Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام و المسلمین نبوی گفت: روحانیون طرح هجرت و خانواده های آنان به عنوان جهادگران فرهنگی نظام در مناطق محروم در حال خدمت رسانی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، حجت‌الاسلام و المسلمین «محمد حسن نبوی» که به صورت ویدئو کنفرانس در نشست مشترک معاونین تبلیغ حوزه های علمیه شهرستان های مختلف هرمزگان و مدیران ادارات و نهادهای فرهنگی استان سخن می گفت، ضمن تبریک 40 ساله شدن انقلاب اسلامی و محکومیت حرکت بزدلانه ایادی کفر و نفاق در به شهادت رساندن جمعی از پاسداران در سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: متولیان امر تبلیغ در استان ها در شرایط اقتصادی کنونی کشور باید اولویت های این بخش را در دستور کار قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: روحانیون طرح هجرت با کمترین هزینه و امکانات در دورترین مناطق کشور در حال جهاد فرهنگی و خنثی کردن توطئه های شوم فرهنگی دشمنان قسم خورده اسلام ناب محمدی و نظام مقدس جمهوری اسلامی می باشند.

 

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه کشور در ادامه مسئولین و معاونین تبلیغ در شهرستان ها و استان ها باید کلاس های آموزشی و کاربردی برای مبلغین و مبلغات طرح مدارس امین برگزار کنند، عنوان کرد: طرح مدارس امین ثمرات فراوانی به همراه دارد.

 

نبوی افزود: ترویج فرهنگ ازدواج آسان در قالب طرح «پیوندهای آسمانی» نیز باید در اولویت مباحث تبلیغی روحانیون طرح هجرت قرار گیرد.

 

وی در خاتمه به ظرفیت فضای مجازی نیز اشاره کرد و گفت: مبلغین باید از فرصت فضای مجازی برای تبلیغ معارف دینی نهایت بهره را ببرند.

 

حجت الاسلام و المسلمین «نادر حقیقی» نیز به تشریح سیاست های مدیریت جدید حوزه های علمیه هرمزگان پرداخت و عنوان کرد: جهت دهی تبلیغی یکی از شاخص ترین برنامه هاست.

 

وی، توجه به مباحث آموزشی، تهذیب و پژوهش را از دیگر اولویت های حوزه های علمیه استان برشمرد و افزود: تعامل جدی و موثر با نهادهای فرهنگی در مرکز استان و شهرستان ها یکی دیگر از سیاست هاست.

 

سرپرست مدیریت جدید حوزه های علمیه هرمزگان هدف نهایی همه دستگاه ها و نهادهای فرهنگی(اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل اوقاف و امور خیریه، دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد، کمیته امداد و ...) را خدمت به دین و فرهنگ دانست و خاطرنشان کرد: هم اکنون 130 مبلغ طرح هجرت در هرمزگان وجود دارد و متولیان فرهنگی می توانند از این ظرفیت برای پیشبرد اهداف فرهنگی در استان استفاده کنند.

 

حجت الاسلام «احمد پهلوانی» نیز در این نشست با اشاره به تاریخچه شکل گیری کانون های فرهنگی هنری در جوار مساجد، گفت: در حال حاضر 24 هزار کانون در مساجد کشور راه اندازی شده که هزار و 50 کانون آن در هرمزگان و از این شمار، 800 کانون در مناطق روستایی استان مستقر هستند.

 

وی با اشاره به فرامین مقام معظم رهبری(حفظه الله) در جمع علمای خراسان شمالی مبنی بر تقویت کانون های فرهنگی هنری مساجد، از مبلغین طرح هجرت خواست با اهتمام جدی نسبت به برنامه های کانون ها به اوامر رهبر معظم انقلاب لبیک گو باشند.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان با بیان اینکه پس از گذشت 26 سال از تاسیس کانون ها، در سال جاری اساسنامه ستادعالی کانون های مساجد کشور توسط رییس جمهوری ابلاغ شد، افزود: ثبت و ساماندهی کانون ها و اعضای آنها در سامانه بچه های مسجد که از ابتدای سال شروع شده بود، مرحله دوم ثبت نام اعضا از 22 بهمن آغاز و تا 7 اسفند ادامه خواهد داشت و از سال آینده ارزیابی از کانون ها و حمایت از آنها براساس برنامه های کیفی و فعالیت هایی که ثبت سامانه خواهد شد صورت می گیرد.

 

وی به فعالیت مجموعه های مختلفی ازجمله پایگاه های بسیج، هیات های مذهبی، مراکز نیکوکاری، هیات امنا و کانون فرهنگی هنری در مساجد اشاره و تصریح کرد: وظیفه کانون ها انجام کارهای بر زمین مانده حوزه مسجد است و از این رو ضمن تعامل با سایر مجموعه ها، سعی می شود از موازی کاری نیز به شدت پرهیز شود.

 

پهلوانی از امام جماعت به عنوان محور فعالیت های کانون فرهنگی هنری یاد کرد و گفت: مدیران کانون ها باید بازوان ائمه جماعات در فعالیت های فرهنگی باشند.

 

وی به برنامه های شاخص آموزشی کانون ها اشاره کرد و یادآور شد: برگزاری دوره آموزشی سفیران ولایت در قم، اندیشه های آسمانی در مشهد، دوره های آموزشی مهدویت و صحیفه سجادیه، طرح اوقات فراغت، طرح تلاوت نور، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، تربیت و ساماندهی گروه های هنری نظیر سرود و تئاتر، ترویج فرهنگ صحیفه خوانی در مساجد از شاخص ترین برنامه هاست.

 

گفتنی است؛ در این نشست معاونین تبلیغ حوزه های علمیه شهرستان های مختلف هرمزگان و مدیران ادارات و نهادهای فرهنگی استان پتانسیل، ظرفیت ها و همچنین موانع فراروی عرصه تبلیغ را بیان کردند.

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی22 بهمن 22 بهمن راهپیمایی 22 بهمن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی انقلاب اسلامی فاطمیه ایام فاطمیه وزیر ارشاد راهپیمایی اردبیل روحانیون طرح هجرت جهادگران فرهنگی نشست مشترک حوزه های علمیه هرمزگان مناطق محروم کانون های مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۳۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۱۲۰۰ بسته گوشت گرم در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ کارشناس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان در پانزدهمین پویش ملی نذر قربانی در استان گفت: این اقلام با همکاری موسسه حضرت خدیجه (س) قم، خیّران برنامه تلویزیونی سمت خدا و به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان تهیه و بین نیازمندان اصفهانی توزیع شد.
حسام الدین تسلیمی افزود: در پانزدهمین مرحله توزیع گوشت قربانی، ۱۲۰۰ بسته گوشت به وزن یک کیلو و ۵۰۰ گرم را کانون‌های فرهنگی هنری در شهرستان‌های فریدن، فریدون‌شهر، مبارکه، چادگان فلاورجان و لنجان بین حانواده‌های نیازمندان توزیع می‌کنند.
وی گفت: از ابتدای این پویش تا کنون حدود۲۲ هزار و ۵۰۰ بسته گوشت قربانی بین نیازمندان استان توزیع شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  •  توزیع  هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  • هویت‌بخشی به گروه‌های سرود کانون‌های مساجد امری مهم است
  • توزیع ۱۲۰۰ بسته گوشت گرم در استان اصفهان