Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-29@12:22:59 GMT

هفته آینده 2 سامانه بارشی وارد مازندران می شود

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۴۱۹۵۹

هفته آینده 2 سامانه بارشی وارد مازندران می شود

سعید غلامپور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : براساس تجریه و تحلیل نقشه های پیش یابی هواشناسی مازندران ، امروز پنجشنبه و فردا هوای استان آفتابی و همراه با افزایش نسبی دما است .
وی افزایش نسبی دما در این 2 روز را حدود 2 درجه اعلام کرد و ادامه داد : امروز دمای هوای ساری ، مرکز مازندران به 16 درجه می رسد که این میزان به 18 درجه سانتی گراد برای فردا خواهد شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کارشناس هواشناسی مازندران گفت: از شب جمعه نخستین سامانه بارشی هفته آینده از غرب مازندران وارد استان می شود و بتدریج تمامی مناطق استان را تا روز شنبه تحت تاثیر قرار می دهد .
وی افزود: این سامانه تا روز یکشنبه در مازندران استقرار دارد و در این مدت با کاهش چهار درجه ای دمای هوای استان ضمن بارش باران در مناطق جلگه ای و پایین دست ، ارتفاعات نیز شاهد برف خواهیم بود .
به گفته غلامپور مازندران به مدت یک روز پس از سامانه نخست شرایط جوی پایداری را در روز دوشنبه تجربه خواهد کرد و از روز سه شنبه با ورود سامانه دیگر بارشی ، دوباره بارش ها در این استان آغاز خواهد شد .
وی با اشاره به اینکه سامانه بارشی دوم بارش بیشتر و کاهش دما زیادتری به نسبت سامانه نخست خواهد داشت ، گفت : طی 2 روز استقرار این سامانه (روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته آینده ) پیش بینی می شود دمای هوا تا هفت درجه کاهش یابد .
این کارشناس پیش بینی هواشناسی مازندران اظهار داشت : ورود این سامانه نیز باعث بارش باران در مناطق جلگه ای و بارش برف در ارتفاعات را به همراه خواهد داشت .
اداره کل هواشناسی مازندران ، بیشینه و کمینه دمای هوای امروز ساری ، مرکز مازندران را به ترتیب 14 و 3 درجه سانتی گراد پیش بینی کرد .
2096/1654
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 بارش باران بارش برف هواشناسی سامانه مازندران جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۱۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه سرد بارشی به یزد

ایسنا/یزد هواشناسی استان یزد از ورود سامانه سرد بارشی به استان در اواخر هفته جاری و احتمال سرمازدگی درختان و محصولات کشاورزی خبر داد.

بنا بر این پیش بینی  از بعدازظهر پنجشنبه تا جمعه با فعالیت موج سرد جوی،  وزش باد به ‌نسبت شدید بعضا با گرد و خاک و در برخی مناطق رگبار باران با احتمال رعد و برق (در ارتفاعات برف) و از جمعه تا شنبه کاهش دما اتفاق خواهد افتاد.

هواشناسی استان با اعلام هشدار سطح زرد، کاهش دید و کیفیت هوا، جاری شدن رواناب و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و احتمال سرمازدگی درختان و محصولات کشاورزی در صبح روز شنبه یازدهم فروردین ماه را پیش بینی کرده و خواستار اتخاذ تدابیر لازم مسئولان و مردم در این رابطه شده است.

تمام شهرستانهای استان شامل یزد، ابرکوه، اردکان، اشکذر، بافق، بهاباد، تفت، زارچ، مروست، مهریز، میبد و هرات متاثر از این سامانه خواهند بود.

کمینه دمای صبح امروز استان مربوط به سبزدشت با دمای صفر درجه و بیشینه دمای ظهر دیروز نیز از بافق با دمای ۲۷ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

هرچند نوسانات دمایی شهر یزد طی شبانه روز گذشته بین ۱۰ تا ۲۴ درجه بوده ولی پیش بینی شده در روز جمعه کاهش ۴ تا ۶ درجه‌ای دما تنها در این شهر را شاهد باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هوای آذربایجان شرقی بارانی می‌شود
  • پیش بینی هوای نسبتا پایدار برای گلستان
  • جدیدترین پیش‌بینی هواشناسی و نقشه آب و هوا
  • فعالیت سامانه بارشی از امشب در خراسان شمالی
  • وزش باد نسبتاً شدید و بارش های پراکنده در همدان
  • بارش باران و وزش باد تا اواخر وقت امروز
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۸ و ۹ فروردین ۱۴۰۲ / نفوذ سامانه بارشی در برخی استان‌ها
  • ورود سامانه سرد بارشی به یزد
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در برخی استان‌های کشور
  • ورود سامانه بارشی از اواخر هفته به استان