Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@05:02:41 GMT

ماحصل دهه فجر برای استان سمنان/ ۶۰۰ پروژه افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۴۳۱۵۹

ماحصل دهه فجر برای استان سمنان/ ۶۰۰ پروژه افتتاح شد

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: برنامه‌های دهه فجر استان سمنان در سال جاری دارای سه ویژگی بود نخست اینکه خیلی زودتر از موعد مقرر شروع شد یعنی سفر چهارم بهمن‌ماه استاندار سمنان به دامغان و بازگشایی دو استخر سبب شد تا استارت موتور دهه فجر در این استان خیلی زودتر از سایر استان‌های دیگر در کشور بخورد و البته دیرتر از سایر استان‌های کشور نیز به اتمام رسید چراکه سفر استاندار و مسئولان به مهدی‌شهر به دلیل بدی آب‌وهوا به بیست و چهارم بهمن‌ماه موکول شد تا طولانی‌ترین دهه فجر این سال‌های اخیر در استان سمنان رقم بخورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویژگی دوم اما حضور جوان‌ترین وزیر دولت دوازدهم در این استان بود که سبب شد تا اتفاقات خوبی برای این استان بیافتد و ویژگی سوم دهه فجر سال جاری سفر دو ماه قبل رئیس‌جمهور به استان سمنان بود که تا حدی دست مسئولان را در تخصیص اعتبارات ویژه پروژه‌های مختلف باز گذاشته بود در این گزار به‌صورت اجمالی به جمع‌بندی برنامه‌های دهه فجر سال جاری در سمنان می‌پردازیم.

نشست خبری پیش از آغاز دهه فجر

آشناگر استاندار سمنان اما پیش از آغاز برنامه‌های دهه فجر در نشستی خبری با اصحاب رسانه بابیان اینکه طی دهه فجر ۶۳۶ پروژه در سطح استان افتتاح می‌شود، گفت: ارزش این پروژه‌های قابل‌افتتاح ۴۱۷ میلیارد تومان است.

استاندار سمنان اما چهارم بهمن‌ماه به دامغان سفر کرد، در این سفر استخر دولتی دامغان پس از ۱۶ ماه تعطیلی به دلیل تعمیرات و کمبود اعتبارات، بازگشایی و آماده بهره‌برداری مجدد قرار گرفت از سوی دیگر مجتمع آب‌رسانی الغدیر در دو فاز از دیگر طرح‌هایی بود که در این سفر مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

در این سفر دو میلیارد تومان برای منطقه تاریخی تپه حصار دامغان اختصاص یافت همچنین آشناگر از منطقه ویژه اقتصادی دامغان نیز بازدید کرد تا دستورات لازم برای رفع برخی مشکلات آن را ارائه دهد.

میامی اولین ایستگاه رسمی در دهه فجر

ایام‌الله دهه فجر در استان سمنان اما با سفر روز دوازدهم بهمن‌ماه استاندار به میامی رسماً آغاز شد تا در این روزهای سرد زمستانی، روستاهای عباس‌آباد و چشمه سفید میامی دارای نعمت گاز شوند برای گازرسانی به این روستاها بیش از ۲۱ کیلومتر شبکه داخلی و دو باب ایستگاه قلیل فشار گاز با صرف اعتباری بالغ‌بر ۲۸ میلیارد ریال اجراشده است همچنین این پروژه سبب شد تا ضریب نفوذ گاز در میامی به ۹۸ درصد برسد.

استاندار سمنان در نشست شورای اداری با موضوع افتتاح هم‌زمان ۹۰ طرح و پروژه در میامی حضور یافت وی در سخنانی با یادآوری اینکه غالب جمعیت شهرستان میامی روستایی است، گفت: در این راستا تلاش برای جذب حداکثری تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی و عشایری و همچنین مشاغل خانگی باید در دستور کار قرار گیرد.

