Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان تهران از ثبت‌نام ۱۵ هزار خادم‌یار حرم امام رضا(ع) در استان تهران خبر داد. ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵ فرهنگی دین ، قرآن و اندیشه نظرات - اخبار فرهنگی -

 به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا آستان قدس رضوی استان تهران و کمیته امداد امام خمینی(ره) با هدف محرومیت‌زدایی و توانمندسازی خانواده‌های نیازمند تفاهم‌نامه‌ای را به امضا رساندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نشست با حضور سیدابوالفضل پرپنچی، قائم مقام کمیته امداد استان تهران، پرویز سروری سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان تهران، احمد صادقی معاون محرومان و مستضعفان دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در ساختمان کمیته امداد استان تهران همراه بود.

پرویز سروری سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان تهران در این نشست با بیان اینکه ما به نقطه بسیار خوبی برای هم‌افزایب و همکاری و همفکری رسیدیم، افزود: ظرفیت‌های عظیم کمیته حضرت امام(ره) در کنار ظرفیت آستان قدس رضوی بستر اجتماعی فراگیری را جهت خدمت‌رسانی به محرومان و مستمندان ایجاد کرده است. این اقدام امکان و فرصت بزرگی است که لشکری از توانمندان و نیازمندان را در خود جا می‌دهد.

وی با بیان اینکه امروز در قالب شکل‌گیری تفاهم‌نامه آستان قدس رضوی و کمیته امداد امام(ره) شاهد اوج تعاون اجتماعی هستیم، گفت: شبکه‌سازی خادم‌یاران حرم رضوی برای ارائه گسترده خدمات به محرومان، بستری ایجاد کرده که امروز بسیاری از طرفداران حقوق بشری در سراسر دنیا در پی آن هستند، اما به جرأت می‌توان گفت به این وسعت و کیفیت نتوانستند شبکه‌سازی انجام دهند.

سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان تهران علت این تعاون خادم‌یاران را عشق و ارادت مردم به ساحت مقدس اهل بیت عصمت و طهارت(ع) معرفی کرد و افزود: در واقع وجود مقدس اهل‌بیت(ع) همواره در جهان اسلام جمعیت‌های عظیم مردمی را گرد هم آورده است که نمونه بارز آن را در ایام اربعین حسینی شاهدیم. در ایام اربعین حسینی شاهدیم مردم با یک هدف و مقصد واحد و بدون هیچ توقعی به خدمت‌رسانی زائران می‌پردازند و به این خدمتشان افتخار می‌کنند؛ لذا اربعین بهترین مدل برای نظام‌سازی و شبکه‌سازی جمعیت‌های مردمی و خادمان افتخاری محسوب می‌شود.

سروری با بیان اینکه ما در شرایط حساسی از سازماندهی اجتماعی رسیدیم، عنوان کرد: ما امروز به توفیق الهی سازماندهی را به کف مجموعه‌های انسانی و سرمایه‌های اجتماعی منتقل کردیم. این اقدامات با عشق امام رضا(ع) در شبکۀ کاملاً داوطلبانه صورت می‎گیرد. ما بدون آنکه تبلیغات گسترده کنیم، در مرحله اول 15 هزار خادم‌یار تنها از استان تهران ثبت نام کردیم. این گنجینه بسیار موفقی است. پس از پیروزی انقلاب اسلامی تجربه موفقی را به نام کمیته امداد امام خمینی(ره) در کشور داشتیم که البته گستره آن مرزهای جغرافیایی را پیمود. حال این دو مجموعه به یکدیگر پیوند خوردند تا با همکاری یکدیگر فعالیت‌های مردمی خود را در یک راستا قرار دهیم.

وی با تأکید بر آنکه آستان قدس رضوی مجموعه‌ای امدادی و حمایتی نیست، افزود: آنچه روشن است، ما به عنوان آستان قدس رضوی، یک مجموعه امدادی و حمایتی نیستیم بلکه وظیفه داریم مجموعه‌های امدادی و حمایتی را تقویت کنیم. ما مجموعه‌ای موازی و رقیت این نهادها نیستیم بلکه قصد داریم با همکاری با نهادهای امدادی مثل کمیته امداد و سازمان بهزیستی تحت لوای آستان قدس رضوی کار آن‌ها را پررنگ‌تر و قوام بیشتری دهیم.

سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی شکل‌گیری کانون‌های خادم‌یاری محلات را اوج اقدام آستان قدس رضوی معرفی کرد و گفت: قله کار ما شکل‌گیری کانون‌های خادم‌یاری محلات است. نباید اجازه داد این کار عظیم در پروسه رسمی و شبه دولتی قرار گیرد. علاقه داریم کسانی که با ما همکاری می‌کنند، از موضع خادم‌یاری وارد شوند. عقیده داریم اگر کسی احساس خادم‌یاری و نوکری امام رضا (علیه‌السلام) را نداشته باشد، کارمان با اخلاص جلو نمی‌رود و به مرور زمان از ریل خود خارج می‌شود.

سروری افزود: کار ما به مرور زمان تمام مساجد و خیریه‌ها را در بر خواهد گرفت و به این ترتیب امید داریم به مدل مناسبی از کار اجتماعی و خدمات رسانی و محرومیت زدایی دست یابیم. هر یک از افرادی که در این فرآیند حضور دارند، منهای سمت‌هایی که دارند، خادم‌یار محسوب می‌شوند.

در انتهای این مراسم تفاهم‌نامه مشترک بین آستان قدس رضوی(ع) و آستان قدس رضوی در زمینه‌های فوق‌الذکر به امضای نمایندگان این دو نهاد قرار گرفت.

انتهای‌پیام/  

انعقاد قرارداد آستان قدس رضوی استان تهران و کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران با هدف محرومیت زدایی و توانمندسازی خانواده های نیازمندانعقاد قرارداد آستان قدس رضوی استان تهران و کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران با هدف محرومیت زدایی و توانمندسازی خانواده های نیازمندپرویز سروری سرپرست آستان قدس رضوی استان تهران و شیران مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان تهرانسخنرانی پرویز سروری سرپرست آستان قدس رضوی استان تهرانسخنرانی پرویز سروری سرپرست آستان قدس رضوی استان تهرانسخنرانی صادقی معاون امداد و مستضعفین آستان قدس رضوی استان تهرانسخنرانی پرپنجی قائم مقام کمیته امداد استان تهرانپرویز سروری سرپرست آستان قدس رضوی استان تهران و شیران مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان تهرانسخنرانی صادقی معاون امداد و مستضعفین آستان قدس رضوی استان تهرانسخنرانی پرپنجی قائم مقام کمیته امداد استان تهران R1392/P/S4,37/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۱۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخبر: کشور در وضعیتی است که چشم انداز روشنی برای توسعه دارد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد مخبر صبح امروز (دوشنبه) در این رویداد، با تاکید بر اینکه نیرو‌های نخبه، خلاق و کارآفرین سرمایه اصلی کشور هستند، تصریح کرد: نقطه تحول اقتصادی کشور و تحقق شعار سال با تکیه بر کارآفرینان و نسل جوان کشور محقق می‌شود.

وی با قدردانی از اقدامات و تلاش‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) در راستای توانمندسازی و حمایت از مددجویان و به ویژه با تمرکز بر دانش آموزان و نسل جوان تحت پوشش این سازمان، گفت: کشور ما از ظرفیت‌های خدادادی و منابع طبیعی بسیاری برخوردار است، اما مزیت بزرگ‌تر و ارزشمند‌تر حضور همین نیروی جوان و تحصیلکرده است که به عنوان یک قوه پیشران ظرفیت‌های کشور را شکوفا می‌سازد.

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: با توجه به تغییر رویکرد اقتصاد جهان به سمت اقتصاد دیجیتال امروزه شاهد هستیم برخی از کارآفرینان و سرمایه داران بزرگ جهان از نسل نوجوان هستند و مقتضیات اقتصاد دیجیتال چنان است که سن و تحصیلات نمی‌شناسد و با بهره گیری از خلاقیت فردی می‌توان به نتایج بزرگ دست یافت.

وی با تاکید بر اهمیت تربیت نیروی کارآفرین، مستعد و خلاق در کشور، افزود: در جلسه‌ای با اتاق بازرگانی بر این مهم تاکید شد که باید هنرستان‌ها در کنار کارخانه‌های بزرگ کشور تأسیس شوند تا دانش آموزان ضمن تحصیل، در محیط واقعی و عملی هم آموزش‌های لازم را در کارخانه‌ها و صنایع فراگیرند.

