Web Analytics Made Easy - Statcounter

پژوهشگر مسائل انقلاب اسلامی گفت: معاهدهFATF بهترین ابزار برای کسب اطلاعات محسوب می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا،محمد صادق شهبازی چهارشنبه شب،در گردهمایی تجمع دانشجویان و طلاب معترض به معاهدهFATF  در زنجان اظهار داشت: این معاهده ساده نیست و دشمنان از سال و فتنه ۸۸ به دنبال اجرای آن بودند چرا که در آن مقطع دشمنان شکست خوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پس از این شکست بزرگ دشمنان به دنبال تحریم های فلج کننده علیه نظام اسلامی بودند، ادامه داد:  جنگ تمام‌عیار اقتصادی علیه ایران یکی از اهداف مهم دشمنان محسوب می شد. 

پژوهشگر مسائل انقلاب اسلامی شعار تعامل سازنده با جهان را یکی از اهداف دولت در آنزمان عنوان کرد و افزود: راه حل مشکلات اقتصادی از نظر دولت و کسب رای برای خودش، این نوع تعامل بود.

شهبازی وجود چنین دیدگاهی رهسپار شدن به سوی برجام دانست و خاطرنشان کرد: برجام نه تنها تحریم ها را از بین نبرد حتی موجب تعلیق آنها نیز نشد.

وی تحریم‌های بانکی و تحریم‌ های نفتی را حاصل برجام عنوان کرد و گفت: در همان زمان به قدری این تاثیر کمرنگ بود که مسئولان خودشان به این موضوع اذعان کردند.

این استاد دانشگاه با اشاره به حمایت و دفاع دولت، نخبگان و جمعی از مسئولان از برجام،افزود: ادامه افزایش فشارها به دلیل این حمایت های بی معنا بود.

پژوهشگر مسائل انقلاب اسلامی اجرای اقتصاد مقاومتی را تدبیر مقام معظم رهبری برای عبور از مشکلات عنوان کرد و افزود: نه تنها دولت به این امر توجهی نکرد بلکه برخی اقشار و روشنفکران نیز غافل شدند.

شهبازی رفع تحریم ‌ها و مشکلات اقتصادی را وعده برجامی ها دانست و گفت: پس از برجام شاهد افزایش مشکلات در جامعه بودیم.

وی با بیان اینکه آمریکا پس از اطمینان از ناکارآمدی برجام به سراغ تحریم های هوشمند از جمله برنامه ریزی برای معاهدهFATF  رفت چرا که این معاهده بهترین ابزار برای کسب اطلاعات محسوب می شود.

این پژوهشگر با اشاره به ایجاد جو روانی و رسانه ‌ای در مورد معاهدهFATF ،تصریح کرد: با مشخص شدن ابعاد جدید این معاهده بسیاری از افراد و روشنفکران در مقابل آن واکنش نشان داده و حتی به برخی از نمایندگان به صراحت از مخالف معاهدهFATF شدند.

پژوهشگر مسائل انقلاب اسلامی با گلایه از تصویب 20 دقیقه ای برجام توسط نمایندگان، افزود: عدم رای مجلس به تصویب مالیات بر دلالی موجب ورود دلالان به بازار سکه و افزایش قیمت شد. 

شهبازی با تشریح این موضوع که مسئولان باید مشکلات مردم را با برنامه ریزی حل کنند،افزود: متاسفانه فقط دود عدم برنامه ریزی های به چشم مردم می رود.

وی با گلایه از عملکرد رسانه ملی و تبدیل شدن آن برای صدای دولت، افزود: چرا صدای کارگران شرکت‌ ها و مردم از رسانه ملی به گوش نمی ‌رسد. 

شهبازی برضرورت جواب دهی مسئولان در زمینه اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: عدم نظارت ها موجب رسیدن به چنین وضعیتی شده است.

پژوهشگر مسائل انقلاب اسلامی ادامه داد: امروز هم می گویند برای خروج از بحران باید به کنوانسیون‌ های بین ‌المللی بپیوندیم. 

وی همچنین استانی شدن انتخابات را موجب دور کردن نظام از ارزش‌های انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: نباید اجازه داد همچون برجام مردم را گول زده و قضیه را فراتر از آنچه هست نشان دهند. 

 وی با بیان اینکه در معاهده FATFنباید از کم اطلاعی مردم سوءاستفاده شود، افزود: امروز ونزوئلا آینده ایران است.

این پژوهشگر برضرورت شفافیت از سوی مسئولان تاکید کرد و بیان داشت: مسئولان باید شفاف سازی را از داخل کشور آغاز کنند اگرچه دغدغه آنان شفافیت نیست بلکه دغدغه آنان وابسته کردن کشور به خارج است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۰۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه دژ مستحکم برای پاسداری از انقلاب اسلامی ایران

در نخستین روز‌های پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ بنا به فرمان حضرت امام خمینی (ره) به جوانان غیور و انقلابی ایران اسلامی، عده‌ای از پیروان ولایت فقیه و جوانان پرشور آن روز های انقلاب گرد هم جمع آمدند و نهاد‌ی به نام سپاه را پی ریزی کردند.

طولی نکشید که امام خمینی (ره) در دوم اردیبهشت سال ۱۳۵۸ یا سوم شعبان روز ولادت امام حسین ع را روز پاسدار نامگذاری نمودند و طی فرمانی به شورای انقلاب رسماً تأسیس این نهاد مقدس را اعلام کردند و شورای انقلاب با تأسیس شورای فرماندهی سپاه گام اساسی را در جهت سازماندهی این نهاد برداشت.