آشناگر بر پرداخت حقوق دولتی توسط معادن در راستای بهبود وضعیت زیرساخت‌ها در منطقه تأکید کرد و افزود: صاحبان معادن باید علاوه بر حقوق اجتماعی در تعامل با مردم باشند و ارتباط خوبی ایجاد کنند و نسبت به ارائه خدمات اجتماعی به مردم آن‌ منطقه اقدام کنند، لذا از خام‌فروشی معادن و خارج کردن سرمایه‌های ملی با کمترین ارزش ممکن باید جلوگیری شود تا ارزش‌افزوده بیشتری نصیب مردم منطقه شود.

استاندار سمنان‌همچنین در آئین نواختن زنگ انقلاب نیز در یکی از مدارس میامی حضور یافت و دانش آموزان را آتیه سازان اصلی انقلاب اسلامی خواند.

سمنان میزبان روز سوم

سمنان دیگر مقصد استاندار در ایام‌الله دهه فجر بود علی‌رضا آشناگر در مرکز استان ابتدا مدرسه ۱۲ کلاسه مصلی‌نژاد را افتتاح کرد آن‌هم در مراسمی که رئیس مجمع خیران مدرسه‌ساز کشور مهمان آن بود. مدرسه‌ای که برای ساخت آن پنج میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

سعید هژبری مدیرکل نوسازی مدارس استان سمنان در حاشیه این مراسم و در گفتگو با خبرنگار مهر درباره این طرح، بابیان اینکه زیربنای این ساختمان دو هزار و ۵۸۳ مترمربع است و یک هزار و ۹۰۰ مترمربع ساختمان آموزشی دارد، اضافه کرد: این مدرسه از سالن ورزشی، کتابخانه، آزمایشگاه و اتاق‌های اداری برخوردار است.

وی ضمن بیان اینکه در چهارمین روز دهه فجر و با حضور استاندار سمنان مدرسه ۱۲ کلاسه خیّر ساز مصلّی‌نژاد افتتاح و به بهره‌برداری رسید، ابراز داشت: برای این مجموعه ۴۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از اعتبارات دولتی و مابقی از سوی خیران هزینه و تأمین‌شده است.

روز چهارم و پنجم با حضور جهرمی

روز چهارم از دهه فجر اما با حضور وزیر جوان کابینه دوازدهم یعنی محمدجواد آذری جهرمی آغاز شد، وی ابتدا از نمایشگاه دستاوردهای استان سمنان بازدید و البته تلویحاً از فقدان ظرفیت‌های معدنی و یا حضور کمرنگشان در این نمایشگاه انتقاد کرد.

با حضور وزیر ارتباطات اما هشت پروژه نیز افتتاح شد، مدیرکل فناوری اطلاعات سمنان در گفتگو با خبرنگار مهر درباره این طرح‌ها گفت: برای بهره‌برداری از این طرح‌ها ۳۰ میلیارد و ۴۱۶ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است، توسعه پهنای باند دسترسی دیتا اپراتورها در سه شهر سمنان، شاهرود و دامغان، توسعه ظرفیت شبکه انتقال مراکز و ایستگاه‌های دامغان، گرمسار، میامی، معلمان، سمنان، شاهرود و طرود، توسعه فیبر نوری در مسیر میامی-داورزن، شاهرود-میامی، شاهرود-طرود، طرود-معلمان، شاهرود-گرگان، توسعه و تکمیل زیرساخت برق سه مرکز سمنان، دامغان و شاهرود و ... ازجمله این طرح‌ها بودند.

گرمسار و آردان مقاصد بعدی

استاندار سمنان پس از سفر دوروزه جهرمی و هم‌زمان با ششمین روز از دهه فجر به گرمسار و آردان سفر کرد، افتتاح ۴۴ پروژه عمرانی بااعتباری بالغ‌بر ۲۳ میلیارد تومان در زمره اهداف سفر آشناگر به غرب استان بود همچنین پنج پروژه بااعتبار ۱۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان‌ در گرمسار کلنگانی شد و چهار پروژه اقتصادی بااعتبار هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیز به بهره‌برداری رسید.

در آردان نیز ابتدا پارک ویژه معلولان، سالمندان و جانبازان کلنگ زنی شد که به گفته شهردار این شهر برای این طرح ۹ میلیارد ریال اعتبار هزینه می‌شود. سپس با حضور استاندار سمنان پروژه آبیاری کشاورزی نیز به بهره‌برداری رسید؛ مراد خادم مدیر جهاد کشاورزی آرادان در گفتگو با خبرنگار مهر درباره این طرح، بابیان اینکه پروژه سیستم آبیاری تحت‌فشار باغ پسته در این شهرستان اجرا شد، گفت: در یک هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان سیستم آبیاری تحت‌فشار انجام‌شده.

