Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@23:26:01 GMT

ارائه طرح برای احیای سازمانی برای جوانان

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۴۱۴۱۸

ارائه طرح برای احیای سازمانی برای جوانان

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کنار دولت عزم جدی بر ااحیای سازمان ملی جوانان دارد و حالا در ادامه اقدام پارلمان در راستای اعلام وصول طرح انتزاع امور جوانان از وزارت ورزش و جوانان حالا این طرح از سوی هیئت‌رئیسه اعلام وصول شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، رییس جمهوری وقت 10 خرداد سال 90 سازمان ملی جوانان را منحل کرد و برای دبیر شورای عالی جوانان حکم صادر کرد و در این حکم، به استناد بند (15) ماده (4) اساسنامه شورای عالی جوانان مصوب 1371.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5.6 شورای عالی انقلاب فرهنگی، دبیر شورای عالی جوانان را نصب کرده، در حالی که این شورا از سال 71 با ریاست رئیس‌جمهور وقت از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی تاسیس شد و 6 سال بعد در سال 78 به مرکز ملی جوانان تغییر نام داد.

 

این مرکز از سال 76 همچنان زیر نظر ریاست جمهوری فعالیت می‌کرد و وظیفه‌ای ستادی مانند طراحی برنامه جامع ساماندهی امور جوانان و تطبیق وضعیت دستگاه‌های اجرایی را براساس مدیریت پروژه‌های فرابخشی در دستور کار قرار داد. سرانجام در سال 1379 براساس قانون سوم توسعه مرکز ملی به سازمان تغییرنام داد. این سازمان نیز سال 89 با طرحی که مجلس به تصویب رساند قرار شد با سازمان تربیت بدنی ادغام شود تا «وزارت ورزش و جوانان» تشکیل شود.

اما حسن روحانی احیای این سازمان را در شعارهای انتخاباتی خود در سال 92 مطرح کرد. لایحه دولت برای تفکیک وزارتخانه ورزش و جوانان و احیای سازمان ملی جوانان تابستان سال 96 به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد. تفکیک وزارت ورزش و جوانان در کنار تفکیک دو وزارت خانه دیگر در قالب یک لایحه به مجلس داده شده بود که با تیرماه سال جاری وجود اینکه تعداد بسیاری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تشکیل سازمان جوانان موافق بودند اما از آنجا که با تفکیک وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت و راه و شهرسازی مخالف بودند کل لایحه پیشنهادی را رد کردند.

 

فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی که پیش از رد شدن این لایحه در پارلمان پیش بینی رد آن را کرده بود طرح جداگانه ای را در این زمینه تنظیم کرده بود. این طرح مرداد ماه سال گذشته به هیئت ریسه مجلس شورای اسلامی تقدیم شده بود. «سیده فاطمه حسینی»، سخنگوی فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی این خبر را به ایسنا داده و گفته بود: «با توجه به اینکه دولت اخیرا لایحه انتزاع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به مجلس ارائه کرده فراکسیون جوانان نیز طرح انتزاع بخش جوانان از وزارت ورزش و تاسیس سازمان ملی جوانان را تقدیم هیات رئیسه مجلس کرد تا این دو لایحه و طرح به صورت همزمان در مجلس بررسی شود.»

 

در ادامه تلاش های پارلمان برای احیای سازمان ملی جوانان اول بهمن ماه «علیرضا رحیمی»، عضو هیئت رئیسه مجلس شواری اسلامی از اعلام وصول طرح انتزاع امور جوانان از وزارت ورزش و جوانان و تشکیل سازمان ملی جوانان خبر داده بود. حالا طرح تشکیل «سازمان ملی جوانان و انتزاع اختیارات و وظایف این سازمان از وزارت ورزش و جوانان» با امضای بیش از 80 تن از نمایندگان مجلس در جلسه علنی روز یکم بهمن پارلمان از سوی هیئت‌رئیسه قوه‌ مقننه اعلام وصول شد.

