Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@08:38:06 GMT

دوباره، گلادیاتورها هرگز نمی‌میرند!

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۴۱۹۱۹

دوباره، گلادیاتورها هرگز نمی‌میرند!

تهران- ایرنا- «پاسپورت»، «ساجده»، «غائله»، «این کیست این»، «شهر گناه»، «همنشینی»، «جهانِ اشیا»، «زمزمه‌ها»، «خط و ربط»، «دوباره»، «رز سفید»، «کهکشان زندگی، مرگ و تولد»، «گلادیاتورها هرگز نمیمیرند!» و «بازگشت» بخشی از نمایشگاه هایی است که در پایان هفته آغاز به کار می‌کنند.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، گالری‌ها و مراکز هنری تهران در روزهای منتهی به ماه بهمن، میزبان نمایشگاه‌های جدید برای بازدید اهالی فرهنگ و هنر پایتخت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«جیمز بالدوین» نویسنده سیاه پوست آمریکایی که به سبب رمان‌ها و همچنین مقالات تندش در دفاع از حقوق مدنی از محبوبیت بالایی برخوردار است درباره هنر معتقد است: غایت هنر نمایاندن پرسش هایی است که در پاسخ ها نهفته است.

*«پاسپورت» در گالری ژاله
پاسپورت عنوان نمایشگاه گروهی سلف پرتره هنرمندان نقاش است که با کیوریتوری «سعید نودهی» از 26 بهمن ماه تا هفتم اسفند ماه در گالری ژاله میزبان علاقه مندان خواهد بود.
درباره این نمایشگاه آمده است: سلف پرتره هویتی است که هنرمند از خود مهار شده در وجودش تصویر می‌کند، رودرروترین حالت ممکن از مواجهه با خود. اما این بار هنرمندان در کنار تحلیل هویت شخصی خود در اثر با هویتی ثانویه به نام پاسپورت مواجهه هستند و حاصل این تلاقی نتیجه اثر هنری آنها را می سازد.
هنرمندان حاضر در این نمایشگاه علیرضا آدمبکان، فرشاد آل خمیس، پونه اوشیدری، سعید احمد زاده، ابوسعید اسدی، رامین اعتمادی بزرگ، محمود باجلان، هما بذرافشان، محمد جعفر پاکروان، علیرضا پویا، علی پیروز، حسین تمجید، مهرداد جعفری، محسن جمالی نیک، شبنم جهانشاهی، علیرضا چلیپا، وحید چمانی، مصطفی چوبتراش، داریوش حسینی، مرتضی خسروی، نسیم داوری، آناهیتا درگاهی، هومن درخشنده، مهدی راحمی، دنیا رستمی، مجتبی رمزی، مسیب زارع، میلاد زینلی،امید شایان، علی شفیع آبادی، فرشید شیوا، اوژن شیراوژن، کامبیز صبری، نجوا عرفانی، کیانا غیایی، حمید فام، مهسا کریمی زاده، نجمه کزازی، مسعود کشمیری، محمد مساوات، فرهاد مفوز، سپیده نوری، شادی نویانی و مرتضی یزدانی هستند.
نمایشگاه «پاسپورت» از 26 بهمن ماه تا هفتم اسفند ماه در گالری «ژاله» واقع در خیابان کریم خان، خیابان ایرانشهر، کوچه نوشهر، پلاک سه میزبان علاقه مندان خواهد بود.

*«ساجده» در گالری نگاه
نخستین نمایشگاه عکس پویا شاه جهانی با عنوان «ساجده» از 26 بهمن ماه در گالری نگاه برگزار خواهد شد و تا چهارشنبه 7 اسفند ماه ادامه خواهد داشت.
در این نمایشگاه 22 فریم عکس سیاه و سفید با محوریت «زن» به نمایش در خواهند آمد.
شاه جهانی در بخشی از بیانیه نمایشگاه می‌نویسد: نام خود را یک بار می‌نویسم، یک بار به آن نگاه می‌کنم، یک بار دیگر به آن محیط و جغرافیا می‌دهم… و جز این، دیگر همه چیز فُرم است و صورت‌های نهایی آن.
فرم‌ها و هاله‌ صورت‌ها که همچون تَرکه‌ی یک درخت خیس، می‌تواند درون یک قاب‌ ثبت و ضبط شود. ضربه و شلاق بزند، مکث کند و نام‌های عام را، خاصیت ببخشد، خاص کند!»
گالری نگاه واقع در خیابان مطهری، خیابان جم ( فجر )، خیابان غفاری، نبش لاجوردی، پلاک 64 واقع شده است.

