Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-28@13:11:07 GMT

ضرورت بازنگری در الگوهای طرح توسعه مکران

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۴۰۷۰۶

ضرورت بازنگری در الگوهای طرح توسعه مکران

مهدی میرزاده روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: همچنین با توجه به وجود یکسری از رقابت های بین المللی نیاز به برآوردهای صحیح و دقیق ازمحیط بین المللی داریم که درآن الگوهای دوستی و دشمنی باید مشخص و رقبا و متحدان نیز شناسایی شوند.
وی در این رابطه بیان داشت: برای مثال رقابت هند و پاکستان از یک سو، هند و چین از سوی دیگر و رقابت ایدئولوژیک اعراب با ایران و رقابت ژئوپلیتیکی پاکستان و ایران در منطقه باید مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


میرزاده یاد آورشد: با توجه به همسایگی و محوریت ژئوپلیتیکی پاکستان در تعارض با کشورهای منطقه به خصوص هند و افغانستان توجه به ایجاد بستر امن برای سرمایه‏ گذاری، ضروری است که منافع ایران و پاکستان همسو دیده شود.
این کارشناس حوزه جغرافیای سیاسی عنوان کرد: توسعه مکران با هدف ایجاد تغییرات فرهنگی، پویایی، تحرک اقتصادی و جمعیت ‏پذیری منطقه می تواند بستری برای توسعه پایدار، متوازن و جامعه ‏محور فراهم سازد.
وی ابراز داشت: از ظرفیت های دریای عمان به عنوان راهی برای احداث پایانه و توسعه پسکرانه ها نام برد که وابستگی کشور ما را به خلیج فارس کمتر می کند.
این مدرس دانشگاه هرمزگان اضافه کرد: توسعه سواحل مکران و بندرگاه ها از نگاه بازرگانی، امنیتی و راهبردی باعث می شود یک گام به سوی کاهش وابستگی به خلیج فارس برداریم.
9887 /6048
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 ایران ایران و پاکستان جامعه خلیج فارس سرمایه گذاری جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۰۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشته شدن ۵ تبعه چین در حمله انتحاری در پاکستان

یکی از افسران ارشد پلیس پاکستان از کشته شدن پنج تبعه چین در جریان بمب گذاری انتحاری در کاروان حامل آن‌ها در شمال غرب پاکستان خبر داد.

به گزارش مشرق، رئیس پلیس منطقه ای پاکستان امروز (سه شنبه) گفت، عامل انتحاری با یک خودرو پر از مواد منفجره به کاروان حامل مهندسان چینی برخورد کرد که در مسیر اسلام آباد به «داسو» در ایالت خیبرپختونخوا بودند.

به نقل از شبکه خبری الجزیره، وی افزود: پنج تبعه چینی و راننده آن‌ها در این حمله کشته شدند.

منطقه داسو محل یک سد بزرگ و منطقه‌ای است که پیشتر هدف حملاتی قرار گرفته است. در سال ۲۰۲۱، انفجار یک اتوبوس به کشته شدن ۱۳ نفر از جمله ۹ تبعه چینی منجر شد.

پلیس خیبر پختونخوا به محل رسیده و عملیات امدادی را آغاز کرده است. بقیه افراد کاروان محافظت شده‌اند.

مقامات امروز گفتند که این حمله ساعاتی پس از آن صورت گرفت که تروریست‌ها به یک پایگاه هوایی نیروی دریایی پاکستان حمله کردند و حداقل یک سرباز را کشتند؛ در حالی که نیروهای امنیتی هر پنج مهاجم را در تیراندازی تلافی جویانه از پای درآوردند.

حمله مذکور در پایگاه «تربت» و در جنوب غرب پاکستان انجام شده است.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • ضرورت همکاری و یکپارچگی پتروشیمی‌ها در اجرای راهبرد «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • آثار برگزیده جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی منتشر می شوند
  • تاکید بر توسعه زیرساخت‌های ریلی و جاده‌ای ایران و پاکستان
  • ضرورت توجه به خوشنویسی در کتاب‌های آموزشی
  • ضرورت پاسخگویی محیط زیست درباره قطع ۴ هزار درخت
  • ضرورت پاسخگویی سازمان محیط زیست درباره قطع ۴ هزار درخت
  • ضرورت توسعه اقتصاد غیر نفتی
  • کشته شدن ۵ تبعه چین در حمله انتحاری در پاکستان
  • ضرورت توجه به برنامه‌های فرهنگی و تربیتی جهت کاهش وقوع جرم
  • ضرورت تکمیل کریدور شمال به جنوب در کردستان