 

 

این در حالی است که علاوه بر پارلمان، دولت و به ویزه وزارت ورزش و جوانان بر احیای دوباره سازمان ملی جوانان اصرار دارد «سلطانی‌فر»، وزیر ورزش و جوانان بر این اصرار در مرداد ماه سال جاری در دومین همایش ملی جوانان و قانونگذاری که به میزبانی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برگزار شد، تاکید کرده و گفته بود: «دولت برای تصویب  2 وزارتخانه جدید در حوزه مسکن و صنعت و سازمان ملی جوانان اصرار دارد و رییس جمهوری تأکید دارد وزرا به نحوی عمل کنند که بتوانیم این لوایح را در مجلس تصویب کنیم. بنده هم به عنوان وزیر این وزارتخانه باورم این است که اگرچه در مدت دو سال گذشته تلاش ویژه‌ای را برای اینکه امور جوانان را بهتر اداره کنیم و حل شدن مشکلات جوانان را با جدیت بیشتری دنبال کنیم، اما حتماً سازمان ملی جوانان مستقل می‌تواند با جایگاه قانونی بهتر و اقتدار بیشتر، ابزار بیشتر و منافع موفقیت‌های بیشتر داشته باشد.  قانون مجلس این است که اگر لایحه‌ای در آن رد شد باید ۶ ماه صبر کند. امیدوار هستیم که با یک راه‌حل فراقانونی و یا اذن مقام معظم رهبری و یا راهکار دیگر بتوانیم لایحه را تصویب کنیم.»

 

 وی اضافه کرده بود: «بر فرض اینکه این پیگیری‌ها را انجام دادیم و لایحه سازمان ملی جوانان تصویب نشد، من خودم از ابزار و سازوکار قانونی استفاده می‌کنم، معاونت جوانان را در قالب یک سازمان مستقل اما زیر مجموعه وزارتخانه تعبیه کنیم. مانند بسیاری از سازمان‌های دیگر که یک سازمان مستقل هستند، اما رئیس آن با حفظ سمت معاون وزیر مربوطه هم هست. مجدداً تلاش ما این است که راه‌حل قانونی پیدا کنیم تا بتوانیم تأسیس وزارتخانه‌های جدید و سازمان ملی جوانان حاصل شود.»/

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی22 بهمن 22 بهمن راهپیمایی 22 بهمن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی انقلاب اسلامی وزیر ارشاد راهپیمایی چهل سالگی انقلاب جشنواره موسیقی فجر خبرگزاری شبستان سازمان ملی جوانان احیا مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۱۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس با دوفوریت لایحه تمدید مهلت اجرای اساسنامه شرکت پست موافقت کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس تقاضای اعمال دو فوریت لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست ایران مطرح شد که نمایندگان با آن موافقت کردند.

بعد از تصویب دو فوریت، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این دومین بار است که مجلس شورای اسلامی اساسنامه شرکت ملی پست را تمدید می‌کند، دولت اصل لایحه را ارائه دهد.

وی اضافه کرد: ما در برنامه هفتم توسعه نتوانستیم در صندوق کار را پیش ببریم، چون اساسنامه دچار اشکال است حداقل وزارت ارتباطات کار خودش را به درستی انجام دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • جامعه در انتظار تصویب قانون جامع حجاب
  • بانک مرکزی به تعهدات خود در حوزه دارو عمل کرد
  • بانک مرکزی به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرد
  • وزیر ورزش به دیدار سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران رفت
  • روسیه : آمریکا در اوکراین هم مانند افغانستان و ویتنام شکستی تحقیرآمیز می‌خورد
  • موافقت مجلس با ۲ فوریت لایحه تمدید مهلت اجرای اساسنامه شرکت پست
  • مجلس با دوفوریت لایحه تمدید مهلت اجرای اساسنامه شرکت پست موافقت کرد
  • میزبانی تهران از دهمین دوره بازی‌های آسیایی ۲۰۲۴ ناشنوایان
  • موافقت مجلس با دوفوریت لایحه تمدید مهلت اجرای اساسنامه شرکت پست
  • تسکیل مجلس مشورتی بانوان