Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@10:26:54 GMT

ضعف مدیریتی ریشه اصلی مشکلات استان کرمانشاه است

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۴۱۲۴۰

ضعف مدیریتی ریشه اصلی مشکلات استان کرمانشاه است

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه گفت: عمده مشکلات استان کرمانشاه اعم از بیکاری، فقر و غیره ریشه در ضعف مدیریتی دارد. ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹ استانها کرمانشاه نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، به نقل ازروابط عمومی دفتر امام جمعه کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما در نشست با مجمع نمایندگان استان کرمانشاه اظهار داشت: بارها به استانداران ادوار مختلف گفته‌ام که این استان استعدادهای فراوانی برای اشتغال و رفع فقر دارد که با یک مدیریت صحیح و کارآمد و دلسوزانه می‌توان این استعداد‌ها را شکوفا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه 900 هزار هکتار زمین کشاورزی حاصلخیز و منابع آبی فراوانی دارد که بزرگترین استعداد و سرمایه استان محسوب می‌شود و می‌توان با مدیریتی کارآمد و دلسوزانه و به‌کارگیری جوانان متخصص و نظارت بر عملکرد آنها استان کرمانشاه را به قطب تولیدات کشاورزی تبدیل کرد.

علما افزود: متاسفانه پروژه‌های بزرگ آبرسانی به زمین‌های کشاورزی سالیان متمادی است که به نتیجه نمی‌رسد و وعده‌های مدیران مربوط در این زمینه یکی پس از دیگری به ثمر نمی‌نشیند.

وی با اشاره به خصوصی‌سازی‌های اخیر در استان کرمانشاه گفت: مگر می‌شود بیت‌المال را به بهانه اجرای خصوصی‌سازی با کمترین قیمت و به‌طور قسطی واگذار کرد و در این رابطه بارها گفته‌ام باید جلوی این چنین واگذاری‌ها گرفته شود و همه نهادهای مرتبط، نمایندگان مجلس و قوه قضاییه با این روند برخورد لازم کنند.

وی افزود: خصوصی‌سازی به معنای صحیح از سیاست‌ها و خط مشی‌های نظام محسوب می‌شود و همه دیگر این را می‌دانند که باید از حجم و چاقی دولت کاست که دولت به وظایف مهمتر کشور رسیدگی کند اما واگذاری باید کارشناسی شده و با حفاظت از بیت‌المال انجام شود.

وی با اشاره به عملکرد ضعیف میراث فرهنگی و گردشگری کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه ظرفیت‌های گردشگری فراوانی همچون طاقبستان، کتیبه بیستون، غار قوری قلعه و غیره دارد که اگر این سرمایه‌ها دست دیگران بود استان را متحول می‌ساخت اما متاسفانه می‌بینیم که به‌جای ساخت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری به دنبال اجرای برنامه‌های حاشیه‌ای و غیرارزشی می‌روند.

وی افزود: وظیفه اصلی نمایندگان مجلس قانونگذاری‌های کارشناسی شده و موثر برای کشور است اما بنابر ضعف مدیریتی در بخش‌های مختلف اجرایی، مردم برای حل مشکلات خود به نمایندگان مجلس رجوع می‌کنند و قطعاً اگر هر نهاد و اداره‌ای وظیفه خود را به خوبی انجام دهد نمایندگان نیز با توان بیشتری می‌توانند به وظایف اصلی خود رسیدگی کنند.

رئیس کمیته امداد در بجنورد: حوزه مدیریتی محرومان و مستضعفان جای هیچ کم‌کاری و ناکارآمدی نیستتهران| کمبود گوشت در بازار ناشی از سوءمدیریت‌ برخی مسئولان استبرنامه مدیریت پسماند در پارک ملی نای‌بند استان بوشهر آغاز شد
رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در این جلسه گفت: یکی از مشکلات عمده در مسیر پیشرفت استان کرمانشاه بنابر گفته کارشناسان بانک‌ها هستند که با قوانین خود و عدم حمایت‌های کافی از سوی این بخش مشکلات فراوانی برای صنعتگران، کشاورزان و کارآفرینان ایجاد شده است.

حجت‌الاسلام سید جواد حسینی‌کیا افزود: یکی از طرح‌های خوب برای از بین بردن مشکلات استان کرمانشاه بحث طرح اشتغال روستایی بود که متاسفانه نتوانسته‌ایم با وجود استقبال و ثبت نام گسترده مردم، تسهیلات مناسبی را در این بخش جذب کنیم.

وی تقاضای ثبت یک روز در سال به نام استان کرمانشاه و دیدار مردم استان با مقام معظم رهبری را در این روز از نماینده ولی فقیه در استان خواستار شد و گفت: استان کرمانشاه با 9 هزار و 800 شهید، داشتن بالاترین تعداد کودکان شهید و زنان شهیده و جانباز که تقدیم این نظام مقدس شده‌اند، توقع دارند که چنین روزی ثبت شود و هر سال مردم شهیدپرور و ولایتی این استان به دیدار و تجدید بیعت با رهبر معظم انقلاب بروند و همچنین مردم شهر کرمانشاه نیز انتظار دارند که با توجه به موارد فوق شهر کرمانشاه نیز جزو مناطق جنگی محسوب شود.

