Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه راه‌آهن استان با کندی پیش می‌رود گفت: وسعت استان و عدم توجه به زیرساخت‌ها مشکلات جدی ایجاد کرده است و حتی یک متر آزاد راه هم در استان وجود ندارد. ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمدصادق معتمدیان صبح امروز در شورای اداری استان خراسان جنوبی ضمن تشکر از حضور پرشور مردم خراسان جنوبی در راهپیمایی 22 بهمن ماه اظهار داشت: خراسان جنوبی با 150 هزار کیلومتر مربع وسعت سومین استان پهناور کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی از نظر جمعیت بیست و هشتمین استان کشور است افزود: این استان با کشور افغانستان مرز مشترک دارد.

استاندار خراسان جنوبی از وجود 4 بازارچه مرزی در خراسان جنوبی خبر داد و بیان کرد: از این تعداد 3 بازارچه از سال 93 از ناحیه افغانستان تعطیل شده است که با تعطیلی مرزها مشکلاتی برای مردم و واحد‌های تولیدی ایجاد شده است.

صادرات یک میلیارد دلار کالا از مرز ماهیرود

معتمدیان تنها مرز نیمه فعال استان را مرز ماهیرود دانست و تصریح کرد: در سال گذشته حدود یک میلیارد دلار صادرات از این مرز انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: امسال دوبار افغانستان صادرات 4 قلم کالای اساسی را از مرز ماهیرود ممنوع کرد که اگر این امر فعال شود باعث رونق مرز می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: به دنبال این هستیم که با راه‌اندازی گمرکات شاهد بازگشایی مرزها باشیم تا رونق تجاری و اقتصادی را به دنبال داشته باشد.

700 روستای استان خالی از سکنه شده است

معتمدیان اظهار داشت: بحث خشکسالی 20 سال است که در منطقه وجود دارد که در این راستا 700 روستا در سال‌های اخیر خالی از سکنه شده است که این امر در آینده مشکلاتی در زمینه امنیتی به وجود می‌آورد.

وی با بیان اینکه در بحث اجتماعی نیز حاشیه نشینی مشکلاتی را برای مرکز استان به وجود می‌آورد افزود: یکی از برنامه‌های ما این است که با فعال بودن بازارچه ها باعث نگهداشت جمعیت در مرزها باشیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی با 6 استان همسایه است و در 2 کریدور اصلی قرار گرفته است و در این راستا در بحث زیرساخت‌ها و جاده‌های ترانزیتی اقداماتی انجام شده است اما روند اقداماتی که در خراسان جنوبی انجام شده کند است و به خوبی پیشرفت ندارد.

روند اجرای عملیات احداث راه‌آهن خراسان جنوبی به کندی پیش می‌رود

معتمدیان با بیان اینکه راه‌آهن نیز با کندی پیش می‌رود بیان کرد: وسعت استان و عدم توجه به زیرساخت‌ها مشکلات جدی ایجاد کرده است و حتی یک متر آزاد راه هم در استان وجود ندارد.

احداث آزاد راه یاسوج-شیراز در دست مطالعه است؛ 600 کیلومتر جاده خاکی داریموعده جدید وزیر راه برای بهره‌برداری از قطعه یک آزاد راه افسانه‌ایوزیر راه از روند پیشرفت پروژه آزاد راه تهران- شمال بازدید کرد

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی استان برخورداری از مواهب الهی است که نیازمند توجه بیشتر است اظهار داشت: در بحث معادن نیز نیاز به شناسایی داریم و رتبه چهارم تعداد معادن و 160 نوع ماده معدنی در استان وجود دارد.

صنایع فرآوری مواد معدنی در استان ایجاد شود

استاندار خراسان جنوبی مهمترین مشکل را ایجاد صنایع فرآوری مواد معدنی دانست که با آسیب خام فروشی مواجه است و تصریح کرد: صنایع، معادن و فرآوری آن باعث اشتغال می‌شود.

معتمدیان با اشاره به اینکه عدم زیرساخت‌های اولیه یکی از مشکلاتی است که باعث شده است سرمایه گذاران نتوانند در این استان سرمایه‌گذاری کنند افزود: آب، برق و گاز از جمله زیرساخت‌هایی است که باید در معادن ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: در بحث محصولات کشاورزی، علیرغم وجود مشکلات برخی از محصولات استراتژیک اعم از زرشک رتبه اول در کشور، عناب رتبه اول در کشور، زعفران رتبه دوم را در کشور به خود اختصاص داده است.