*«غائله» در گالری ساربان
نمایشگاه نقاشی‌های جمال سوزنده‌ مقدم با عنوان «غائله» جمعه 26 بهمن در گالری ساربان برپا می‌شود و تا دوشنبه 6 بهمن ادامه خواهد داشت.
جمال سوزنده‌مقدم در اغلب آثارش با زیست انسان و اغتشاشات ذهنی‌اش سر و کار دارد. نقاشی‌های او از آسیب‌ها و تاثیرات هیجانات ذهنی و جسمی انسان‌ می‌گوید.
وی در بخشی از استیتمنت نمایشگاه خود آورده است: زندگی غائله‌ای بیش نیست؛ با تمام رخدادهایی که جهان پیرامون و بازیگران روزگار، به نام سرنوشت بر ما حاکم می‌کنند. بشر مست دانش حقیرانه‌اش، هزاران هراس را بر جانش مسلط کرده؛ گویی عقل بشر که او را بر دیگر موجودات برتری بخشیده، بلای جانش شده و به حکم عقلانیت جبری، نابودی‌اش ناگزیر شده است. در این تاریکی روزگار، در نقطه‌ای که ایستاده‌ایم، عدالت همچون خورشید در حال غروب است. بشرِ بلاتکلیف در تیرگی، طالب نور است اما از هراس گرمای آتشی که خود افروخته به جستو جوی سایه برمی‌خیزد.»
علاقمندان برای تماشای آثار می‌توانند همه‌روزه به‌جز سه‌شنبه‌ها از ساعت 16 الی 20 به گالری ساربان به نشانی سهروردی شمالی، هویزه غربی، نبش یوسفی پلاک 130 مراجعه کنند.

*«این کیست این» در گالری شیرین
نمایشگاه انفرادی نقاشی های علیرضا اسانلو با عنوان «این کیست این» که از اشعار مولانا اقتباس شده است 26 بهمن‌ماه در گالری شیرین افتتاح می‌شود و تا 8 اسفندماه برپا خواهد بود.
در بخشی از توضیح این نمایشگاه نوشته شده است: این نمایشگاه، ارتباط وجود انسان و جریان هستی را از زاویه‌ای عارفانه و شرقی بازنمایی می‌کند. هنرمند با محوریت قرار دادن پیکره انسانی، به عنوان عالی‌ترین موضوع وجود یافته در عالم، ذهن مخاطب را به پرسش از ماهیت زندگی فرا می‌خواند؛ چه چیز در وجود آدمی او را موجود می‌کند و چگونه زندگی در او جاری می‌شود؟»
گالری شیرین واقع در خیابان کریم‌خان زند، خیابان سنایی، کوچه 13 شماره 5 میزبان هنردوستان است.

*« شهر گناه» در گالری ویستا
نمایشگاه آثار نقاشی ابراهیم حسن زاده دیزج با عنوان «شهر گناه» عصر جمعه 26 بهمن ماه در گالری ویستا افتتاح می شود و تا 6 اسفند ادامه خواهد داشت.
این نمایشگاه واقع در خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، پلاک 11 است.

*«همنشینی» دربرج آزادی
نمایشگاه آثارعکس سمیرا موسوی با عنوان «همنشینی» از 24 بهمن در نگارخانه آیینه برج آزادی برپا می‌شود و تا 30 بهمن ادامه خواهد داشت.
در توضیح این نمایشگاه نوشته شده است: این نمایشگاه، تلاشی است برای ارائه قاب های مختصری از شیوه های گوناگون ایجاد هماهنگی در فضاهای شهری و نیم نگاهی به برخی از روش‌های مواجهه با تنوع کالبدی و کارکردی بناها در مناظر شهری ژاپن.
تلاش عکاس در این مجموعه ارائه نگاهی‌ست پرسشگر و به دور از هیجان یک گردشگر یا تعصب یک شهروند، در جستجوی پاسخ‌هایی معمارانه برای دغدغه‌های مشابه در ایران.
این نمایشگاه شامل ٣٣ اثر بوده که در طول سال‌های ٢٠١٢ تا ٢٠١٦ در شهرهای مختلف ژاپن گرفته شده‌ است.
این نمایشگاه در زیرزمین برج آزادی برگزار می شود.

