Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-19@04:54:40 GMT

دمشق حمله تروریستی سیستان و بلوچستان را محکوم کرد

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۴۲۲۵۰

به گزارش فارس، وزارت خارجه سوریه حمله تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را محکوم کرد.

یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه گفته که به شدت این حمله تروریستی را که به شهادت و زخمی شدن شماری از نیروهای سپاه پاسداران منجر شد، محکوم می‌کند.

خبرگزاری رسمی سوریه به نقل از این منبع گزارش داد که این جنایت بزدلانه بار دیگر بر ارتباط تنگاتنگ تروریسم تکفیری و نیروهای سلطه‌گر و قلدری تأکید دارد که آمریکا رهبری آنان را بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دمشق اعلام کرد که هدف از این اقدام تروریستی، بر هم زدن ثبات ایران و منطقه در راستای خدمت‌رسانی به طرح صهیونیستی-آمریکایی است.

حزب‌الله لبنان هم در بیانیه‌ای بامداد امروز پنجشنبه به شدت حمله تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جاده خاش-زاهدان را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: «حزب‌الله قویاً حمله تروریستی به جمعی از برداران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را که به شهادت و زخمی شدن ده‌ها نفر منجر شد، محکوم می‌کند.»

حزب‌الله لبنان گفته است باندهای تروریستی که آمریکا، اسرائیل و متحدان آنها در منطقه ایجاد آنها را پنهان نمی‌کنند در این حمله انتحاری نقش داشته‌اند. 

طبق این بیانیه، گروه‌های جنایتکار که از چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب ایران هراسان شده بودند به دنبال آن بودند که پاسخی آغشته به خون به آن بدهند. 

حزب‌الله لبنان همزمانی این حمله با برگزاری کنفرانس تحت حمایت آمریکا در ورشو را نشان‌دهنده هماهنگ بودن دولت آمریکا با این گروه‌های قاتل و جنایتکار برای ایجاد بی‌ثباتی و ناامنی در ایران دانسته است.

در همین ارتباط، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران روز چهارشنبه در پیامی در توئیتر به برگزاری کنفرانس ورشو  و همزمانی آن با حمله تروریستی سیستان و بلوچستان، واکنش نشان داد و گفت: «اینکه ایران درست در همان روز برگزاری سیرک ورشو هدف حمله تروریستی قرار می‌گیرد، تصادفی است؟ به خصوص وقتی که همتایان همان‌ تروریست‌ها از خیابان‌های ورشو برای آن جشن به پا می‌کنند و با ربات‌های توئیتر از آن حمایت می‌کنند. ظاهراً آمریکا همیشه اشتباهات یکسانی مرتکب می‌شود، اما انتظار دارد نتایج متفاوتی دریافت کند».

علاوه بر حزب الله، وزارت خارجه لبنان و پاکستان نیز این جنایت تروریستی را محکوم و با خانواده‌های قربانیان این حمله، ابراز همدردی کردند.

 حمله انتحاری به اتوبوس حامل نیروهای مرزبانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در استان سیستان و بلوچستان در روز چهارشنبه به شهادت دستکم ۲۷ نفر منجر شد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۲۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس پیشین ام‌آی۶: افزودن نام سپاه به فهرست سازمان‌های تروریستی اقدامی بیهوده است

رئیس پیشین سرویس جاسوسی برون مرزی انگلیس موسوم به «ام‌آی۶» گنجاندن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به فهرست سازمان‌های به اصطلاح تروریستی را اقدام بیهوده نامید.

به گزارش مشرق، جان ساورز روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با شبکه خبری اسکای توضیح داد که قوانین ضد تروریسم برای استفاده علیه گروه‌ها طراحی شده است و نه دولت‌ها.

وی افزود: من فکر نمی کنم که افراد متخصص در دولت خواستار شناسایی سپاه به‌عنوان نهاد تروریستی باشند.

این جاسوس پیشکسوت انگلیسی اضافه کرد: اگر رئیس ام آی ۵ (سرویس جاسوسی داخلی انگلیس) می گفت، من برای محافظت از کشور به تحریم آن (سپاه) نیاز دارم، قضیه فرق می‌کرد، اما من چنین حرفی را نشنیده‌ام.

