Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@13:07:20 GMT

خدمت به مناطق محروم تک بعدی نباشد

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۴۲۸۹۵

خدمت به مناطق محروم تک بعدی نباشد

قم - ایرنا - آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید با اشاره به این که خدمت به مناطق محروم نباید تک بعدی باشد گفت: این طور نباشد تنها به فکر تامین آب، گاز و غیره این مناطق باشیم و از مساله فرهنگ غفلت کنیم.

به گزارش ایرنا از مرکز خبر حوزه، وی روز پنجشنبه در دیدار محمد امید، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهوری اظهار داشت: از جمهوری اسلامی انتظار می رود که به فکر مناطق محروم باشد و اگر نباشد، خلاف طبیعت نظام است و این توجه به مناطق محروم در نظام جمهوری اسلامی امری واضح است که قابل انکار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: امام راحل به مساله رسیدگی به مناطق محروم توجه خاصی داشتند؛ اما امروز آن خدمتی که باید انجام می شد، انجام نگرفته است.
وی ادامه داد: کار اول شما مسئولان در ارتباط با مناطق محروم این است که چه کار کنیم این نوع مناطق از محرومیت بیرون آمده و مردم از روستاها به شهر مهاجرت نکنند و درعین حال خودشان را محروم ندانند.
آیت الله مکارم شیرازی بر توجه به مساله و احیاء فرهنگ اسلامی مانند ساخت مسجد، کتابخانه، حضور مبلغان و غیره تاکید کرد و گفت: اگر به این مساله در روستا توجه شود، به طور حتم باعث می شود مردم در روستاها بمانند.
وی همچنین توجه به سبک نوین کشاورزی را مورد اشاره قرار داد و افزود: فعلا دامداری و زراعت به سبک سنتی نتیجه کاملی ندارد؛ باید سبک های جدید کشاورزی به مردم آموزش داد؛ البته نمی گویم صنعت دامداری عظیمی در روستا باشد بلکه منظور این است سرمایه ها را روی هم بگذارند و واحدی مقبول و سودده راه اندازی نمایند.
وی خاطرنشان کرد: در گذشته خواستند اصلاحات ارضی ایجاد کنند که در این راستا 6 هکتار به روستایی ها زمین دادند، بعد دیدند دادن زمین به تنهایی کافی نیست و در کنار آن تعاونی ها درست شد ولی به هر حال موفق نشدند.
این مرجع تقلید با بیان این مطلب که نباید اتفاقات ناموفق گذشته تکرار شود،‌ تصریح کرد: اینکه بیاییم زمین های کوچک آنها را آباد کنیم و چند دام داشته باشند، در شرایط فعلی جواب گو نیست؛ باید روح تعاون را زنده کرد تا با همکاری یکدیگر، کارها را پیش ببرند؛ ما ایرانی ها زیاد اهل تعاون و همکاری نیستیم چون فرهنگ جمعی در کشور حاکم نیست.
وی اضافه کرد: اروپایی‌ها فهمیدند که برنامه ها با کارهای جمعی پیش می رود و شاید دنیا در آینده به سمت کارهای جمعی پیش رود.
آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: از وظائف شما این است مردم در روستاها را به کار کردن باهم دعوت و ترغیب کنید و نسبت به آینده امیداور نمایید؛ دنبال این نباشند که به شهرها بیایند و حاشیه نشین شوند؛ این حاشیه نشینی آثار بد اخلاقی به همراه دارد.
وی اظهار داشت: قرآن می فرماید «باید نسبت به محرومان و مستضعفان خدمت کرد»؛ ولی نمی دانم با این اعتباری که دارید می توانید کارها را به خوبی پیش ببرید یا نه؟ اگر می بینید نمی توانید، اعتبارات را بخش بخش نکنید که هیچ چیزی برای افراد نداشته باشد.
7403 / 1175

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي مناطق محروم آيت الله مكارم معاون رئيس جمهوري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۲۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام بیش از ۱۳۰۰ کاروان سلامت به مناطق محروم روستایی

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از اعزام ۱۳۸۸ کاروان سلامت و ارائه خدمات دارویی و درمانی رایگان به مردم مناطق محروم روستایی و محلات کمتر برخوردار شهری در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

وحید سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اعزام کاروان سلامت اظهار کرد: در راستای ارائه خدمات داوطلبانه و سلامت محور به ساکنان مناطق محروم و دور از دسترس خدمات پزشکی و درمانی، در طول سال گذشته ۱۳۸۸ کاروان سلامت این سازمان به مناطق دورافتاده و کم برخوردار اعزام شدند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ و با کمک اعضا، داوطلبان، خیرین و حامیان، ۸۴۰ کاروان سلامت به مناطق جامعه هدف اعزام شد و در سال ۱۴۰۲ شاهد رشد ۶۵ درصدی این خدمت در سراسر کشور بودیم.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر گفت: کاروان‌های سلامت با نقش آفرینی داوطلبانه پزشکان متخصص و عمومی، پیراپزشکان، کارشناسان مامایی و پرستاری سال گذشته به ۲۱۹ هزار و ۶۱۸ نفر در مناطق کم‌برخوردار سراسر کشور، خدمات رایگان ارائه کردند.

وی ادامه داد: با مشارکت خیرین و داوطلبان سراسر کشور، در حاشیه برگزاری این کاروان‌های سلامت ۳۱ هزار و ۲۴ بسته معیشتی تهیه و تأمین و بین نیازمندان توزیع شد.

سلیمی از مشارکت ۱۴ هزار و ۶۶۸ داوطلب در برگزاری و اعزام کاروان‌های سلامت سال ۱۴۰۲ خبر داد و با قدردانی از این مشارکت فعال و اثربخش تصریح کرد: ارزش ریالی خدمات سلامت محور و معیشت محور کاروان‌های یاد شده بیش از ۴۵۰ میلیارد و ۵۹۳ میلیون ریال است.

کد خبر 739980

دیگر خبرها

  • اعزام بیش از ۱۳۰۰ کاروان سلامت به مناطق محروم روستایی
  • تجهیز بیش از هزار کلاس درس به کتابخانه در مناطق محروم کشور
  • کارهای فرهنگی منحصر به چند منطقه شهر نباشد
  • ایجاد کتابخانه مدارس در مناطق محروم کشور
  • فعالیت‌های فرهنگی شهرداری باید در تمام مناطق شهر گسترش یابد
  • واکنش وزیر اسبق به خودکشی دکتر پرستو بخشی: سکوت وزارت بهداشت مایه‌ شرمساری است
  • لزوم بهبود در روند خدمت‌رسانی به مردم کرمانشاه
  • توسعه فرهنگ کتابخوانی در احداث پارک‌های سنندج مورد توجه قرار گیرد
  • امریه «سرباز روستایی» در اردبیل از ۱۵ تا ۲۴ فروردین ماه ثبت‌نام می‌شود
  • خدمت رسانی ۵۳۰ گروه جهادی در مناطق محروم گلستان