*«هنرمندان معاصر» در نگارخانه لاله
هشتمین نمایشگاه سالانه آثار چند نسل هنرمندان معاصر ایران با همکاری 90 هنرمند و بیش از 250 اثر جمعه 26 بهمن ماه در نگارخانه لاله برگزار می‌شود و تا 25 اسفند ماه دایر خواهد بود.
در هشتمین نمایشگاه آثار چند نسل هنرمندان معاصر ایران که با همکاری 90 هنرمند شکل گرفته است، بیش از 250 اثر با رویکرد مدرن و معاصر ارائه گردیده که در یک نگاه می‌توان آثار منتخبی از هنرمندان هشت دهه را در آن مرور کرد.
رضا بانگیز، کامبیز درم بخش، مهدی حسینی، مینو اسعدی، احمد فتوت، حسینعلی ذابحی، همایون سلیمی، کیومرث کیاست، محمدرضا دادگر، ثمیلا امیرابراهیمی، فرشته غازی راد، مینا نوری، بهزاد شیشه گران، محمدرضا فیروزه ای، آرمان استپانیان، ایرج اسکندری، ترانه صادقیان، اکبر نیکان پور، ژیلا کامیاب، مرتضی اسدی، نیلوفر قادری نژاد،علی ندایی، پرویز روزبه، مصطفی ندرلو، رضا خدادادی ،فرح سید ابوالقاسم، فاطمه رادپور، احمد خلیلی فرد، جمشید حقیقت شناس، جواد نوبهار، رضا هدایت، مجید کورنگ بهشتی، کیوان عسگری، بهنام کامرانی، رضا افسری، آرمان یعقوب پور، پژمان رحیمی زاده، محمد خلیلی، مانلی منوچهری، مهرداد ختایی بخشی از هنرمندان شرکت کننده در این نمایشگاه هستند.
نگارخانه لاله، واقع در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی بوستان لاله، روبه‌روی پارکینگ طبقاتی لاله است.

*«جهانِ اشیا» در گالری فرشته
نمایشگاه انفرادی علی رضوی با عنوان «جهانِ اشیا» روز جمعه 26 بهمن در گالری فرشته برگزار می‌شود و تا 6 اسفند برپا خواهد بود.
در بخشی از توضیح این نمایشگاه نوشته شده است:«جهانِ اشیا» تصاویر گرافیتی فی‌البداهه‌ای از جهان را پیش روی تماشاگر به نمایش می‌گذارد که پر ازدحام و شلوغ است. طبیعت بی جان عظیمی که اشیا در آن جان می‌گیرند.
اشکال مکعبی‌ای که درهم ادغام شده‌اند و یا از هم عبور می‌کنند. تجسمی از فضای پرسپکتیوی و درهم از خطوطی که از هم می‌گذرند و دنیایی را تصویر می‌کنند که خوب یا بد ، تمام ابعاد وجودی زندگی شهری ، مرگ و هرآنچه در زیست ماست را به نمایش می‌گذارد.»
گالری فرشته در میدان تجریش، خیابان شهید ‌دربندی (مقصودبیک)، نرسیده به چهار‌راه حسابی، پلاک 32 واقع شده است.

*«زمزمه‌ها» در دیلمان
نمایشگاه طراحی‌ها و تصویرسازی‌های قباد شیوا با عنوان «زمزمه‌ها» در استودیو دفتر و گالری دیلمان برگزار می‌شود.
این نمایشگاه شامل 95 اثر کمتر دیده شده از قباد شیوا طی سال‌های 1345 تا 1390 است که تصویرسازی‌های مجله‌ تماشا، مجموعه تصویرسازی افسانه‌های ایرانی و طراحی‌های شخصی این پیشکسوت هنرهای تجسمی را شامل می‌شود. لازم به‌ذکر است که تمامی این آثار نسخه‌ اصلی هستند.
شیوا متولد 1319 است و در سال 1345 از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در رشته‌ نقاشی فارغ‌التحصیل شد. او یکی از برجسته‌ترین هنرمندان معاصر ایران به‌شمار می‌رود. شیوا پس از 60 سال فعالیت حرفه‌ای، هم‌چنان به کار و آموزش مداوم مشغول است.
نمایشگاه مذکور روز جمعه 26 بهمن ماه ساعت 16:30 در گالری دیلمان به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از ظفر، خیابان پورمشکانی (کودکان غزه) شماره 50‌ افتتاح خواهد شد و نیز کتاب آثار این نمایشگاه در روز افتتاحیه رونمایی می‌شود. بازدید از این نمایشگاه تا 24 اسفند ادامه دارد.