خادم ضمن بیان اینکه پروژه سیستم آبیاری تحت‌فشار در ۳۷ باغ پسته آرادان واقع در صیدآباد ده نمک با حضور استاندار سمنان افتتاح شد، ابراز داشت: برای اجرای این طرح ۵۷۴ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

وی بابیان اینکه ۳۷۰ میلیون تومان از اجرای پروژه سیستم آبیاری تحت‌فشار با منابع دولتی و مابقی از آورده شخصی متقاضی هزینه شده است، اضافه کرد: برای کاهش مصرف آب و افزایش بهره‌وری محصولات می‌بایست به سمت توسعه شبکه‌های نوین آبیاری گام برداشت.

در گرمسار نیز پارک بانوان مورد بهره‌برداری قرار گرفت و چهار واحد تولیدی و اقتصادی نیز در ایوان‌کی افتتاح شد.

شاهرود میزبان استاندار سمنان

در نهمین روز از دهه فجر اما استاندار سمنان دوباره به شرق استان سفر کرد تا مهمان مردم شاهرود این بزرگ‌ترین شهرستان استان باشد، در ابتدای این سفر سالن تشریح و آزمایش‌ها پزشکی قانونی شاهرود به بهره‌برداری رسید، برای این پروژه یک میلیارد و ۱۳۵ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

این بندرها ۸۴۰ مترمربع و دوطبقه ساخته‌شده که آزمایش‌های پزشک قانونی، تشریح و کالبدشکافی اجساد در آن انجام خواهد شد، در این سفر دو واحد خصوصی نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفتند اما استاندار سمنان پس‌ازاین برنامه‌ها راهی دهملا روستایی در جنوب شاهرود شد تا در  مراسم افتتاح مرکز جامع سلامت حضور یابد.

برای ساخت این مرکز جامع خدمات سلامت یک میلیارد تومان هزینه شده است؛ رضا چمن رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در گفتگو با خبرنگار مهر همچنین بابیان اینکه طی دهه فجر امسال دوخانه بهداشت در بخش بسطام نیز افتتاح شد، ابراز داشت: خانه بهداشت روستای علی‌آباد با ۹۶ مترمربع و اعتبار یک میلیارد و ۳۸۳ میلیون ریال و همچنین خانه بهداشت روستای قهج با ۹۶ مترمربع و اعتبار یک میلیارد و ۴۰۸ میلیون ریال ازجمله پروژه‌های این دانشگاه به شمار می‌رود.

چمن بابیان اینکه طی دهه فجر امسال در بخش مرکزی و روستای طرود شاهرود پایگاه اورژانس جاده‌ای افتتاح شد، تصریح کرد: این مجموعه در زمینی به مساحت ۱۰۰ مترمربع و اعتباری معادل دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال با حضور فرماندار شاهرود به بهره‌برداری رسید؛ گفتنی است خودروی ست امدادی هلال‌احمر نیز بااعتبار یک و نیم میلیارد تومان در سفر آشناگر به شاهرود به بهره‌برداری رسید.

آشناگر به دامغان سفر کرد

استاندار سمنان پس از افتتاح طرح‌های دهه فجر شاهرود به دامغان سفر کرد تا برای دومین بار در ماه جاری به این شهرستان بیاید و در جریان این سفر طرح توسعه آستان امامزادگان جعفر و محمد (ع) دامغان کلنگ‌زنی شد.

واحدی مدیرکل اوقاف استان سمنان در این خصوص در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: این پروژه در زمینی به مساحت یک هزار و ۵۰۰ مترمربع، زیربنا سه هزار و ۵۰۰ مترمربع و بااعتبار ۱۷ میلیارد تومان و از محل اعتبارات دولتی و پرداخت تسهیلات سازمان اوقاف و امور خیریه احداث می‌شود.

