Web Analytics Made Easy - Statcounter

 محمد شریعتمداری اعلام کرد: در جلسه امروز هیئت دولت آیین‌نامه اجرایی قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفه‌ای و مهارتی تصویب شد.

وی گفت: قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفه‌ای و مهارتی در 24 آبان سال 1396 به‌تصویب مجلس رسید و توسط رئیس محترم جمهور جهت اجرا ابلاغ شد. مطابق ماده 11 این قانون سازمان برنامه مکلف شده بود که طی مدت شش ماه آیین‌نامه اجرایی این قانون را جهت تصویب به هیئت دولت تسلیم نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرایند تدوین و تصویب این آیین‌نامه به‌دلیل پیچیدگی‌ها و تخصصی بودن موضوع، ضرورت حصول اجماع بین‌دستگاهی و شرکاء اجتماعی و ذی‌نفعان قدری زمانبر شد. اما خوشبختانه امروز به‌تصویب هیئت دولت رسید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه افزود: به‌طور خلاصه این قانون در صدد است هماهنگی لازم بین ذی‌نفعان مختلف حوزه مهارت‌آموزی کشور را اعم از ارائه‌دهندگان دنیای آموزش و فعالان دنیای کار و ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضای مهارت و شایستگی‌های مورد نیاز نیروی کار را ایجاد کند، به‌بیان دیگر این قانون در پی ارتقای حکمرانی (سیاستگذاری، تنظیم‌گری، تسهیل‌گری و راهبری) آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و تضمین کیفیت آن در کشور است.

شریعتمداری اظهار داشت: یکی از مشکلات جدی آموزش‌های مهارتی در کشور در سالیان متمادی عدم هماهنگی در سیاستگذاری و راهبری این حوزه و نتیجه آن عدم انطباق آموزش‌های مهارتی با نیازهای بازار کار بوده است. با تصویب این قانون و پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته در آن شامل تشکیل شورای عالی آموزش و تربیت فنی، حرفه‌ای و مهارتی، تأسیس مراکز ارزشیابی آموزش و سنجش صلاحیت حرفه‌ای و تشکیل دبیرخانه شورای عالی، انتظار می‌رود این چالش مزمن حوزه مهارت‌آموزی کشور درمان شود، در واقع این قانون محلی برای گفتگوهای بین عرضه‌کنندگان دولتی و غیردولتی آموزش‌های مهارتی، انجمن‌های حرفه‌ای تخصصی، نظامهای صنفی و حرفه‌ای و خبرگان این حوزه فراهم خواهد کرد.

وزیر رفاه با تأکید بر اینکه دبیرخانه این شورا در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استقرار می‌یابد، اظهار داشت: ان‌شاءالله در اولین فرصت جلسه نخست شورای عالی به‌ریاست معاون محترم اول رئیس جمهور آقای جهانگیری برگزار خواهد شد و رسماً فعالیت‌های موضوع این قانون شروع می‌شود. 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: هیئت دولت قانون دولت کار و رفاه اجتماعی نیروی کار مشکلات بازار کار درمان کار و رفاه معاون رئیس جمهور آیین نامه بازار کار کار و رفاه اجتماعی شریعتمداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۲۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال نامه‌های هشدار به قانون جوانی جمعیت به دستگاه‌ های اجرایی

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: ۳۸ نامه هشداری در مورد اجرای قانون جوانی جمعیت به دستگاه‌های اجرایی ارسال شده است.

به گزارش میزان، وی با اشاره به نامگذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» تصریح کرد: بیش از یک دهه است که شعار سال با موضوع اقتصادی تعیین می‌شود و با این نامگذاری رهبر معظم انقلاب به مسئولین گوشزد می‌کنند که یکی از مهمترین مسائل و مشکلات موجود مسائل اقتصادی و معیشت مردم است که باید به آن توجه ویژه شود.

خدائیان در ادامه به بخشی از اقدامات سازمان بازرسی کل کشور برای تحقق شعار سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: بعد از نام گذاری سال گذشته به عنوان «مهار تورم، رشد تولید»، بلافاصله کارگروه پیگیری تحقق شعار سال با حضور مسئولان در سازمان بازرسی و متناظر آن در استان‌ها تشکیل شد و کارگروه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان که در سال ۱۴۰۱ تشکیل شده بود نیز همچنان به فعالیت خود در کنار این کارگروه ادامه داد.

وی خاطرنشان کرد: بعد از تشکیل کارگروه، نسبت به احصاء تکالیف دستگاه‌های اجرایی در قوانین و مقررات مرتبط با تولید از جمله قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی، قانون تسهیل مجوز‌های کسب و کار، قانون بهبود فضای کسب و کار، قانون استفاده از توان تولید و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی، قانون حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان و قوانین دیگر اقدام شد و این امر در دستور کار سازمان قرار گرفت.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: این کارگروه نسبت به آسیب شناسی موانع تولید اقدام کرد و حدود ۸۰ عنوان از آسیب‌ها و موانع تولید شناسایی، جمع آوری و تدوین و پیگیری شد.

خدائیان با بیان اینکه جلسات متعددی با افراد صاحب نظر و اقتصاددان برگزار شد، ادامه داد: همچنین جلساتی با سایر وزرا از جمله وزرای امور اقتصاد و دارایی، نفت، کار، جهاد کشاورزی، رئیس کل بانک مرکزی، مدیران عامل بانک‌ها، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و ... در این خصوص در سازمان تشکیل گردید.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اولین کنفرانس ملی مهارت به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای برگزار می‌شود
  • صدور بیش از 90 هزار گواهینامه مهارتی بین المللی در خوزستان
  • شرکت بیش از ۶۵ هزار نفر در آزمون‌های فنی و حرفه‌ای در همدان 
  • صدور بیش از ۹۰ هزار گواهینامه مهارتی بین المللی در خوزستان 
  • بهره مندی بیش از ۸۴ هزار بانوی خوزستانی از آموزش‌های مهارتی
  • جای خالی مرجعیت مهارتی در سیاستگذاری‌ها/ رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای درنقشه جامع علمی کشور دیده نشده‌اند
  • کلیات اصلاح موادی از قانون آیین دادرسی کیفری تصویب شد
  • ارسال نامه‌های هشدار به قانون جوانی جمعیت به دستگاه‌ های اجرایی
  • برگزاری اولین کنفرانس ملی مهارت ایران در دانشگاه فنی و حرفه ای
  • سهمیه امریه سربازی دانشجویان پسادکتری تخصیص یافت