*«حجم» در گالری گلستان
نمایشگاه حجم های فرناز بهزادی جمعه 26 بهمن در گالری گلستان افتتاح می شود و تا چهارشنبه 1 اسفند ادامه خواهد داشت.
این نمایشگاه در خیابان دروس، خیابان کماسایی، پلاک 34 واقع شده است.

*«خط و ربط» گالری ایوان
نمایشگاه آثار خوشنویسی محمد هراتی با عنوان «خط و ربط» عصر جمعه 26 بهمن ماه در گالری ایوان افتتاح می شود و تا 3 اسفند ادامه خواهد داشت.
در بخشی از بیانیه این نمایشگاه نوشته شده است: خط‌خطی کردن یک بوم سفید، ساده‌ترین شکل بیان احساس است. آشفتگی، پرسه زدن در گذشته و گم شدن در خط و رنگ. این آثار چند وجهی شاید بیانگر ویژگی مهاجرت باشد که گاه منظم است و قانونمند و گاه پرخاشگر و خشن.
این نمایشگاه در الهیه، خیابان مهدیه، خیابان جبهه، کوچه لسانی، بن‌بست حمید، شماره 1 واقع شده است.

*«دوباره» در تالار این/جا
نمایشگاه آثار فرناز ربیعی‌جاه با عنوان «دوباره» عصر جمعه 26 بهمن ماه در تالار این/جا افتتاح می شود و تا 17 اسفند ادامه خواهد داشت.
در بخشی از این نمایشگاه نوشته شده است: مجموعه دوباره بازگشتی‌ست دوباره بر مجموعه‌ی پیشین‌ام با عنوان صفحه گردان که در آن عنصر وجود و هستیِ انسان و نیز حضورش در چرخه‌ی حیات در نظرم بوده. در این مجموعه، تاکیدم بر مفهوم تکرار در این رابطه است.
این نمایشگاه در نوفل لوشاتوی شرقی، کوچه پدرام، جنب شماره ٤، نمای آجری واقع شده است.

*«رز سفید» در گالری محسن
نمایشگاه آثار سارا عباسیان با عنوان «رز سفید» عصر جمعه 26 بهمن ماه در گالری محسن افتتاح می شود و تا 17 اسفند ادامه خواهد داشت.
در بخشی از توضیح این نمایشگاه آمده است: از کودکان در بسیاری از جنگ‌ها، چه آن‌هایی که پیشروی قبیله‌ای بوده‌اند و چه آن‌ها که مقاصد سیاسی و اجتماعی داشته‌اند، به طور گسترده‌ای سوءاستفاده‌های نظامی و تبلیغاتی شده است. سارا عباسیان با مجموعه‌ی «رز سفید» همان رویکرد و طریق را نسبت به رفتار انسان در جنگ برگزیده که پیش‌تر در مجموعه‌های نمادین، تیره و سنگین‌اش به نام‌های «شب‌کورها به هم رحم نمی‌کنند»، «گرانش تباهی‌ناپذیر» و «اپیدمی» داشته است: هجوم، تجاوز، زیاده‌خواهی، کینه‌جویی و قتل عام.»
گالری محسن واقع در تهران، ظفر، خیابان ناجی، خیابان فرزان، کوچه نوربخش، بلوار مینای شرقی، پلاک 42 است.

