Web Analytics Made Easy - Statcounter

زاهدان - ایرنا- درحالی گروهک تروریستی جیش العدل وظیفه اصلی خود را نجات بلوچستان از چنگال ظلم و ستم ! عنوان می کند که این روزها سیستان و بلوچستان در کانون توجه دولتمردان و مقامات ارشد کشور قرار گرفته و عزم دولت و نظام از هر زمان دیگری برای توسعه این استان جدی تر است.

به گزارش ایرنا شامگاه چهارشنبه 24 بهمن حمله انتحاری و ناجوانمردانه به اتوبوس سپاه نمونه دیگری از اقدامات کور دشمنان بود که مانند چند حادثه گذشته گروهک تروریستی جیش العدل مسئولیت آن را به عهده گرفت، اقدامی که شهادت 27 نفر و مجروحیت 13 تن از نیروهای سپاه پاسداران را به دنبال داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این قبیل اقدامات کور که هدفی جز ایجاد احساس ناامنی در سیستان و بلوچستان ندارد در حالی رو به افزایش است که رهبر معظم انقلاب همواره بر توسعه سواحل مکران و پسکرانه های آن تاکید فرموده و میلیاردها تومان اعتبار صرف توسعه منطقه بلوچستان شده هزاران طرح بزرگ و کوچک در حال اجراست و علاوه بر این سیستان و بلوچستان از سوی رئیس جمهوری استراتژیک ترین استان کشور خوانده شده و از ابتدای امسال تاکنون حدود 200 سفر توسط مقامات عالی به نقاط مختلف این استان بویژه منطقه بلوچستان انجام شده است.
انجام این اقدامات کور آن هم در این برهه زمانی که چشم امید مردم فارس و بلوچ ساکن در این استان به رویکرد جدید دولت و نظام به این خطه از کشور است، تناقضی بزرگ را نمایان می سازد و آن هدف و وظیفه ای است که گروهک جیش العدل در بیانیه شب گذشته خود اعلام کرد.
در این بیانیه آمده است: سازمان جیش العدل وظیفه خود را نه تکفیر گروهی از مسلمانان جهان، بلکه مبارزه با ستم و نجات کشور و سرزمینش بلوچستان و همچنین رهایی هموطنان خود از چنگال استبداد و ستم می داند.
این وظیفه درحالی انجام می شود که اتوبوس حامل مرزداران که از جان و مال و خانواده خود برای برقراری امنیت در این استان گذشتند مورد حمله انتحاری اعضای این گروهک قرار می گیرد. آیا برقراری امنیت و حراست از مرزهای کشور ظلم و ستم به مردم مرزنشین بلوچ قلمداد می شود؟ آیا پاسخ مرزبانی و از خود گذشتگی افرادی که در این اتوبوس به شهادت رسیدند و یا مجروح شدند و بعد از انجام ماموریت در حال بازگشت به خانه بودند، حمله انتحاری است؟
علاوه بر این؛ افزایش این قبیل اقدامات کور برای ایجاد احساس ناامنی در سیستان و بلوچستان است تا تلاش های دولت و نظام برای رونق و توسعه این خطه بی نتیجه باقی بماند چرا که انجام هر گونه سرمایه گذاری و طرح های کلان نیازمند پیش نیازی به نام امنیت است و این موضوع بیش از پیش نیت باطل این گروهک تروریستی را برای مردم فهیم و هوشیار سیستان و بلوچستان آشکار می کند.
البته واضح است که این گروهک نیز مانند اربابان و حامیان خود در تلاش برای رسیدن به اهداف خود به تناقض گویی روی آورده اند، اما مردم با بصیرت شیعه و سنی سیستان و بلوچستان این تناقض ها را به خوبی شناخته و ظالم را از مظلوم تشخیص می دهند.
محکومیت این حادثه توسط علما، بزرگان و معتمدان طوایف شیعه و سنی سیستان و بلوچستان بار دیگر نشان داد که مردم این استان در برابر هر گونه تفرقه افکنی و ناامنی متحد و یکصدا در کنار یکدیگر ایستاده اند.
این اقدامات کور دشمن که در جنوب شرق کشور از آستین گروهک تروریستی جیش العدل بیرون می آید در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با انفجار بمب صوتی در زاهدان آغاز شد و با تیراندازی به پایگاه بسیج نیکشهر و بخشداری سرباز ادامه یافت و شهادت یک تن از نیروهای سپاه را به دنبال داشت.
اما گویا نقش برآب شدن نقشه های دیگر این گروهک تا روز 22 بهمن و عصبانیت آنان از انسجام و حمایت مردم سیستان و بلوچستان از نظام جمهوری اسلامی سبب شد تا شامگاه چهارشنبه دست به این اقدام ناجوانمردانه غیرانسانی بزنند.