وی افزود: من فکر می‌کنم که این (درخواست) بیشتر موضع شعارگونه از سوی افراد مختلف سیاسی است که به دنبال انجام کاری هستند، بدون اینکه واقعاً به اصل و ضرورت آن فکر کنند.

گفتنی است که بحث افزودن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان نهاد رسمی نظامی ایران، به فهرست سازمان‌های تروریستی انگلیس، در مقطعی از ناآرامی‌های آذر ۱۴۰۱، به سوژه رسانه‌های جریان اصلی ضد انقلاب تبدیل شد. این طرح غیرقانونی به‌واسطه تحرکات گروه‌های ضد انقلاب و حمایت لابی رژیم صهیونیستی به محافل سیاسی هم راه‌پیدا کرد اما با شکست مواجه شد.

مقام‌های دولت انگلیس همان زمان اعلام کردند که چنین اقدامی به مصلحت روابط دیپلماتیک دو کشور نیست. جیمز کلورلی وزیر امور خارجه وقت انگلیس در همین پیوند گفته بود: هیچ اقدام بین‌المللی بدون هزینه نخواهد بود و افزون سپاه به فهرست سازمان‌های تروریستی به این معناست که رابطه دیپلماتیک ما با ایران قطع خواهد شد.

مشاور دولت انگلیس در امور قوانین تروریستی هم بعدها تصریح کرد که گنجاندن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به‌عنوان نهاد رسمی نظامی ایران در فهرست سازمان‌های به اصطلاح تروریستی دشوار است.

جاناتان هال گفت: فهرست سازمان‌های تروریستی بدین معناست که این گروه‌ها اصلاً نباید وجود داشته باشند. اما به‌کارگیری این مفهوم برای نهادهای دولتی، هر چند فعالیت‌های آن را تائید نکنیم، بسیار دشوار است.

وی با بیان اینکه «مقام‌های دولتی از تعقیب کیفری برای اعمالی که از طرف دولتشان انجام می‌شود مصونیت دارند» افزود: برای مقام‌های بریتانیایی امکان تعقیب اعضای سپاه پاسداران وجود ندارد.

هال پیشتر هم در کنفرانسی درباره مبارزه با افراط گرایی گفته بود که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تعاریف گروه‌های تروریستی نمی‌گنجد «زیرا بخشی از دولت ایران است».

تحلیلگران در انگلیس معتقدند که قرار دادن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی، تنش‌ها بین لندن و تهران را در میان تحولات غرب آسیا تشدید و هر گونه امید در خصوص تلاش‌های دیپلماتیک برای نجات توافق سال ۹۴ را پیچیده خواهد کرد. از این رو به نظر می‌رسد که انگلیس تمایلی به چنین اقدام تنش‌زایی ندارد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری ایران گفته است که طرح گنجاندن سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی کشورهای اروپایی حرکتی از روی استیصال است.

وی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را نیروی رسمی و بخشی از سازمان نظامی کشور خواند و افزود: این اقدام برخلاف قوانین بین‌الملل و منشور سازمان ملل متحد است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • بیانیه ضدایرانی آمریکا و متحدانش برای تقویت روحیه رژیم صهیونیستی
  • لو رفتن اشتباه محاسباتی اسرائیل درباره حمله ایران | فکر می کردند ایران حداکثر ... | ماجرای شکایت آمریکا از اسرائیل درباره حمله به سفارت ایران در دمشق
  • دو کشوری که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکردند علیه آمریکا متحد می شوند
  • اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل
  • رژه ۲۹ فروردین روز ارتش در سیستان و بلوچستان
  • رژه نیروهای مسلح به مناسبت روز ارتش در زاهدان برگزار شد
  • ارتش مؤمن و مقتدر مایه آرامش خاطر مردم و هراس دشمنان است
  • رئیس پیشین ام‌آی۶: افزودن نام سپاه به فهرست سازمان‌های تروریستی اقدامی بیهوده است
  • سفیر سابق بریتانیا: چرت نگویید! سفارت ایران در دمشق فرقی با سفارت آمریکا و بریتانیا نداشته
  • وزیر رژیم صهیونیستی: جنگ منطقه‌ای بعید نیست