*«کهکشان زندگی، مرگ و تولد» در گالری سایه
نمایشگاه نقاشی های زهیر حسین جواهری جمعه 26 بهمن در گالری سایه افتتاح می شود و تا چهارشنبه 1 اسفند ادامه خواهد داشت.
تهران، خیابان کریمخان، خیابان سنایی، خیابان سیزدهم، شماره 21

*« گلادیاتورها هرگز نمی میرند!» در گالری ابد
نمایشگاه آثار نقاشی آرمان صداقت با عنوان « گلادیاتورها هرگز نمی میرند!» عصر جمعه 26 بهمن ماه در گالری ابد افتتاح می شود و تا 10 اسفند ادامه خواهد داشت.
در بخشی از بیانیه این نمایشگاه نوشته شده است:
«جورج اورول: در سالهای جنگ، فوتبال بیش از هر چیز دیگری زندگی را برای بیکاران قابل تحمل کرده بود.
تاریخ، تکرار می شود و انسان با همه تحولات و تکامل در ساختار اجتماعی و فیزیولوژیک اش هنوز...انگشتهای شست وارونه همراه با جیغ و هورا در «کولوسئوم» نشان از امپراطوری بزرگ و تمدنی عظیم دارد که نژاد خویش را برتر و باقی نژادهای انسانی را وحشی می داند. اسیران جنگی را برای نمایش خون به کار می گیرد تا در مقابل چشمان شهروندانش یکدیگر را نابود کنند. تماشاچیان هم فارغ از همه تصمیم گیری های کلان ،اتفاقات اجتماعی و اقتصادی شهر، بدون توجه به دسته بندی طبقاتی که توسط اشراف صورت گرفته و حتی خود آنها را برای دیدن این مسابقه خونین در طبقه ای خاص قرار داده، سرگرم تماشای پیروزی و شکست بین دو قطب، با برنده همزاد پنداری کرده و از نابودی بازنده متأثر نمی شوند. تاریخ تکرار، یک تکل بلند بازیکن حریف را نقش بر زمین می کند. صدای هورای تماشاچیان بلند می شود وتشویق می کنند انهدام بازیکن تیم رقیب را و...»
این نمایشگاه واقع در گیشا( کوی نصر) ، خیابان شهید علیالی(پیروزی غربی)، خیابان جوادی ، پلاک 53 است.

*«بی وقفه آزاد بوده ام تا هرگز نتوانی از من قهرمانی بسازی» در گالری آ
نمایشگاه آثار امیر غفوری با عنوان «بی وقفه آزاد بوده ام تا هرگز نتوانی از من قهرمانی بسازی» عصر جمعه 26 بهمن ماه در گالری آ (سالن 2) افتتاح می شود و تا 6 اسفند ادامه خواهد داشت.
این نمایشگاه واقع در خیابان کریم خان زند، خیابان عضدی(آبان جنوبی)، کوچه ارشد، پلاک 7 است.

*«بازگشت» در گالری اِمکان
نمایشگاه آثار محسن شاهمردی با عنوان «بازگشت» عصر جمعه 26 بهمن ماه در گالری اِمکان افتتاح می شود و تا 6 اسفند ادامه خواهد داشت.
این نمایشگاه در خیابان میرزای شیرازی، کوچه دوم، پلاک 3 قرار دارد.
فراهنگ ** 9031 **9053

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي تجسمي گالري گردي هنرمندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۱۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروه بهمن سال ۱۴۰۲ را چگونه سپری کرد؟

گروه بهمن در سال ۱۴۰۲ به سراسر ایران سفر کرد، مسیر رشد و توسعه خود را ادامه داد و جدیدترین محصولات روز را به بازار ایران معرفی کرد؛ بازدید رهبری از محصولات این گروه را می‌توان از جمله مهمترین رویدادهای سال گذشته این مجموعه دانست. - اخبار بازار -

 گروه بهمن در سال 1402 با مجموعه شرکت‌های بهمن موتور، بهمن دیزل، سیبا موتور، اتوبوس‌سازی اسنا و ایران‌ دوچرخ پروژه‌های توسعه‌ای خود را پیگیری کرد.