اما قراردادن این تاریخ به نام سپاه پاسدران به شکل جذابی با نمایش اقتدار نیروهای مسلح ما و در راس آن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در روز ها و ماه های اخیر هم زمان شده است. اقتداری که کمتر از ۱۰ روز پیش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عملیاتی ماندگار در تاریخ عرصه  نظامی جهان و در عملیاتی با نام وعده صادق و با رمز یا رسول الله (ص)  به بهترین شکل به تمامی جبهه استکبار و تمامی دشمنان جمهوری اسلامی ایران نشان داد که سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی برای مردم ایران موضوعی ورای یک سازمان نظامی صرف است و شاید دلیل تشکیل آن توسط امام خمینی (ره) هم برای سپاه همان مردمی بودن و از مردم بودن باشد.

مقام معظم رهبری در ارتباط با تشکیل سپاه پاسداران فرمودند: سپاه پاسداران در سایه روحیه انقلابی و معنویتی که از سرچشمه جوشان دل منور و روح مصفای آن امام عارفان و قدوه صالحان پیوسته می‌جوشید و بیش از همه، جوانان رزمنده و خالص سپاه و بسیج را سیراب می‌کرد، توانست نقش تعیین کننده‌ای را در دفع حمله استکبار به جمهوری اسلامی ایفا کند و در کنار ارتش و با به کارگیری بسیج مردمی، درس تلخی به دشمنان اسلام بدهد و حفظ استمرار نظام جمهوری اسلامی را تضمین کند. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که مولود مبارک انقلاب اسلامی است، در همه جهان پس از صدر اسلام پدیده بی سابقه‌ای است. این پدیده در حقیقت، مظهر عینی و مجسمی است برای شعار‌های انقلاب اسلامی، شعار ایستادگی در مقابل همه قدرت‌های بزرگ با سلاح اتکال به خدا، شعار ایستادگی در مقابل همه قدرت‌های بزرگ با سلاح اتکال به خدا، شعار غلبه خون بر شمشیر و شعار حرکت برای نجات مستضعفان و از همین رو است که سلطه‌های بزرگ در سراسر جهان با چشم انزجار و نفرت، بدین پدیده الهی می‌نگرند چنانکه به انقلاب اسلامی.

اگر چه سپاه هویتی نظامی دارد ولی نظامی گری در واقع یک بعد از ابعاد هویت این نهاد مکتبی و مردمی است.سپاه نهادی در جهت پیاده کردن اهداف و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی است. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  آرمانی بزرگ و مقدس دارد که حفاظت و نگهبانی از نظام و حکومتی است که بر اساس اسلام ناب محمدی - صلی الله علیه و آله- برپا شده است و داعیه‌ی تحقق نسبی آن را در جهان امروزی دارد و دامنه‌ی این آرمان تا زمان حکومت عدل جهانی امام مهدی «عج» نیز گسترده است و بدین لحاظ دارای آرمان‌های مکتبی، انسانی و جهان شمول است که باید همیشه حرکت خود را بدان سوی جهت دهد.

سپاه واقعیتی شکل گرفته از متن و بطن انقلاب و نمادی از تولی و تبری است. نهادی انقلابی که با انقلاب پدید آمد با انقلاب رشد کرد و تا همیشه با انقلاب و انقلابی خواهد ماند.

ما شخصیت‌های برجسته‌ای را داریم که در تاریخ ماندگار شده اند؛ از شهدای دفاع مقدس و مدافعین حرم تا سردار شهید حاج قاسم سلیمانی سیدالشهدای مقاومت و سردار شهید زاهدی که به تازگی توسط رژیم صهیونیستی به لیست بلند بالای شهدای مقاومت اضافه شده اند؛ همه آن‌ها خود را همیشه پاسدار انقلاب و جمهوری اسلامی ایران می‌دانستند و همه آن‌ها نیز از مردم بودند و برای همین مردم جان خود را فدا کردند.

همین مردمی بودن سپاه و حضور آن در تمامی صحنه‌ها و دفاع از مظلوم و مردم بی دفاع نه تنها در ایران و بلکه در بسیاری از کشور‌ها باعث دشمنی‌های فراوانی با این نهاد انقلابی شده است. نهادی که اگر نبود شاید نقشه منطقه ما در این سال‌ها با تغییرات زیادی مواجه می‌شد. تغییراتی که شکل نگرفت و دشمنی‌های زیادی با سپاه ایجاد شد.

دوم اردیبهشت در منظومه سیاسی، اجتماعی، دفاعی و امنیتی ایران اسلامی یادآور تشکیل یکی از مردمی‌ترین، جان برکف‌ترین، ولایی‌ترین و مجهزترین نیروهای نظامی دنیا است که دکترین آن دفاع همه‌جانبه از مرزهای آبی، خاکی، هوایی، دریایی و اعتقادی کشورمان در برابر تمام تهدیدات عناصر داخلی و خارجی است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • تغییر فرمانداران در جهت پیشبرد و تحقق شعار سال
  • عملیات «وعده صادق» نتیجه تعامل سپاه و دانشگاه بود
  • نظارت هوشمندانه بر فرایندهای پایش تخلفات ساختمانی در مشهد
  • وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی چیست؟ +فیلم
  • وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی+فیلم
  • وزیر علوم: انتظارات رهبر انقلاب از تشکل‌های دانشجویی / تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند+فیلم
  • دیوارنگاره‌ها به تابلوی گفتمان انقلاب اسلامی تبدیل شدند
  • برای تعامل جهان با طالبان در تلاش می‌کنیم
  • سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
  • سپاه دژ مستحکم برای پاسداری از انقلاب اسلامی ایران