Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن آقازاده مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های سراسری ماهیان گرمابی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص مشکل نهاده‌های دامی برای تغذیه ماهیان اظهار کرد: کمبود نهاده‌های دامی برای تغذیه ماهی‌ها تولیدکنندگان را با مشکل مواجه کرده و گرانی این نهاده‌ها هم مزید بر علت شده تا تولیدکنندگان با مشکل تولید مواجه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما یک تفاهم‌نامه با وزارت جهاد کشاورزی امضا کردیم که واردات و توزیع این نهاده‌ها توسط تشکل‌های صنفی انجام شود تا کارخانجات با واردات آن بر روی قیمت نهاده‌ها مانور ندهند. ما حاضریم این نهاده‌ها را وارد کنیم و در اختیار کارخانجات بگذاریم تا برایمان خوراک دام تولید کنند و حاضریم دست‌مزد این کار را هم به آنها بپردازیم.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های سراسری ماهیان گرمابی کشور در ادامه تصریح کرد: به خاطر مشکلات پیش آمده و بلاتکلیفی‌ها برای پیمان ارزی نتوانستیم کاری در این زمینه پیش ببریم.

آقازاده با اشاره به این نکته که سامانه توزیع نهاده می‌تواند نابه‌سامانی‌های به وجود آمده را بهبود دهد، گفت: این سامانه صددرصد می‌تواند در روند توزیع نهاده موثر باشد و این روند را بهبود دهد. هر چه قدر توزیع نهاده از انحصار دلالان خارج شود قطعا به نفع تولید خواهد بود.

وی افزود: نهاده‌هایی مانند جو، گندم دامی و سویا وارداین سامانه خواهد شد که مشکلات بیشتری در توزیع داشته‌اند اما نهاده‌های دیگر که حساسیت کمتری در بازار دارند وارد این سامانه نمی‌شوند. مکمل‌ها و داروها به همان صورت آزاد به فروش می‌رسند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های سراسری ماهیان گرمابی کشور در رابطه با بازار ماهی‌های گرمابی عنوان کرد: بازار ما به شدت در نوسان است. قیمتی که ماهی را از ما می‌خرند با قیمتی که در بازار عرضه می‌کنند بسیار فاصله دارد. ماهی که سال گذشته 6 هزار تومان بود امسال 18 هزار تومان به فروش می‌رسد در حالی که این پول به جیب تولیدکننده نمی‌رود.

وی افزود: برای قیمت‌ها هیچ منطقی وجود ندارد و بازار بسیار متشنج است. هرچه قیمت افزایش پیدا کند مصرف کاهش می‌یابد و این کاهش تقاضا تولید را زمین خواهد زد.

آقازاده در ادامه تصریح کرد: ما به دولت، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان میادین میوه و تره‌بار پیشنهاد دادیم با همان قیمت که بنکداران قرار است از ما خریداری کنند ما ماهی را در بازار عرضه کنیم تا در حق مردم اجحاف نشود اما هنوز هیچ ارگانی پاسخگو نبوده است. میانگین قیمت غیرواقعی و اضافه ماهی بیش از 7 هزار تومان است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: خوراک زمین مشکلات میادین میوه و تره گفتگو با ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۱۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود

منصور پوریان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار جمعیت دام سبک نسبت به سال های پیش گسترده بوده که این امر نیازمند بازار مناسب است.

به گفته او، بنابر اعلام مرکز آمار جمعیت دام سبک ۷۲ میلیون راس و دام سنگین ۷.۵ میلیون راس است که براین اساس کمبودی در عرضه گوشت نداریم.

پوریان از توزیع روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز خبر داد و گفت: بنابر برنامه ریزی های صورت گرفته واردات گوشت گرم در سایر استان ها توزیع می شود به طوریکه واردات به ۶۰۰ تن در روز می رسد.

رئیس شورای تامین کنندگان دام ادامه داد: واردات و توزیع مناسب گوشت منجر به اشباع شدن بازار می شود که در نتیجه این امر موجب شده تا دام زیادی روی دست تولیدکننده بماند که صادرات دام سیاست مناسبی در راستای تنظیم بازار و تعدیل قیمت محسوب می شود.

او با بیان اینکه واردات کماکان ادامه دارد، افزود: با توجه به حجم بالای واردات و افزایش جمعیت دامی تولید داخل، روند کاهشی به خود می گیرد و قیمت ها متعادل می‌شود.

پوریان گفت: عرضه گسترده دام زنده داخلی در نهایت منجر به دستیابی به قیمت واقعی گوشت قرمز تولید داخل می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • میان افزایش حقوق کارگران و قیمت کالاها، توازن برقرار شود
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • فشار دلالان برای حفظ سود چند صد میلیونی از پارس/ چرا زیان خودروساز و سهامداران دیده نمی‌شود؟
  • نیم سکه همچنان در صدر تقاضا
  • تاثیر ۲۰ درصدی روغن موتور در رشد قیمت کرایه حمل و نقل
  • فردا؛ احتمال افزایش شاخص کل بیشتر از کاهش
  • پرورش ماهیان گرمابی در دشتستان از طرح‌های اولویت‌دار شیلات است