 

مقام معظم رهبری در جریان روند برقی سازی محصولات گروه بهمن قرار گرفتند

مقام معظم رهبری در حاشیه نمایشگاه توانمندی‌های تولید داخل، در جریان آخرین اقدامات گروه بهمن در راستای برقی‌سازی محصولات خود قرار گرفتند. ایشان در بهمن سال 1402 از روند ساخت موتورسیکلت E10 باخبر شدند. این موتورسیکلت برقی ویژه کار ساخته شده است. هدف از طراحی این موتور تامین نیاز پیک‌های موتوری شهری است. این وسیله متناسب با نیازها و ویژگی‌های بومی ایران داخلی‌سازی شده است. این موتور توسط شرکت ایران دوچرخ ساخته و روانه بازار می‌شود. همچنین مدیران گروه بهمن در این دیدار برنامه‌های این گروه در خصوص برقی‌سازی‌های محصولات را برای مقام معظم رهبری تشریح کردند. تامین اتوبوس برقی و تاکسی برقی EQM5 تنها بخشی از برنامه‌های کوتاه مدت گروه بهمن در برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی بهمن است.

 

پایان ماموریت علیمرادلو، آغاز دوران محمدی

در روزهای پایانی اسفند، ماموریت سه ساله بیوک علیمرادلو در مقام مدیرعاملی گروه بهمن پایان پذیرفت و او جای خود را به محمد محمدی داد. مدیرعامل جدید گروه بهمن، پیش از این سابقه مدیرعاملی بهمن دیزل و سیبا موتور و عضو هیئت مدیره گروه بهمن را در کارنامه خود داشته است.

 

کسب رتبه برترین خدمات فروش تجاری و سواری

شرکت‌های بهمن موتور، بهمن دیزل و سیبا موتور موفق به کسب جایگاه‌ برتر خدمات فروش شدند. شرکت بهمن دیزل و بهمن موتور بر مبنای گزارش ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد جایگاه نخست و سیبا موتور جایگاه دوم را در حوزه خدمات فروش خودروهای سواری و تجاری کسب کردند.

 

گروه بهمن جزو شصت شرکت برتر قرار گرفت

بیست‌وششمین همایش رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران در سال 1402 با ارزیابی 33 شاخص در شرکت‌ها برگزار شد و هولدینگ گروه بهمن با رتبه 41 در میان صد شرکت برتر سال 1401 ایران قرار گرفت.

براساس آخرین ارزیابی شرکت‌ها از طرف سازمان مدیریت صنعتی، گروه بهمن رتبه 59 را در شاخص فروش به خود اختصاص داد. این شرکت در گروه وسایل نقلیه و قطعات خودرو رتبه چهارم را بدست آورد و بهترین عملکرد فروش را در میان خودروسازان بخش خصوصی داشت. این شرکت با 25 رتبه صعود جزء 10 شرکت با بیشترین صعود فروش در مقایسه با سال قبل خود است.

 

بهمن موتور XB1 را معرفی کرد

بهمن موتور در سال 1402 با معرفی خودروی  XB1 بازار SUV را غافلگیر کرد. XB1 نسخه جدیدی از محصول محبوب فیدلیتی است که قرار است نیمه اول سال 1403 روانه بازار شود.

این خودرو با پیشرانه 1.6 لیتری توانایی حداکثر 197 اسب بخار قدرت در 5500 دور در دقیقه و 290 نیوتن متر گشتاور از 1500 تا 4000 دور در در دقیقه که نیرو را از طریق یک گیربکس 7 دنده دو کلاچه تر (Wet DCT) به چرخ های جلو منتقل می کند معرفی خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود XB1به دلیل بهره‌مندی از آپشن‌های کاربردی بیشمار پیشرفته، بازار را غافلگیر کند.

بهمن موتور در سال 1402 با توسعه خطوط تولید سعی بر آن دارد تا میزان تولیدات خود را امسال افزایش دهد.

 

بهمن دیزل، بهترین کشنده چین را به ایران آورد

بهمن دیزل کشنده بایک X9 را به بازار ایران معرفی کرد. این خودروی تجاری 44 تن را می‌توان پیشرفته‌ترین کشنده بازار ایران دانست. بایک X9 در سال گذشته میلادی به عنوان بهترین خودروی تجاری چین شناخته شد. قدرت این کشنده و همینطور امکانات رفاهی آن، از نقاط ممتاز طراحی و ساخت این خودروی تجاری است.

 

شرکت سیبا موتور، سبد محصولات FAW را تنوع بخشید

شرکت سیبا موتور سال 1402 با تمرکز بر تولید فاو تک محور J6-460 و بسترسازی برای تولید FAW J7 به پایان رساند. فاو از جمله خودروهای تجاری محبوب بازار حمل و نقل ایران است. سیبا موتور در سال 1402 کشنده تک محور FAW J6 را چهار میلیارد و 67میلیون تومان به بازار عرضه کرد.