محصولات کشاورزی استان خام فروشی نشود

استاندار خراسان جنوبی بحث خام فروشی محصولات کشاورزی را یکی از مشکلات عنوان کرد و یادآور شد: در این راستا نتوانسته‌ایم در بحث فرآوری، بسته بندی و اشتغال کاری انجام دهیم.

معتمدیان به بحث گردشگری اشاره کرد و اظهار داشت: در بحث گردشگری خراسان جنوبی ظرفیت‌های خوبی دارد که در این راستا بیش از یک هزار و 700 اثر ثبت و 4 اثر ملی نیز به ثبت جهانی رسیده است.

بحث توریست خارجی و سرمایه گذاری خارجی در استان مغفول مانده است

وی خاطرنشان کرد: بحث توریست خارجی و سرمایه گذاری خارجی مغفول مانده است و کمتر از 100 میلیون دلار درآمد از این بخش داشته‌ایم.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: در بحث تامین آب علیرغم اقلیم منطقه و خشکسالی در بحث تدوین سند جامع آب کوتاهی شده اما با تدابیر انجام شده در حال حاضر به دنبال تدوین سند جامع آب برای استان هستیم.

آبرسانی سیار به بیش از 500 روستای استان

معتمدیان با بیان اینکه بیش از 500 روستا به صورت سیار آبرسانی می‌شوند یادآور شد: خشکسالی تاثیرات زیادی بر زندگی و اشتغال مردم گذاشته است.

وی با اشاره به اینکه انتقال آب از دریای عمان به سه استان برنامه بلندمدت و زمان بری است خاطرنشان کرد: بیش از 700 میلیون متر مکعب روان آب‌هایی است که هدر می‌رود و باید از آن جلوگیری شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: در بارندگی و سیل اخیر علاوه بر تلفات مالی تلفات جانی نیز داشته‌ایم و همچنین بخش عمده آبها به سمت کویر و بخشی به سمت افغانستان سرازیر می‌شود. 

مدیران دستگاه های اجرایی پایبند به اجرای قوانین و مقررات باشند

معتمدیان اظهار داشت: توصیه ما به همه مدیران دستگاه‌های اجرایی این است که پایبند به اجرای قوانین و مقررات باشند و یکی از موضوعاتی که موجب چالش می‌شود آسیب‌های است که به وجود می‌آید.

وی با اشاره به اینکه یکی از انتظارات این است که بین دستگاه‌های اجرایی و نظارتی اعتمادسازی صورت گیرد خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از تخلفاتی که صورت می‌گیرد به دلیل جعل به قانون و مقررات است.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در این راستا نیازمند این هستیم که با نگاه پیشگیرانه و برگزاری کارگاه‌های آموزشی اجباری برای مدیران شاهد کاهش تخلفات در این زمینه باشیم چراکه قوانین تصویب می‌شود تا مشکلات مردم را برطرف کنیم نه اینکه باعث توقف و ایجاد دست انداز شود.

انتهای پیام/ح

R41348/P/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۳۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی پوشش ایرانی-اسلامی به خارج از مرز‌های ایران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، بانوان شرکت تعاونی روستای خراشاد در شهرستان بیرجند، توانسته اند با تولید محصولاتی منحصر بفرد، از پنبه با کیفیت که بخشی از آن از تولیدات استان نیز است، اصالت پوشش ایرانی- اسلامی را از خراسان جنوبی به خارج از مرز‌های کشور معرفی کنند.
تولیداتی با کیفیت که هنر دست زنان روستایی است و خیلی ها را در شهرهای استان نیز علاقه مند به انجام آن کرده است .

                                                                            کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

دیگر خبرها

  • اعزام ۱۱ کاروان حج تمتع از خراسان جنوبی
  • لغزندگی جاده‌های جنوبی خراسان رضوی به علت بارش باران
  • خراسان جنوبی در جایگاه چهارم طرح مسطورا
  • رژه اقتدار نیرو‌های مسلح خراسان جنوبی در روز ارتش
  • معرفی پوشش ایرانی-اسلامی به خارج از مرز‌های ایران
  • لطافت باران در خراسان جنوبی
  • نمایش توان و دستاورد‌های نیرو‌های مسلح در رژه روز ارتش
  • لغزندگی اکثر محورهای خراسان جنوبی
  • برگزاری رژه نیرو‌های مسلح خراسان جنوبی
  • برگزاری رژه نیروهای مسلح خراسان جنوبی