وی بابیان اینکه ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از اعتبارات طرح توسعه آستان امامزادگان جعفر و محمد دامغان دولتی و ۲.۵ میلیارد تومان تسهیلات اوقاف است، ابراز کرد: مدت‌زمان اجرای پروژه دو سال و در سه فاز شامل تجاری، شبستان و پارکینگ دو طبقه با زیربنای هفت هزار مترمربع خواهد بود.

با حضور آشناگر اما مرکز جامع سلامت شهری روستایی در دیباج دامغان نیز افتتاح شد که درباره آن باید گفت این طرح در زمینی به مساحت ۶۵۵ مترمربع و بااعتبار ۹۸۲ میلیون تومان و از محل اعتبارات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی سمنان احداث‌شده است.

پروژه ساختمان مرکز جامع سلامت شهری روستایی دیباج در سال ۹۵ عملیات اجرایی آن آغاز و در نیمه دوم سال ۹۷ کار ساخت و تجهیز این پروژه تکمیل و آماده بهره‌برداری شد.

مهدی‌شهر آخرین مقصد

استاندار سمنان درنهایت به مهدی‌شهر سفر کرد تا برنامه هفتمین روز از دهه فجر که به دلیل برف و سرما به زمانی دیگر موکول شده بود در روز چهارشنبه بیست و چهارم بهمن‌ماه اجرا شود، هرچند بیشتر سفر آشناگر به مهدی‌شهر، درجزین و شهمیرزاد حول محور برگزاری جلسات می‌چرخید تا افتتاح پروژه ها اما المان یادواره شهدای مدافع حرم شهمیرزاد در این سفر به بهره‌برداری رسید.

استاندار سمنان سپس در نشست شورای اداری مهدی‌شهر حضور یافت و بابیان اینکه از ظرفیت تعاملات فرهنگی و جشنواره اقوام در اعتلای گردشگری غفلت می‌شود، گفت: تغییر رویکرد و نگاه اساسی می‌بایست در گردشگری استان ایجاد شود.

وی ضمن بیان اینکه تغییر رویکرد و نگاه اساسی می‌بایست در گردشگری استان سمنان ایجاد شود، ابراز داشت: با عنایت به تردد میلیون‌ها زائر و مسافر از جاده‌های استان، باید تلاش کرد تا استان از معبر به مقصد گردشگری تبدیل شود. ‌

آشناگر ضمن بیان اینکه وجود زیرساخت مناسب، یکی از الزامات تبدیل یک منطقه به مقصد گردشگری است، اضافه کرد: مهدی‌شهر، ظرفیتی فوق‌العاده مناسبی برای توسعه گردشگری محسوب می‌شود، استاندار سمنان ضمن بیان اینکه برخی نیازها همچون بیمارستان به عنوان یکی از الزامات خاص و نیازمندی‌های جدی در مهدی‌شهر مطرح است، ابراز داشت: این مشکل می‌بایست هر چه سریع‌تر برطرف شود.

در نهایت دهه فجر ۹۷ نیز با بهره‌بردرای از بیش از ۶۰۰ پروژه و ۳۳ پروژه ویژه اقتصاد مقاومتی به اتمام رسید تا استان سمنان در بیست و پنجمین روز از بهمن‌ماه ۹۷ شاهد آخرین برنامه دهه فجر یعنی مانور بزرگ پدافند غیرعامل باشد این برنامه با حضور رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در حال برگزاری است.

کد خبر 4541994

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری سمنان اقتصاد مقاومتی انقلاب اسلامی ایران دانشگاه علوم پزشكی سمنان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود دهه فجر علیرضا آشناگر محمد جواد آذري جهرمي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۳۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر یک روزه استاندار زنجان به ابهر+ جزئیات

استاندار زنجان به همراه برخی مدیران‌کل استان صبح امروز به شهرستان ابهر جهت بازدید از برخی پروژه‌های عمرانی مهم سفر کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، محسن افشارچی استاندار زنجان به همراه برخی مدیران‌کل استان صبح امروز به شهرستان ابهر جهت بازدید از برخی پروژه‌های عمرانی مهم سفر کرد. شهرستان ابهر به عنوان بزرگترین شهرستان استان زنجان شناخته می‌شود و به نوعی قطب صنعتی استان نیز به شمار می‌رود و از این جهت بسیار حائز اهمیت است.