 

ثبت رکورد تولید توسط بهمن دیزل

بهمن دیزل در سال 1402، 22هزار و 560 دستگاه خودروی تجاری شامل 17هزار و 229 دستگاه انواع وانت، 3 هزار و 230دستگاه انواع کامیونت، 1367 دستگاه کامیون کشنده، 315 دستگاه کامیون و 408 دستگاه مینی باس تولید کرد وتوانست نسبت به سایر رقبا بالاترین میزان تولید را به نام خود ثبت کند.

 

شرکت اسنا، اتوبوس 18 متری و برقی را معرفی کرد

اتوبوس‌سازی اسنا در سال 1402 اتوبوس 18 متری را به سبد خود اضافه کرد البته این شرکت برای ورود اتوبوس‌های برقی به کشور نیز برنامه دارد. اسنا در سال 1402 با شهرداری تهران، اصفهان و تبریز قرارداد منعقد کرد و مطابق برنامه اتوبوس‌های موضوع قرارداد را به این شهرداری‌ها تحویل داد و اتوبوس‌های تولیدی گروه بهمن در نوروز 1403 به شهروندان این شهرها خدمات خواهند داد.

 

قهرمانی تیم بسکتبال دختران بهمن

تیم بسکتبال بانوان بهمن در سال 1402 بار دیگر عنوان قهرمانی لیگ برتر بانوان را به نام خود ثبت کرد. تیم بسکتبال گروه بهمن قهرمان لیگ زنان سابقه نایب قهرمانی غرب آسیا را در کارنامه خود دارد. این تیم در سال‌های 1398 و 1399 و همچنین نائب قهرمان کشور در سال‌های 1400 و 1401 بوده است. تیم بسکتبال بهمن، بیشترین تعداد ملی‌پوش را در میان تیم‌های باشگاهی بسکتبال زنان ایران دارد.

 

حضور بهمن در سراسر ایران

گروه بهمن در سال 1402 به اغلب نقاط ایران سفر کرد و محصولات خود را در معرض دید علاقمندان قرار داد؛ از پایتخت کشور و سیستان و بلوچستان تا ارومیه و مشهد تنها بخشی از حضور این گروه در نمایشگاه‌های ایران در بوده و این گروه در سال 1402 به یازده استان ایران سفر کرد و بر اساس برخی تخمین‌ها حدود سه میلیون و صدهزار نفر از محصولات این شرکت دیدن کردند.

 

خودروهای وارداتی BMCARS

هونگچی H5، خودروی برقی EQM5، T77،NETA U  و E5 سبد پرتنوع خودروهای وارداتی BMCARS هستند. هونگچی H5 به عنوان رویلزرویس چینی شناخته می شود که آن را باید در زمره خودروهای لوکس دانست. همچنین خودروی برقی  EQM5 نیز به عنوان یک خودروی برقی قرار است به بازار ایران معرفی شود؛ این خودرو توانایی پیمایش 431 کیلومتر با هربار شارژ دارد. خودرویNETA U  نیز دیگر محصول تمام برقی است که قرار است توسط این مجموعه وارد شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برنامه‌های ویژه اتوبوسرانی تهران برای شب‌های قدر و نمایشگاه قرآن
  • انیمیشن «آوای ابرها» قصه کودکان مظلوم غزه/ کودکانی که نمی‌میرند
  • خدمات‌رسانی اتوبوسرانی تهران در شب‌های قدر و نمایشگاه قرآن
  • سجاد شهباززاده آماده بازی با استقلال شد!
  • راه‌اندازی نمایشگاه عفاف‌ و حجاب در موزه زاهدان
  • ◄ کابل‌های مخابراتی و فیبرنوری از بندر پهل به بندر قشم انتقال یافت
  • سعید راد بستری شد + جزئیات
  • گروه بهمن سال 1402 را چگونه سپری کرد؟
  • گروه بهمن سال ۱۴۰۲ را چگونه سپری کرد؟
  • نمایشگاه قرآنی معرق و نازک کاری در گالری سوره سنندج برپا شد