Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، بخشی معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: با هدف شناسایی دام‌های آلوده به بیماری‌های سل و بروسلوز یا تب مالت از ابتدای امسال تعداد ۱۶ هزار و ۷۴۰ رأس دام سنگین تست و آزمایش شدند.

وی  با بیان اینکه این بیماری‌ها جزء بیماری‌های قابل انتقال از دام به انسان قرار دارند، افزود: تعداد ۸ هزار و ۳۴۰ رأس دام علیه بیماری سل تست توبرکولیناسیون و تعداد ۸ هزار و ۴۰۰ رأس دام علیه بیماری بروسلوز خون‌گیری و آزمایش شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بخشی با بیان اینکه مبارزه با این بیماری‌ها در واحد‌های دارای گاو و گوساله به صورت یک مرحله در سال انجام می‌شود، گفت: بیش از ۹۴ درصد برنامه‌های پیش بینی شده امسال در این دو حوزه محقق شده و تاکنون موردی از آلودگی دام‌های استان به بیماری سل و تب مالت مشاهده نشده است.  

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی نقش دامپزشکی را در کنترل و پیشگیری از بیماری‌های خطرناک و قابل انتقال از جمعیت حیوانی به جامعه انسانی مهم و تأثیرگذار دانست و افزود: یکی از مهمترین راه‌های انتقال این بیماری‌ها از طریق مصرف شیر آلوده به انسان است و در صورت کاهش اقدامات کنترلی دامپزشکی این بیماری‌ها به سهولت به انسان منتقل می‌شود.

انتهای پیام/غ

آزمایش بیش از ۱۶ هزار رأس دام در استان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دامپزشکی علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۱۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امشب و فردا؛ این استان‌ها سرد و بارانی هستند

برای امشب و فردا پیش‌بینی سرما و بارش در برخی از مناطق کشور وجود دارد.

به گزارش خبرآنلاین، اصغری، کارشناس هواشناسی اعلام کرد: در یزد، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، قم، مرکزی، سیستان و بلوچستان، تهران، خراسان جنوبی و کرمان امشب و فردا با سرمازدگی باغات مواجه هستیم.

او افزود: امشب و فردا در خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد بارندگی خواهیم داشت که ممکن است به سیل منجر شود. خلیج‌فارس فردا مواج خواهد بود.

tags # اخبار هواشناسی سایر اخبار (تصاویر) لئوپون، پادشاهِ پادشاهان؛ حیوان عجیب و غول‌پیکری که حاصل جفت‌گیری پلنگ و شیر است! (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • امشب و فردا؛ این استان‌ها سرد و بارانی هستند
  • ماجرای حمل گوشت خر در جاده نیشابور به مشهد چه بود؟ +عکس
  • سقز چیست و چه خواصی دارد؟
  • دامپزشکی : مردم در هیچ شرایطی ماهی قرمز را در رودخانه‌ها رها نکنند
  • راز کثیف؛ دستان ما چگونه بیماری‌ها را انتقال می‌دهند؟
  • آیا Starship به انتقال انسان به مریخ موفق خواهد شد؟
  • در پویش مهر سرخ ۹۱۶ نفر خون اهداء کردند
  • شناسایی 79 مورد غیربهداشتی در طرح تشدید نظارت دامپزشکی خراسان جنوبی
  • واکسیناسیون رایگان ۱۴ هزار سگ جهت پیشگیری از هاری
  • افزایش ۲۲ درصدی جوجه ریزی در واحد‌های پرورش مرغ خراسان جنوبی