعیت رسانه‌ای برای ترامپ
  • لزوم بازگشت عرصه جنگلی الیمالات به وضع سابق
  • فریب در ازدواج چیست؟ شرایط و مجازات آن
  • حکم رئیس سابق فدراسیون فوتبال چین: حبس ابد!
  • فیلم| محاکمه عاملان حمله تروریستی به سالن کنسرت در مسکو
  • واکنش قاضی شهریاری به ماجرای انتشار عکس بازیگر زن در اینستاگرام: پست دروغ زدید، متاسفم | رفتار بد کردید!
  • انگلیس: چین، روسیه و ایران در ترویج دروغ های اینترنتی درباره سرطان کیت میدلتون فعال اند
  • (ویدئو) محاکمه عاملان حمله تروریستی به سالن کنسرت در مسکو