در این جلسه نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در روز 22 بهمن ماه و جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب دیدیم که مردم استان کرمانشاه با وجود همه مشکلات خود همچون گرفتاری‌های مالی و بیکاری که با آن دست به گریبان هستند، حضوری با شکوه و با عظمت را به نمایش گذاشتند که مایه مباهات همه ما بود.

احمد صفری افزود: این حرکت با بصیرت مردمی سبب شد که هر مسئول و نماینده‌ای بیش از بیش مدیون این مردم بزرگ و فهیم باشد و برای خدمت به مردم استان امروز مسئولان باید بیش از گذشته تلاش کنند و دلسوزی بیشتری به خرج دهند.

وی بیان کرد: واگذاری‌های استان کرمانشاه به بخش خصوصی با ایرادات فراوانی همراه بوده و هست و روز به روز نیز اجماع برای برخورد با این واگذاری‌ها در مجلس و قوه قضائیه نیز بالاتر می‌رود.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلان‌غرب در مجلس شورای اسلامی گفت: با محوریت نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه یک فضای همدلی در استان حاکم است که فضا را برای هر حرکت مثبتی برای پیشرفت مهیا کرده است و جای بهانه‌ای برای کار و تلاش ما و دیگر مسئولان باقی نذاشته است.

فرهاد تجری با ارائه گزارشی در مورد وضعیت مناطق زلزله‌زده و روند بازسازی منازل زلزله‌زدگان استان افزود: پیگیر بازسازی حرم مطهر احمد بن اسحاق قمی و مساجد در این مناطق هستیم.

انتهای پیام/ ح

R41380/P/S6,68/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۱۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سعیدی، نماینده مجلس: عده‌ای در ناراحت کردن مردم فوق تخصص دارند

معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار گفت: عده‌ای در ناراحت کردن مردم فوق تخصص دارند و عامدانه فضای عمومی را در جامعه از بین می‌برند و دوقطبی‌هایی را ایجاد می‌کنند که در شان مردم ایران نیست.

به گزراش جماران، معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار در خصوص تفاوت فضای برخورد با نوع پوشش، قبل و بعد از انتخابات گفت: با گذشت یک ماه و نیم از انتخابات فکر می‌کردیم همه فارغ از پوشش حضور پیدا کنند، اما الآن چه اتفاقی افتاده است که همان افراد بد شده اند؟! البته قطعا می‌دانم دشمن حساب شده در حال برنامه‌ریزی است که به هر حال فلسفه حجاب را زیر سوال ببرد، در حالیکه فلسفه بسیار مترقی دینی است؛ لذا با کسانی که به طور حساب شده در زمین دشمن بازی می‌کنند باید برخورد شود، اما روش برخورد با دختران سرزمینم به شدت با شعار‌های زمان انتخابات تناقض دارد.

وی با بیان این که مگر رئیس جمهور نمی‌گفت من گشت ارشاد مدیران را راه‌اندازی می‌کنم؟! مدعی شد: همین چند شب گذشته یکی از مسئولان عالی سابق کشور مراسم دختر خود را در هتل اسپیناس پالاس برگزار کرد که در آنجا باید گشت ارشاد مدیران ورود پیدا می‌کرد. با این روش‌ها ما نمی‌توانیم مطلوب را حاصل کنیم. سیره امامین انقلاب و حاج قاسم سلیمانی نیز این چنین نبوده است و امروز هم دفتر مقام معظم رهبری نیز به این نوع رفتار‌ها تذکر جدی دادند.

سعیدی با اشاره به اینکه حجاب یک واجب شرعی است، گفت: من معتقد هستم حجاب یک واجب شرعی و سیاسی است، اما در کنار آن تقویت سفره‌های مردم یک واجب شرعی، سیاسی و تقویت ارزش پول ملی هم یک ضرورت شرعی است و اینکه اصلاح نظام بانکداری باید اتفاق بیافتد و این‌ها اولویت‌های مهم‌تر مردم هستند.

نماینده مردم چابهار در پایان گفت: عده‌ای در ناراحت کردن مردم فوق تخصص دارند و عامدانه فضای عمومی را در جامعه از بین می‌برند و دوقطبی‌هایی را ایجاد می‌کنند که در شان مردم ایران نیست.

دیگر خبرها

  • ببینید | توهین دولت سیزدهم به مردم به روایت نماینده اصولگرای مجلس
  • یک نماینده مجلس: اپراتورها از جیب مردم سرقت می‌کنند!
  • دیدار نماینده منتخب مردم شهرستان های ابر با وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی
  • نقدعلی، نماینده مجلس: نیروی انتظامی قبل از آنکه لایحه حجاب به سرمنزل مقصود برسد پیش‌دستی کرد؛ قدردان شماییم/ نمایندگان نسبت به معیشت این عزیزان اقدام کنند که هر روز شهدایی را تقدیم می‌کنند
  • معاون قوه قضاییه : با مشکلات و بحران هایی روبرو بوده و هستیم
  • مجلس باید «نماینده‌محور» باشد نه رییس‎‌محور
  • سعیدی، نماینده مجلس: عده‌ای در ناراحت کردن مردم فوق تخصص دارند
  • نماینده مجلس: ۱۰ نفر رئیسی را محاصره کرده و یک منظومه شمسی دیگر برای او تصویر می‌کنند
  • مشکلات مربوط به ارز برای مردم و اقتصاد کشور غیر قابل تحمل شده است
  • هشدار نماینده ولی فقیه به اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه/ برای جبران عقب افتادگی‌ها از حواشی بپرهیزید