مخبر خطاب به دانش آموزان هنرستانی و کارآفرینان جوان، تاکید کرد: شما می‌توانید نقطه تحول کشور باشید و قطعا جهش تولید با فعالیت بخش خصوصی و نخبگان محقق می‌شود.

معاون اول رئیس جمهور افزود: تلاش‌ها و حرکت چند سال گذشته کمیته امداد با توجه به منویات مقام معظم رهبری، تمرکز بر توانمند سازی مددجویان بوده است و در این مسیر تبدیل مددگیرنده به مددکننده الگویی است که باید در سرتاسر کشور دنبال شود.

وی تاکید کرد: دولت سیزدهم و رئیس جمهور اعتقاد و ایمان محکمی به فعالیت‌های کمیته امداد دارند و دولت خود را موظف به پشتیبانی از این سازمان مردمی در راستای کاهش فقر و محرومیت در کشور می‌داند.

 مخبر در ادامه چابکی، انقلابی بودن و عدالت محوری را از ویژگی‌های کم نظیر کمیته امداد امام خمینی (ره) برشمرد و خاطر نشان کرد: اعتماد مردم به کمیته امداد بزرگترین سرمایه این سازمان است و این مجموعه با بدنه اداری و مدیریتی متعهد خود همواره در طول سالیان گذشته مشغول خدمت رسانی به طبقه آسیب پذیر جامعه بوده است.

مخبر با اشاره به اقدامات و تلاش‌های دولت برای رفع مشکلات اساسی در کشور در دو سال گذشته ادامه داد: دولت توانست به دستاورد‌های مهم اقتصادی از جمله نیل به رشد نقدینگی ۲۴ درصدی، کاهش بیکاری و تورم و همچنین رشد اقتصادی مثبت پس از چندین دوره رشد منفی، دست یابد و معتقدیم کشور در وضعیتی است که چشم انداز روشنی برای توسعه دارد.

معاون اول رئیس‌جمهور در ابتدای سخنان خود نیز با اشاره به راهبرد‌های منبعث از قرآن و دین مبین اسلام در اندیشه‌های امام راحل و بنیانگذار جمهوری اسلامی، گفت: امروز کشور‌های قدرتمند و نظام سلطه در دنیا نه تنها جرئت مقابله نظامی با ایران را ندارند بلکه حتی از سخن گفتن درباره آن هم عاجز هستند و جمهوری اسلامی ایران با پایه گذاری امام خمینی (ره) و رهبری مقام معظم رهبری در تمام مسائل سیاسی، امنیتی و روابط بین الملل می‌درخشد و قدرت‌ها و کشور‌های منطقه و جهان بدون گرفتن نظر جمهوری اسلامی ایران قدرت تصمیم گیری در منطقه ما را ندارند.

خدمات توانمندسازی، مهارتی و تحصیلی دانش آموزان هنرستانی در سال ۱۴۰۲ با تلاش‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) با برگزاری ۳۲ اردوی راهیان پیشرفت در ۳۱ استان، ۱۰ هزار ساعت مشاوره شغلی، تشکیل هزار پرونده شغلی و اعطای وام کارگشایی به بیش از ۶۵ هزار مددجوی هنرستانی تحت پوشش کمیته امداد انجام شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خودکفایی ۴ هزار و ۵۹۸ مددجوی استان همدان
  • اخلاص امام راحل(ره) بزرگ‌ترین پشتوانه کمیته امداد است
  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • مددخواهی بیش از هزار نفر در سفر رییس‌جمهور به استان سمنان از کمیته امداد
  • نخستین رویداد کارآفرینی دانش آموزان کمیته امداد امام خمینی(ره)
  • ایرانیان در سال گذشته ۷۰۰ میلیارد تومان صدقه دادند
  • مخبر: کشور در وضعیتی است که چشم انداز روشنی برای توسعه دارد
  • نخبگان سرمایه‌های اصلی کشور هستند
  • مخبر: چشم انداز روشنی برای توسعه کشور وجود دارد
  • خودکفایی ۲ هزار خانوارتحت حمایت کمیته امداد