Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیویورک تایمز مدعی شد که دولت آمریکا طرحی مخفیانه برای خرابکاری در صنایع موشکی ایران دارد/ این طرح از دولت «جرج دبلیو بوش» آغاز شده و در دولت «دونالد ترامپ» شتاب بیشتری گرفته/ ارزیابی موفقیت این طرح، تا حد زیادی غیرممکن است

پس از اشکار شدن دخالت عوامل خارجی در ترور دانشمندان هسته‌ای ، اکنون روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی از طرح مخفیانه دولت آمریکا برای خرابکاری در صنایع موشکی ایران پرده برداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایرنا، این رسانه نوشته که طرح مذکور از دولت «جرج دبلیو بوش» آغاز شده و در دولت «دونالد ترامپ» شتاب بیشتری گرفته است.
به نوشته نیویورک تایمز، این طرح در اوایل دولت «باراک اوباما» نیز در جریان بوده، اما بعدها اجرای آن تا سال 2017 که دولت ترامپ روی کار آمد و منابع جدیدی به آن اختصاص داد، با شدت کمتری پیگیری شد.
بر اساس این گزارش، هدف از طرح یاد شده، ورود قطعات معیوب به چرخه تامین صنعت هوافضای ایران بوده است.
نیویورک تایمز به نقل از مقام‌های فعلی و سابق آمریکایی که نامشان را افشا نکرده، نوشته است که ارزیابی موفقیت این طرح، تا حد زیادی غیرممکن است.
دلیل این موضوع از یک سو به ماهیت طرح و از سوی دیگر، به موقعیت جغرافیایی خاص ایران باز می گردد.
به نوشته نیویورک تایمز، مقام‌های آمریکایی به علت شرایط جغرافیایی، کار بسیار دشوارتری برای رهگیری آزمایش‌های موشکی ایران در قیاس با دیگر کشورها مانند کره شمالی داشته‌اند.
توانمندی‌های موشکی ایران همواره در دهه های گذشته مورد عناد مقام‌های آمریکایی بوده است.
کاخ سفید اخیرا بارها تلاش کرده است که با استناد به قطعنامه‌های لغو شده شورای امنیت از جمله قطعنامه 1929، آزمایش‌های موشکی ایران را ناقض قوانین بین‌المللی نشان دهد.
این در شرایطی است که در تنها قطعنامه بین‌المللی در موضوع ایران که پیرو برجام به شماره 2231 به تصویب رسید، هیچ‌گونه الزام حقوقی درخصوص مسئله آزمایش‌های موشکی قید نشده است.
ایران بارها گفته است که برنامه دفاع موشکی مشروع خود را قابل مذاکره نمی‌داند.
«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز پیشتر در همین رابطه گفته بود: بحث مسائل موشکی ایران کاملا روشن است و بخشی از سیاست دفاعی ایران تلقی می‌شود که حالت بازدارنده دارد و دیگران نمی‌توانند در این خصوص برای ایران توصیه ای داشته باشند و ما را از داشتن امکانات دفاعی نهی کنند.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۲۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعار مرگ بر آمریکا در نیویورک + فیلم

جمعی از معترضان آمریکایی در حمایت از فلسطین، پرچم آمریکا را در نیویورک آتش زدند و شعار مرگ بر آمریکا سر دادند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • نیویورک تایمز: حمله ایران پیروزی بزرگ منطقه‌ای بود
  • شعار "بهت افتخار می کنیم ایران" در مترو نیویورک آمریکا (فیلم)
  • واشنگتن‌تایمز: حمله ایران به اسرائیل، شکست سیاست بایدن را نشان داد
  • بررسی تاثیر عملیات موشکی ایران بر نقشه ترانزیتی سرزمین های اشغالی
  • جزییات اقدام عجیب آمریکا برای حضور وزیر امور خارجه ایران در نیویورک
  • فیلم| شعار مرگ بر آمریکا در نیویورک
  • اعترافات ایران اینترنشنال درباره دستاورد‌های گسترده حمله موشکی سپاه به اسرائیل
  • شعار مرگ بر آمریکا در نیویورک + فیلم
  • فایننشال تایمز: اسرائیل «وبال راهبردی» آمریکاست
  • فاینشال تایمز: اسرائیل «وبال راهبردی» آمریکاست