** واکنش مقامات کشوری و استانی
استاندار سیستان و بلوچستان سه روز عزای عمومی برای این استان اعلام کرد، همچنین دادستان مرکز سیستان و بلوچستان از پیگیری با قید فوریت برای یافتن عاملان این جنایت خبر داد، از طرفی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز با ابراز انزجار از این حادثه تصریح کرد: فرزندان جان بر کف نظامی و اطلاعاتی ملت ایران انتقام خون شهدای این حادثه را خواهند گرفت.
وزیر امور خارجه ایران نیز در صفحه شخصی خود نوشت: اینکه ایران درست در همان روز برگزاری سیرک ورشو هدف حمله تروریستی قرار می گیرد، تصادفی است؟
معاون اول رئیس جمهوری نیز در واکنش به این حادثه اعلام کرد: حادثه تروریستی در سیستان و بلوچستان هیچ خللی در اراده راسخ ملت در دفاع از انقلاب اسلامی وارد نمی کند.
علاوه بر این شب گذشته پیام های تسلیت و همدردی فراوانی نسبت به این حادثه از گوشه و کنار ایران اسلامی در فضای مجازی مخابره شد و تمامی مردم، علمای شیعه و سنی و مسئولان انزجار خود را از اقدامات غیرانسانی این گروهک تروریستی و دشمنان این مرز و بوم نشان دادند.

**عزم مرزبانان راسخ تر و استوارتر می شود
در اطلاعیه قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه با تبریک و تسلیت شهادت رزمندگان غیور و حافظان امنیت مرزهای ایران اسلامی، اینگونه اقدامات تروریستی، ناشی از عجز و ناتوانی دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی توصیف و تصریح شده است: این اقدامات ددمنشانه که با حمایت و پشتیبانی سرویس های اطلاعاتی نظام سلطه و صهیونیسم صورت می پذیرد نه تنها خللی در اراده پولادین حافظان و مدافعان مرزهای میهن ایجاد نمی‌کند بلکه عزم آنان را در حفظ و صیانت از امنیت مرزهای ایران اسلامی و آرامش و آسایش مردم راسخ و استوار تر می کند.

**جیش العدل از کجا سر برآورد؟
پس از متلاشی شدن گروهک تروریستی جندالله و معدوم شدن عبدالمالک ریگی و تعدادی از سرکردگان این گروهک، برادر عبدالمالک و تعدادی دیگر از اشرار تروریست در تلاش برای ساماندهی باقیمانده گروهک برآمدند که به علت اختلافات درون گروهی و تسویه حسابهای داخلی با یکدیگر درگیر و به 2 شاخه تقسیم شدند و در نهایت گروهی به نام جیش العدل راه انداختند.
این گروهک از زمان تشکیل تاکنون برای اعلام موجودیت و کسب رضایت اربابان خود هر ازگاهی به پاسگاهها و پایگاههای مرزی ایران حمله می کنند یا از داخل خاک پاکستان پاسگاههای ما را مورد حملات سلاح های نیمه سنگین قرار می دهند.
عمل به تعهدات مصوبات کمیسیون مشترک مرزی دو کشور از سوی پاکستان و همکاریهای مشترک مرزی می تواند منجر به قلع و قمع این گروهک های تروریستی شود.
حاکم بودن گرایشات قومی و قبیله ای در ایالت بلوچستان پاکستان و اشراف اندک دولت مرکزی آن کشور بر مناطق مرزی موجب شده تا گروهک های تروریستی به راحتی در این ایالت لانه کنند و از همین منطقه نیروها و پاسگاههای ما را هدف قرار دهند.
تلاش های دیپلماتیک هر چند موثر است اما تاکنون به عینه مشاهده شده است که طرف پاکستانی یا توان عمل به تعهدات کمیسیون های مشترک مرزی را ندارد یا تمایلی به انجام آنها نشان نمی دهد.
برای این منظور لازم است مسئولان سیاسی امنیتی در شورای امنیت ملی و شورای تامین سیستان و بلوچستان برای حل این مشکلات چاره اندیشی اساسی کنند و همانگونه که تاکنون بارها مسئولان خطاب به دولت پاکستان اعلام کرده اند: اگر توان مقابله با این اشرار و تروریست ها را ندارد، ایران حق خود می داند که آنان را در داخل خاک پاکستان هدف قرار دهد.
به گزارش ایرنا شامگاه چهارشنبه یک دستگاه اتوبوس حامل رزمندگان غیور اسلام که پس از اتمام ماموریت مرزبانی از منطقه عازم موطن خود بودند در جاده خاش- زاهدان توسط خودروی انتحاری تروریست‌های تکفیری هدف حمله قرار گرفت که در جریان این جنایت تروریستی تاکنون 27 تن شهید و 13 نفر مجروح شدند.
9908 **6081

