Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@22:39:54 GMT

گران‌ترین و ارزان‌ترین ارز‌های جهان کدامند؟

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۴۲۴۲۳

گران‌ترین و ارزان‌ترین ارز‌های جهان کدامند؟

خبرگزاری ایسنا: دویچه بانک آلمان در گزارشی با مدل‌سنجی ارزش ذاتی و بازار ارز‌های معتبر جهانی با استفاده از شاخص قدرت خرید و ارزیابی‌های مبتنی بر سرمایه و مبتنی بر تجارت این ارز‌ها اعلام کرد که بین جریانات سرمایه‌ای و حساب تجاری با ارزش معاملاتی ارز‌ها رابطه معناداری وجود دارد.

بر این اساس، بات تایلند گران‌ترین ارز جهانی است و حباب قیمتی آن بیش از هر ارز دیگر مهم در جهان بالاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از بات، دلار نیوزلند و رئال برزیل به عنوان دومین و سومین ارز‌های گران جهان معرفی شده‌اند و دلار آمریکا، کرون جمهوری چک، یوان چین، وون کره جنوبی، فرانک سوئیس و دلار استرالیا و سنگاپور به ترتیب در رده چهارم تا دهم گران‌ترین ارز‌های جهان ایستاده‌اند.

لیر ترکیه ارزان‌ترین ارز جهان

از طرف دیگر، لیر ترکیه به عنوان ارزان‌ترین ارز جهان معرفی شده است و پزوی کلمبیا، کرون سوئد، رینگت مالزی، دلار کانادا، پزوی فیلیپین، پوند انگلیسف پزوی مکزیک، پزوی شیلی و کرون نروژ، در رده‌های دوم تا دهم ارزان‌ترین ارز‌های جهان ایستاده‌اند.

سال گذشته و پس از تشدید مناسبات آمریکا و ترکیه به دنبال بازداشت یک کشیش آمریکایی که ترکیه وی را به جاسوسی متهم کرده بود، آمریکا تحریم‌هایی علیه دو وزیر ترک اعمال کرد که به دنبال این اتفاق، لیر ترکیه ۲۸ درصد ارزش خود در برابر دلار را از دست داد و رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه منتهی به ماه سپتامبر سال ۲۰۱۸ به منفی ۱.۱ درصد کاهش یافت.

در حال حاضر هر دلار آمریکا به ازای ۳۱.۴۱۴۱ بات، هر یورو به ازای ۳۵.۵۴۶۰ بات، هر پوند به ازای ۴۰.۵۸ بات و هر فرانک به ازای ۳۱.۳۸۷۲ بات معامله می‌شود.

منبع: فردا

کلیدواژه: دلار گران ترین ارز ارزان ترین ارز لیر ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۲۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محروم‌ ترین و برخوردارترین استان‌ های کشور کدامند؟

 استان سیستان وبلوچستان با اختلاف بسیار بالایی، محروم‌ترین استان ایران شناخته شده است.   به گزارش روزنامه اعتماد، مرکز پژوهش‌های مجلس تصویری از محرومیت در استان‌های کشور را ترسیم کرده است.     در بخشی از این گزارش می‌خوانید؛  مرکز پژوهش‌های مجلس با استفاده از شاخص فقر چندبعدی جهانی و با استفاده از داده‌های پرسشنامه درآمد و هزینه خانوار در سال 1401 تصویری از وضعیت موجود محرومیت در کشور ارایه کرده که بر مبنای آن، استان سیستان وبلوچستان با اختلاف بسیار بالایی، محروم‌ترین استان ایران شناخته شده است.   پس از سیستان و بلوچستان، استان‌های کرمان و خراسان جنوبی بیشترین درصد محرومیت را داشته‌اند و سمنان، اصفهان و قزوین کمترین درصد محرومیت در بین خانوارها را دارا هستند.   مطابق این رتبه‌بندی از وضعیت محرومیت در کشور نزدیک به 30 درصد از خانوارهای سیستان و بلوچستان در محرومیت به سر می‌برند که در مقایسه با سایر استان‌ها، عدد بسیار بالایی است. چرا که مثلا اختلاف سطح محرومیت سیستان و بلوچستان با استانی مانند تهران 28 درصد است!  کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • قیمت لیر ترکیه امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • (تصاویر) گران قیمت‌ترین استایل‌های زنان هالیوودی در مراسم‌های فرش قرمز
  • محروم‌ ترین و برخوردارترین استان‌ های کشور کدامند؟
  • قیمت نقره و فلزات گران‌بها امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • (تصاویر) ماشین‌های گران‌قیمت غرق در گل‌ولای سیل دبی!
  • پرترددترین فرودگاه‌های جهان در سال ۲۰۲۴ کدامند؟
  • انتقاد روزنامه دولتی ایران از تصمیم ایران خودرو/ بانک مرکزی: ۳۰۲ میلیون دلار نیمایی بدون مشتری ماند/ پیمان پاک: گوشت نه تنها افزایش قیمت نداشت، بلکه ارزان هم شد
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد
  • سفر به عتبات گران‌تر از سفر به ترکیه
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است