Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد آقاطاهر رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی، برنج و حبوبات در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص میزان تولید و شرایط بازار حبوبات اظهار کرد: در حال حاضر ما هیچ کمبودی در بازار نداریم و مقدار فراوانی واردات در این محصول انجام شده است و همین امر باعث شده برخی اقلام به حدود قیمت 5 سال قبل بازگشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: گران‌ترین حبوبات موجود در بازار حبوبات داخلی است که با کیفیت بسیار مطلوب‌تر تولید می‌شود. ذخیره‌ها به اندازه کافی وجود دارد و مشکلی در تامین به وجود نخواهد آمد.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی، برنج و حبوبات با اشاره به واردات انواع مختلف حبوبات تصریح کرد: این واردات به صورت بی‌رویه انجام شده و برخی از اقلام وارداتی را در داخل هم به اندازه تامین نیاز تولید می‌کنیم. اقلامی مانند نخود را در ابتدای تولید صادر می‌کنیم و پس از آن واردات انجام می‌شود. اقلام دیگری مانند لوبیا چیتی هم با وجود تولید داخل وارد می‌شود. عدس را سه ماه بیشتر در سال نداریم و برای 9 ماه پیش رو واردات انجام می‌شود.

وی افزود: لوبیا قرمز هم با وجود تولید، واردات آن انجام می‌شود. از آنجایی که تفاوت کیفیت وجود دارد واردات تاثیری بر قیمت حبوبات داخلی نمی‌گذارد و تنها می‌تواند بر قیمت نمونه‌های وارداتی موثر باشد اما تنها تاثیر آن بر کالای ایرانی این است که اجازه افزایش قیمت آن را نمی‌دهد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: افزایش قیمت برنج مواد غذایی واردات گفتگو با ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۰۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار در آخرین روز فروردین

جدیدترین قیمت گوشی‌های پرفروش سامسونگ، شیائومی و آیفون در بازار آنلاین (سایت‌های فروش اینترنتی) به شرح زیر است.

به گزارش اقتصادآنلاین، قیمت گوشی‌های پرفروش در سایت‌های اینترنتی تغییر محسوسی نداشته‌اند و تقریبا با همان قیمت‌های قبلی به فروش می‌رسند.

کمترین قیمت آیفون ۱۳ در بازار به ۴۱ میلیون و ۴۹۹ هزار تومان رسیده است.

این در حالی است که آیفون ۱۳ با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت و رم ۴ گیگابایت، ۵۴ میلیون و ۴۹۹ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است. همچنین، آیفون ۱۳ پرومکس با عبور از ۱۰۰ میلیون تومان به قیمت ۱۰۳ میلیون و ۹۹۹ هزار تومان معامله می‌شود.

از میان گوشی‌های شیائومی، مدل ردمی نوت ۱۲ با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت رم ۸ گیگابایت با همان قیمت قبلی یعنی هشت میلیون و ۴۹ هزار تومان فروخته می‌شود. همچنین، مدل ردمی نوت ۱۲S، هشت میلیون و ۲۰۷ هزار تومان قیمت دارد. این در حالی است که برای خرید ردمی نوت ۱۱S باید ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان هزینه کنید.

گوشی گلکسی A۱۴ با فضای ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایت و رم ۴ گیگابایت، هفت میلیون و ۵۹۹ هزار تومان قیمت خورده است.

مدل سامسونگ گلکسی A ۰۴ e با ظرفیت ۶۴ گیگابایت و رم ۳ گیگابایت، ۴ میلیون و ۷۹۹ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

با بودجه‌ای بالغ‌بر هشت میلیون و ۴۰۰ هزار تومان می‌توانید صاحب گوشی میان‌رده سامسونگ یعنی مدل گلکسی A ۱۳ SM-A ۱۳۷ شوید که ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۴ گیگابایت رم دارد.

برای اطلاع از قیمت گوشی‌های دیگر جدول زیر بخوانید؛

دیگر خبرها

  • افزایش قیمت کالاهای اساسی وارداتی با ارز ۲۸۵۰۰ تومانی تخلف است
  • قیمت پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار در آخرین روز فروردین
  • افزایش قیمت کالا‌های اساسی وارداتی با ارز ۲۸۵۰۰ تومانی تخلف است
  • چرا مونتاژکاران هر شش ماه قیمت را بالا میبرند، اما خودروسازان داخلی نه
  • تاثیر دلار تلگرامی روی کالاهای وارداتی چه قدر است؟
  • برخورد با گران‌فروشی در بازار حبوبات/مقابله بازرسان با محتکران
  • قیمت خودروی تولید داخل به یک میلیارد تومان رسید!
  • پیچ و مهره گران شد، تاثیر افزایش قیمت دلار بر پیچ و مهره
  • قیمت محصولات سایپا چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳؛ ریزش قیمت خودرو‌های وارداتی
  • منع واردات کالاهای تولید داخلی/ حمایت بیشتر از تولید داخل با مشارکت ذینفغان