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي حادثه تروريستي حمله به اتوبوس سپاه سيستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۰۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم خدمات رسانی به مناطق سیل زده جنوب سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، سید محمد مهدی سجادی گفت: با شرئع بارش های بهاری از ۲۸ فروردین ماه ۱۳ شهرستان ایرانشهر، سیب و سوران، سراوان، مهرستان، خاش، نیکشهر، زاهدان، میرجاوه، کنارک، سرباز، دلگان، فنوج، چابهار درگیر سیل و آبگرفتگی بودند.
وی ادامه داد: علاوه بر امدادرسانی به ۴۶ هزار و ۸۱۵ سیلزده، سه هزار و ۴۲ نفر نیز اسکان اضطراری یافتند و همچنین با تلاش بی‌وقفه امدادگران، ۶۱ نفر به مناطق امن منتقل شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: همچنین در سیل و آب‌گرفتگی هفت روز گذشته به دلیل مسدود بودن راه‌ها، ۱۹۴ سورتی پرواز برای توزیع اقلام زیستی از طریق امداد هوایی در ۲۷۵ روستا متاثر از سیل انجام شده است.
وی ادامه داد: در این مدت، ۶۷۲دستگاه چادر امدادی، پنج هزار و ۵۹۶ تخته پتو، سه هزار و ۲۱۵ تخته موکت، سه هزار و ۹۶۲ کیلوگرم نایلون پوششی، ۹ هزار و ۴۴۰ بسته غذایی، ۱۰ هزار و ۱۰ عدد قوطی کنسرو، شش هزار و ۲۵۰ کیلوگرم برنج، ۲۱۹ قوطی روغن،۱۲ هزار و ۱۲۴ بطری آب معدنی، ۳۲ کیلوگرم حبوبات و سایر اقلام زیستی میان متأثران از سیل و آب‌گرفتگی توزیع‌ شده است.
سجادی تاکید کرد: ۱۱۱ تیم عملیاتی شامل ۴۵۴ نیروی هلال‌احمر در عملیات امدادرسانی به ۱۳ شهرستان متأثر از سیل و آبگرفتگی در جنوب سیستان و بلوچستان مشارکت داشتند.

دیگر خبرها

  • چهارشنبه این هفته سیستان وبلوچستان ودغدغه‌های شما هم استانی‌ها
  • مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان
  • خسارت ۱۸۴ میلیاردی بارندگی به بناهای تاریخی سیستان‌وبلوچستان
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • تداوم خدمات رسانی به مناطق سیل زده جنوب سیستان وبلوچستان
  • علنی‌شدن حمایت اسرائیلی‌ها از گروهک تروریستی جیش الظلم + سند
  • حضور ۹۲ هزار و ۳۴۶ نوآموز در سال تحصیلی جدیددرسیستان وبلوچستان
  • جزئیات علنی شدن حمایت اسرائیلی‌ها از گروهک تروریستی جیش الظلم + سند
  • برق تمامی روستا‌های سیلزده جنوب سیستان وبلوچستان وصل شد
  • گرامیداشت یادوخاطره شهدای عرصه هویت ملی سیستان وبلوچستان