Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@22:42:30 GMT

نظارت بر عرضه و توزیع کود در قزوین بیشتر شود

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۴۱۳۱۴

نظارت بر عرضه و توزیع کود در قزوین بیشتر شود

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه خمسه روز پنجشنبه در جلسه ستاد کشت پاییزه محصولات کشاورزی که با حضور معاونین، مدیران شهرستان ها در مجموعه باغستان برگزارشد اظهار کرد: از توزیع کود های کشاورزی به هرشکلی باید جلو گیری کرد تا کود به دست کشاورزان واقعی برسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بر نظارت بیشتر بر کارگزاران و مراکز عرضه کود در سطح استان تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه به کشت پاییزه محصولات  کشاورزی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با برنامه ریزی انجام شده تاکنون روند کشت محصولات زراعی متاسب است که در مرحله داشت باید پایش بر مبارزه با آفت و بیماری  سن غلات بیشتر شود تا همچون سال گذشته محصول باکیفت  تولید کنیم.

خمسه افزود: پایش سن غلات از اول اسفند ماه آغاز می شود و همه مدیران و کارشناسان جهاد کشاورزی بصورت شبانه روزی  بویژه ایام تعطیل بایستی آماده باشند.

وی اضافه کرد : سال گذشته استان قزوین در زمینه خرید و کیفیت تولید محصول گندم جز استان های موفق کشور بود که این موضوع امسال نیز باید ادامه پیدا کند.

کد خبر 4541960

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی قزوین کود شیمیایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۱۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۶۰ هزار و ۸۱۵ تن کود کشاورزی در بین بهره برداران استان قزوین

علی راه انجام معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از توزیع ۶۰ هزار و ۸۱۵ تن کود کشاورزی در بین بهره برداران استان خبر داد و گفت: از این میزان ۵۰ هزار تن ازته، هشت هزارو ۶۵۰ تن فسفاته و دو هزار و ۱۶۵ تن پتاسه است.

به گفته وی، میزان کود توزیع شده ازته ۹۳ درصد، فسفاته ۵۸ درصد و پتاسه ۹۶ درصد بوده است.

راه انجام اضافه کرد: بر اساس سهمیه تخصیصی توزیع کود‌های شیمیایی در سال گذشته برای استان ۵۳ هزار و ۸۵۱ تن ازته فسفاته ۱۴ هزار و ۸۴۹ تن و دو هزار و ۲۵۰ تن پتاسه تعیین شده است.

راه انجام یادآور شد: کود شیمیایی یارانه‌ای مشمول محصولات زراعی استان و بخشی از باغاتی که شناسنامه دار شده اند تخصیص یافته است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر کود مورد نیاز سرک مزارع گندم و جو آبی و دیم در حال توزیع بین بهره برداران بخش کشاورزی استان می‌باشد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: تهیه به موقع نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان برای رسیدن به کشاورزی پایدار ضروری است و توزیع مناسب و به موقع کود‌های شیمیایی و مصرف بهینه آن در عملکرد محصولات کشاورزی تاثیر بسزایی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • در نمایندگی اشنایدر چه خدماتی ارائه می‌شود؟ معرفی نمایندگی و لیست خدمات
  • کشاورزان برای حمل محصولات حتماً از طریق شرکت‌های مجاز اقدام کنند
  • پایان طرح تشدید نظارت بر فرآورده های خام دامی در مراکز تولید ، توزیع و عرضه در خراسان شمالی
  • ضبط و شناسایی ۳۴۰ کیلوگرم فراورده تاریخ گذشته در بروجرد
  • برنج و شکر با قیمت مصوب عرضه می‌شود/ توزیع کالاهای اساسی طبق روال سابق
  • تأمین و توزیع بیش از ۵هزار تن کود شیمیایی در فامنین
  • توزیع ۶۰ هزار و ۸۱۵ تن کود کشاورزی در بین بهره برداران استان قزوین
  • مبارزه به موقع با آفات موجب بهبود کیفیت محصول می‌شود
  • توزیع ۶۰ هزار تن کود کشاورزی در قزوین
  • تأمین و توزیع ۵ هزار تن کود شیمیایی در فامنین