افشارچی استاندار زنجان در این سفر یک روزه، ابتدا از محل پروژه 4 بانده کردن جاده زندان ابهر (جاده نیکویه) بازدید کرد؛ این پروژه به طول 5 کیلومتر اجرا خواهد شد.

جاده ابهر - قیدار

 استاندار زنجان در ادامه سفر خود از کشنده‌ترین محور استان زنجان یعنی جاده ابهر به قیدار بازدید کرد. سالیان سال است که قرار است این محور تعریض شود و همچنان این پروژه بر زمین مانده است.

محور قیدار - ابهر یکی از مهم‌ترین محورهای مواصلاتی زنجان و در عین حال جزو پرحادثه‌‌ترین محورهای استان به شمار می‌رود و این در حالی است که خبری از تزریق اعتبار و تسریع در روند تعریض این محور نیست. از 10 سال گذشته تاکنون که عزم جدی برای تعریض این محور گرفته شده، مسئولان زیادی در این دو شهرستان معارفه و تودیع شده‌اند ولی همچنان خبری از تکمیل تعریض این محور خطرناک نیست و به جای جان گرفتنِ اجرای پروژه تعریض، شاهد گرفتن جان از مردمی هستیم که در تصادفات این جاده قربانی می‌شوند.

 البته با روی کارآمدن مسئولان جدید استان در دولت سیزدهم کمی روند کارها بهبود یافته ولی هنوز تغییرات آنچنانی در این محور رخ نداده است. در سفر یک شهریور ماه سال گذشته که مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی از این محور بازدیدی انجام داد، دستوراتی در خصوص تسریع در روند اجرای پروژه صادر کرد که باید ببینیم آیا این دستورات عملی خواهد شد یا خیر.

پروژه 282 واحدی نهضت ملی مسکن شهرستان ابهر

استاندار زنجان در ادامه سفر خود از پروژه 282 واحدی نهضت ملی مسکن شهرستان ابهر بازدید کرد.  لازم به ذکر است 1800 واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان ابهر در حال اجرا است که قرار است در صورت منظم واریز شدن آورده مردمی از سوی متقاضیان، این پروژه‌ها تحویل داده شود.

بازدید استاندار زنجان از استخر نیکیان شهرستان ابهر

استاندار زنجان در ادامه سفر یک روزه خود به شهرستان ابهر، کلنگ مجموعه پارک آبی نیکیان را در این مجموعه به زمین زد. مجموعه پارک آبی نیکیان در 2000 متر مربع، جنب استخر نیکیان توسط سرمایه گذار شخصی احداث خواهد شد.

محسن افشارچی در حاشیه این کلنگ‌زنی با بیان اینکه هدف همه مسئولان باید این باشد که سرمایه‌گذاران را برای سرمایه‌گذاری در این استان تشویق کنند، گفت: استان زنجان آمادگی این را دارد که در چارچوب قانون از حضور سرمایه‌گذاران در استان استقبال کند.

وی اضافه کرد: هرچقدر حضور سرمایه‌گذاران بیشتر باشد قطعاً به رشد اقتصادی استان کمک خواهد کرد و از سوی دیگر آمار بیکاری کاهشی خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سیلوی ۱۰۰ هزار تنی گرمسار افتتاح می‌شود
  • افتتاح پروژه پست ۶۳/۲۰ کیلو ولت تاریخانه دامغان
  • سفر یک روزه استاندار زنجان به ابهر+ جزئیات
  • فیلم/ افتتاح اولین خط تولید داروهای استنشاقی در استان سمنان
  • فیلم| افتتاح اولین خط تولید داروهای استنشاقی در سمنان
  • دومین سفر استانی رئیس جمهور به سمنان
  • ۲ پروژه در دامغان افتتاح می‌شود
  • وزیر صمت وارد استان سمنان شد
  • افتتاح چند پروژه عمرانی توسط ارتش زنجان
  • وزیر صمت به سمنان سفر می‌کند/ افتتاح ۴ پروژه اقتصادی