Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@08:42:03 GMT

۱۵ کوره زغال گیری در مریوان تخریب شد

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۴۱۵۴۲

۱۵ کوره زغال گیری در مریوان تخریب شد

سرپرست اداره منابع طبیعی مریوان گفت: مأموران این اداره با هماهنگی دستگاه قضایی ۱۵ دهنه کوره زغال‌گیری را تخریب کردند.

به گزارش ایسنا، شاهرخ محمودی در این باره اظهار کرد: در جریان گشت همکاران منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان در روستای انجیران بخش خاومیرآباد تعداد ۱۵ کوره زغال گیری شناسایی شد.

وی تصریح کرد: همکاران اداری و نیروهای پاسگاه ویژه منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان با هماهنگی دادستانی و همکاری فرماندهی انتظامی پس از اخذ مجوزهای لازم، به محل کوره‌های شناسایی شده اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست اداره منابع طبیعی مریوان، بیان کرد: در این اقدام کوره‌ها تخریب و حدود ۲ تن زغال، ۲۰ تن مقطوعات جنگلی کشف و پس از آن ادوات جرم بوسیله چهار دستگاه خودرو در ۲ نوبت صبح و بعد از ظهر به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان منتقل شد.

محمودی با اشاره به اینکه با کوره‌ها و کارگاه‌های زغال‌گیری با شدت برخورد می‌شود، گفت: در حال انجام بررسی منطقه هستیم و متخلفان در روزهای آینده شناسایی و پرونده آنها جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی می‌شود.

وی همچنین از استقرار مأموران یگان حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مریوان در گلوگاه گاران خبر داد و خاطرنشان کرد: به منظور کشف زغال و چوب درختان جنگلی قاچاق نیروهای حفاظت از منابع طبیعی خودروهای عبوری را بازرسی می‌کنند.

سرپرست اداره منابع طبیعی مریوان، یادآور شد: مشارکت مردم و طبیعت دوستان در حفظ و حراست از منابع طبیعی امری ضروری است و هر نوع گزارشات تخریب، تصرف اراضی ملی و قطع درختان جنگلی را به شماره رایگان ۱۵۰۴ اعلام نمایند.

گفتنی است؛ شهرستان مریوان با جمعیت ۱۵۳ هزار نفری در فاصله ۱۲۰ کیلومتری سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کوره زغالگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۱۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۳۰۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی کرمانشاه

سعید نجفی، فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان کرمانشاه گفت : مجموعه منابع طبیعی استان با تمام توان در راستای حفاظت از منابع طبیعی پای کار بوده و اجازه نمی‌دهند سودجویان به عرصه‌های منابع طبیعی استان دست اندازی داشته باشند.

وی افزود: سال گذشته با تشکیل ۳۸۱ فقره پرونده قضایی، ۳۰۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان از دست متخلفان بازپس گیری و به اراضی ملی بازگردانده شده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه یادآور شد: در راستای حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی، یگان حفاظت اداره کل با حداکثر توان خود با گشت و مراقبت شبانه روزی و مستمر و با بهره گیری از ۹۱ نفر نیرو و ۱۸ پاسگاه حفاظتی در استان نسبت به برخورد قاطع و قانونی با متخلفان اقدام کرده است.

نجفی با بیان اینکه مهمترین اولویت‌های یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه اقدامات پیشگیرانه و اطلاع رسانی، حفاظت و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی، کنترل بهره برداری از عرصه و اعیان و اجرای احکام قضایی و برخورد با متخلفان است ادامه داد: امسال در مجموع ۶۰۷ فقره به مساحت ۶۷۴ هکتار، پرونده تخریب و تصرف برای متخلفان در سطح استان تشکیل شده است.

وی یادآور شد: در همین راستا حکم خلع ید و رفع تصرف به تعداد ۳۸۱ فقره و به مساحت ۳۰۰ هکتار و قلع و قمع تعداد ۵۶ فقره ساخت و ساز‌های غیر مجاز در اراضی منابع طبیعی در سال گذشته به اجرا گذاشته شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان کرمانشاه همچنین با اشاره به کاهش زمان اطفای حریق در استان گفت: زمان اطفای حریق در عرصه‌های منابع طبیعی استان از ۱۲ ساعت به کمتر از ۲ ساعت در سال جاری کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۳۱۱ دستگاه دمنده که تاثیر زیادی در سرعت اطفای حریق و کاهش زمان آن دارد در استان موجود است که از این تعداد ۱۰۳ دستگاه توسط منابع طبیعی، ۱۰۶ دستگاه از محل اعتبارات دهیاری‌ها و بقیه نیز توسط دوستداران طبیعت تامین شده است.

نجفی با اشاره به احداث۲ پایگاه اطفای حریق دائمی و ۱۷ پایگاه موقت اطفای حریق در سطح شهرستان‌ها ادامه داد: در این راستا سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر آتش بر در مناطق بحرانی جنگل و مراتع استان بصورت مشارکتی با مردم بومی در مناطق بحرانی حریق در استان ایجاد شده است.

وی گفت: علاوه بر این برای مقابله با حریق‌های احتمالی ۴۰ تیم عملیاتی واکنش سریع نیرو‌های اداری و ۱۶۵ گروه ۱۰ نفره ازمردم بومی و در مناطق بحرانی سازماندهی شده اند.

وی در زمینه احداث کمربند حفاظتی در برخی عرصه‌های طبیعی استان نیز گفت: در راستای اقدامات پیشگیرانه ۳۷۵ متر مربع کمربند حفاظتی بین اراضی ملی و زراعی در استان سال گذشته به مرحله اجرا گذاشته شده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه مهمترین هدف از اجرای طرح کمربند حفاظتی را سهولت در امر پایش، حفاظت و حراست از اراضی منابع طبیعی و جلوگیری از تخلف و تصرف‌های اراضی ملی از سوی افراد سودجو و فرصت طلب عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۵۱ میلیارد و ۶۱۴ میلیون ریال درآمد وصولی حاصل از جرایم و فروش مواد بازداشتی اخذ شده است افزود: در راستای جلب مشارکت مردمی برای کاهش عوامل تخریب تعداد ۶۵ هزار نفر همیار طبیعت و محافظ افتخاری و استفاده از توان تشکل‌های مردم نهاد در سطح استان جذب شده اند و طرح آموزش روستا به روستا نیز به تعداد ۹ هزار و ۲۰۰ نفر روز جهت حفاظت از جنگل‌ها و مراتع استان انجام شده است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • رفع تصرف ۳۰۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی کرمانشاه
  • رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • ذخیره‌سازی ۱۴۰ هزار متر مکعب آب باران در پروژه‌های آبخیزداری قوچان
  • اجرای پروژه مشارکتی آبخیزداری و آبخوان‌داری با اعتبار ۳۵ میلیارد تومانی در اقلید
  • ذخیره‌سازی ۱۴۰ هزار مترمکعب آب باران در پروژه‌های آبخیزداری قوچان
  • برنامه‌ریزی برای پیشگیری از حریق‌های احتمالی در فصل تابستان
  • ظرفیت مراتع جنوبی ورامین ۳۳ هزار رأس دام است
  • ادعای یک مسئول؛ درختان زاگرس تا ۵۰ سال آینده نابود می‌شوند + فیلم
  • نابودی در کمین درختان زاگرس+ فیلم