Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@23:25:39 GMT

عصبانیت ولیعهد ابوظبی از عهدشکنی رژیم صهیونیستی

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۴۰۴۳۶

عصبانیت ولیعهد ابوظبی از عهدشکنی رژیم صهیونیستی

یک رسانه عبری‌زبان از قرارداد سری میان یک شرکت خصوصی اسرائیلی و امارات درباره خرید پهپادها خبر داد که این قرارداد از سوی تل‌آویو فسخ شد که «توهینی» برای ولیعهد ابوظبی تلقی می‌شد. ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «باراک فید» خبرنگار امور خارجه کانال 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی با استناد به اظهارات دیپلمات‌های اسرائیلی، آمریکایی و عرب فاش کرد که مذاکرات سرّی میان اسرائیل و امارات به مدت چندین سال ادامه داشت و این روند به دنبال مذاکرات «باراک اوباما» رئیس‌جمهور سابق آمریکا با ایران درباره پرونده هسته‌ای این کشور، افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش تصریح کرد، شهر «جورج‌تاون» آمریکا در فوریه 2009 میزبان نشستی غیرعادی بود که در آن «دنیس راس» دیپلمات ارشد دولت اوباما، «سیلوی مریدور» سفیر اسرائیل در ایالات متحده و «یوسف العتیبه» سفیر امارات در واشنگتن حضور داشتند.

این تلویزیون عبری‌زبان افزود، طرفین اسرائیلی و اماراتی از طریق این نشست به اوباما نگرانی‌شان از مذاکرات او با ایران را ابلاغ کردند.

پنج ماه بعد از نشست مذکور، مقام‌های بلندپایه‌ دولت آمریکا از امارات بازدید و با «محمد بن‌زاید» ولیعهد ابوظبی دیدار کردند؛ چهره‌ای، که این گزارش او را حاکم فعلی امارات و شخصیتی محوری در همگرایی با اسرائیل توصیف کرده است.

افشای تماس‌های محرمانه نتانیاهو با بن زاید /سفر رئیس موساد به ریاض و دیدار با بن سلطان

محمد بن‌زاید در آن زمان، طبق پیام الکترونیکی سفیر آمریکا در امارات، حمایت خود را از ارزیابی دولت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره پرونده ایران ابراز می‌کرد و احتمال می‌داد که درگیری مسلحانه‌ای به‌زودی میان تهران و تل‌آویو به وقوع می‌‌پیوندند که در وهله نخست امارات نیز به سمت آن سوق داده خواهد شد.

این گزارش به نقل از مقام‌های ارشد دولت سابق آمریکا، افزود تماس‌های فشرده‌ای در آن زمان بین اسرائیل و امارات به‌ویژه درباره موضوع ایران انجام می‌شود ولی بعد از گذشت اندک زمانی، «ماه عسل» در روابط اسرائیل و امارات به سر آمد.

در همان سال، «میر داگان» رئیس وقت سازمان «موساد» به نتانیاهو پیشنهاد حمایت از قرارداد سرّی میان یک شرکت خصوصی اسرائیل، که نامش فاش نشده است، و دولت امارات برای فروش هواپیماهای بدون سرنشین را مطرح کرد و اظهار داشت که انجام این توافق، اسرائیل را در جلب حمایت امارات در چارچوب پرونده ایران کمک خواهد کرد.

نتانیاهو چراغ سبز امضای این قرارداد را دارد و امارات نیز به صورت مقدماتی، ده‌ها میلیون دلار را به این شرکت پرداخت کرد ولی اجرای قرارداد بعدا با موانع بسیاری به‌ویژه به دلیل مخالفت شدید از سوی وزارت جنگ اسرائیل، روبه‌رو شد.

این موضع وزارت جنگ اسرائیل به لغو قرارداد منجر شد که طبق این گزارش، خشم ولیعهد ابوظبی را برانگیخت. تلویزیون اسرائیل در همین راستا به نقل از «دان شاپیرو» سفیر سابق ایالات متحده در تل‌آویو، اعلام کرد: «محمد بن‌زاید آن را اهانت شخصی به خود تلقی کرده است.»

این گزارش خاطرنشان کرد که لغو قرارداد و همچنین قضیه ترور «محمود المبحوح» یکی از رهبران بارز جنبش حماس باعث ایجاد تنش در روابط محرمانه میان اسرائیل و امارات طی سال‌های 2010 تا 2012 شد و همین امر به تلاش‌های منطقه‌ای اسرائیل برای مقابله با ایران آسیب زد.

انتهای پیام/

R1016196/P/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اسرائیل اخبار "امارات"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اسرائیل اخبار امارات اسرائیل اخبار امارات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۰۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وبسایت اکسسیوس: هشدار واشنگتن به تل آویو درباره عواقب تشدید تنش با ایران

به گزارش جماران به نقل الجزیره، وبسایت خبری آکسیوس گزارش داد که برخی مسئولان آمریکایی گفتند که دولت آمریکا به اسرائیل نسبت به تشدید تنش با ایران هشدار دادند.

دولت آمریکا به اسرائیل هشدار داده است که تشدید تنش تل آویو با ایران به نفع منافع آمریکا و اسرائیل نیست.


 

دیگر خبرها

  • ادعای مخالفت بایدن با عملیات نظامی صهیونیست‌ها در رفح
  • آمریکا بیش از یک میلیارد دلار تسلیحات جدید به اسرائیل می‌دهد
  • هشدار واشنگتن به تل آویو درباره عواقب تشدید تنش
  • هشدار واشنگتن به تل آویو درباره عواقب تشدید تنش با ایران
  • وبسایت اکسسیوس: هشدار واشنگتن به تل آویو درباره عواقب تشدید تنش با ایران
  • روایت ابوظبی از رایزنی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
  • نیویورک تایمز : اشتباه محاسباتی اسرائیل باعث تنش شد / عصبانیت امریکا بعد از حمله اسرائیل به دمشق
  • فروش ۳ میلیارد دلار اوراق خزانه در اسرائیل در پی جنگ غزه
  • هشدار سران سعودی و اماراتی درباره تشدید تنش‌ های منطقه‌ای
  • جزائر الیاسات؛ چالش مرزی عربستان سعودی با امارات