Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@13:49:02 GMT

900 هزار قطعه جوجه ریزی برای نوروز در خمین انجام شد

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۴۱۶۵۰

900 هزار قطعه جوجه ریزی برای نوروز در خمین انجام شد

خمین - ایرنا - رئیس شبکه دامپزشکی خمین گفت: بیش از 900 هزار قطعه جوجه ریزی در سطح مرغداری های گوشتی برای تامین گوشت مرغ نوروز انجام شد.

«علی اصغر حمزلو» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این جوجه ریزی در 2 ماه اول زمستان امسال انجام شده و پیش بینی می شود که 2 هزار و 700 تن گوشت مرغ تولید و روانه بازار مصرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: این جوجه ریزی در 50 واحد مرغداری گوشتی خمین بوده و تدابیر لازم به منظور پشتیبانی گوشت مرغ مصرفی این شهرستان تا پایان تعطیلات نوروزی صورت گرفته است.
رئیس شبکه دامپزشکی خمین مصرف روزانه گوشت مرغ در خمین را هفت تن عنوان کرد.
حمزلو خاطرنشان کرد: 75 درصد از تولید گوشت مرغ در خمین مازاد بر نیاز شهرستان است و به استان های قم،تهران و خوزستان ارسال می شود.
وی گفت: 2 واحد پرورش بوقلمون شهرستان خمین نیز هشت هزار قطعه از تولید خود را برای کشتار بارگیری کرده است و پیش بینی می شود 120 تن گوشت بوقلمون در اسفند ماه عرضه شود.
رئیس شبکه دامپزشکی خمین افزود: خمین در جایگاه اول پرورش و تولید گوشت بوقلمون و رتبه دوم تولید گوشت سفید مرغ در استان مرکزی است.
حمزلو افزود: 111 واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت جوجه ریزی در هر دوره یک میلیون و 900 هزار قطعه در این شهرستان فعال است.
بهره برداران فعال در بخش دام، طیور و آبزیان در شهرستان 105 هزار نفری خمین چهار هزار نفر است.
7277/6013/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد دامپزشكي جوجه ريزي نوروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۱۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز تولید امسال تخم چشم زده ماهی قزل‌آلا در اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،مرکز اصفهان؛ مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۱۰۰ میلیون قطعه تخم چشم زده با هدف اصلاح و بهبود نژاد در استان اصفهان تولید شود.
محمدرضا عباسی با اشاره به اینکه تخم چشم‌زده ماهی قزل‌آلا به‌عنوان یک محصولاستراتژیک و راهبردی در تامین گوشت سفید است، افزود: سال گذشته حدود ۹۰ میلیون تخم چشم زده در استان اصفهان تولید شده است.
وی با بیان اینکه تخم چشم زده ماهی قزل‌آلا از جمله محصولاتی است که کشور‌های زیادی خریدار آن هستند، گفت: سال گذشته برای نخستین بار ۹۰۰ هزار قطعه از این محصول به تاجیکستان و افغانستان صادر شد.
عباسی ادامه داد: تولید انواع ماهیان خوراکی در استان اصفهان در یک سال اخیر در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن پنج درصد افزایش یافت و به بیش از ۱۰ هزار تُن رسید.
بر اساس سند امنیت غذایی در افق سال ۱۴۱۱ وزارت جهاد کشاورزی، تولید ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تُنی آبزیان در کشور برنامه‌ریزی و سهم هریک از استان‌ها نیز ابلاغ شده است.

دیگر خبرها

  • ماهانه ۴۰ هزار تن مرغ مازاد باید از سطح بازار جمع آوری شود
  • خراسان شمالی خود کفا در تولید گوشت سفید/افزایش ۲۶ درصدی جوجه ریزی در استان
  • شکسته شدن رکورد جوجه ریزی سالانه مرغداری‌های شهرستان زاوه
  • رصد ۳۰ نمونه از محصولات کارخانجات خوراک دام و طیور در کرمان 
  • آغاز تولید امسال تخم چشم زده ماهی قزل‌آلا در اصفهان
  • بانه ، قطب تولید گوشت مرغ در استان
  • عشایر ملارد سال گذشته ۱۰۰۸ تُن گوشت قرمز تولید کرده اند
  • رکورد جوجه ریزی مازندران شکسته شد.
  • جلوگیری از خروج گندم تولیدی استان و انتقال آن به سایر استان‌ها
  • پیش‌بینی تولید ۳۳۰ هزار تن گندم در شهرستان کرمانشاه