Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به تازگی تصویری از سازمان USPTO (دفتر ثبت اختراع و علامت تجاری آمریکا) منتشر شده که نشان می‌دهد سامسونگ به دنبال تولید محصولی جالب برای پرچمدار بعدی Galaxy Note است. به نظر می‌رسد شرکت کره‌ای به دنبال حذف کلی بریدگی، حفره و حالت پاپ آپ برای دوربین سلفی است، اما نمی‌خواهد امکان سلفی گرفتن را از طرفداران خوب بگیرد، در طرح جدید سامسونگ به جای تغییر در صفحه نمایش و جای دوربین سلفی، قلم S Pen گلکسی نوت دچار تحول می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تصویر نشان می‌دهد که سامسونگ قصد جاسازی یک دوربین در قلم S Pen را دارد، در این حالت حداقل یک لنز و یک سنسور تصویر درون قلم S Pen قرار می‌گیرد. پیش‌بینی می‌شود دوربینی که در قلم گلکسی نوت جای می‌گیرد، با یک دکمه بر روی خود قلم تصویربرداری کند و حالت زوم هم با دکمه‌ای بر روی خود S Pen تعبیه شود.

این تصویر توسط PatentlyMobile منتشر شده و ثبت اختراع دوربین درون قلم S Pen را نشان می‌دهد، اما مشخص نیست که سامسونگ در کدام مدل بعدی Galaxy Note از این قلم دوربین‌دار استفاده خواهد کرد. در واقع این که این دوربین جایگزین دوربین سلفی خواهد شد نیز در هاله‌ای از ابهام است، شاید سامسونگ برنامه دارد تا این دوربین را به جای دوربین اصلی معرفی کند.

با اضافه شدن دوربین به S Pen کاربرد‌های این قلم افزایش پیدا می‌کند، علاوه بر آن داشتن چنین دوربین کوچکی برای کاربران می‌تواند تحول بزرگی در بخش تصویربرداری و فیلم‌برداری ایجاد کند. افراد این دوربین سبک و کم حجم را می‌توانند در هر جا و هر موقعیتی استفاده کنند و سبک‌های جدیدی برای فیلم برداری تولید کنند.

از مواردی که در مورد این دوربین مشخص نیست، برد آن است، معلوم نشده که دوربین تا چه فاصله‌ای از خود گوشی گلکسی نوت کار خواهد کرد، همچنین آیا قلم S Pen به حافظه داخلی نیز مجهز می‌شود یا در حین ثبت تصاویر و فیلم‌برداری اطلاعات بر روی گوشی ضبط خواهند شد؟ ارتباط قلم با گوشی با چه فناوری برقرار خواهد شد؟ و مواردی دیگر. این طرح شاید در ابتدا کمی خام باشد، اما به طور قطع با گذر زمان تکامل پیدا می‌کند، بالا رفتن کیفیت تصویربرداری و اضافه شدن فلش و مواردی از این دست می‌تواند تغییرات گسترده‌ای در تصاویر ثبت شده به وجود آورد.

بیشتر بخوانید: ۱۰ گوشی پرطرفدار این هفته (۲۳ بهمن)

انتهای پیام/

فناوری جدید دوربین سلفی سامسونگ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فناوری سامسونگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۳۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوشی جدید سامسونگ در بازار چقدر تحویل گرفته شد؟

فرارو- گلکسی A55 جزو نوبرانه‌های سامسونگ است، اما به‌خاطر اینکه فعلا حدود پنج میلیون نسبت به نسخه قبلی خودش گران‌تر است، در بازار تحویل گرفته نمی‌شود.

به گزارش فرارو؛ قیمت گلکسی A55 سامسونگ با ۲۵۶ گیگ فضای ذخیره‌سازی توسط فروشنده‌های موبایل حول‌وحوش ۲۳ میلیون تعیین می‌شود و A54 که از یک سال قبل در ویترین موبایل‌فروشی‌ها به‌چشم می‌خورد، نهایتا ۱۸ میلیون تومان فروخته می‌شود. گلکسی A35 سامسونگ که ابتدای امسال معرفی شد، فعلا وضعیتی مشابه A55 را تجربه می‌کند، اما میان‌رده‌های اقتصادی سامسونگ که تقریبا از بهمن امسال در بازار حضور دارند، تا جایی ارزان شدند که خریدشان نسبت به مدل‌های نسل قبلی منطقی‌تر است.

گلکسی A15؛ شش میلیون

گلکسی A15 سامسونگ درحال حاضر نسبت به اولین روز‌های ورود به بازار موبایل آنقدر ارزان شده که خریدش نسبت به A14 منطقی‌تر به‌نظر می‌رسد.

قیمت گلکسی A15 نسخه ۱۲۸ گیگ در بازار به مرز شش میلیون رسیده و از آن طرف فروشنده‌های موبایل برای گلکسی A14 نسخه ۶۴ گیگ که بیش از یک سال از زمان حضورش در بازار می‌گذرد، تقریبا چنین قیمتی تعیین می‌کنند.

گلکسی A15 سامسونگ به‌همین خاطر در اغلب فروشگاه‌های اینترنتی معروف صاحب تاج و تخت A14 شده و عنوان پرفروش‌ترین گوشی سامسونگ را مال خود کرده است. فراموش نکنیم گلکسی A15 به‌لطف نمایشگر سوپر AMOLED نسبت به A14 برتری چشمگیری دارد و همزمان به‌خاطر تراشه هلیو G۹۹ از حیث پردازنده بالاتر از A14 می‌ایستد.

گلکسی A25؛ ۱۰ میلیون

گلکسی A25 از حیث فروش در هفته‌های اخیر، موقعیت بهتری نسبت به مدل نسل قبلی خودش یعنی گلکسی A24 پیدا کرده است. طوریکه در فهرست پرفروش‌ترین گوشی‌های فعلی بازار که توسط فروشگاه‌های اسم‌ورسم‌دار منتشر می‌شود، جایگاه بالاتری نسبت به A24 دارد.

گلکسی A25 برای کاربرانی که موقع خرید گوشی، همه‌چیز را فدای کیفیت دوربین می‌کنند، حداقل نسبت به A24 گزینه بهتری است. ارتقای حسگر اولتراواید دلیل اصلی این اتفاق است و از یک طرف دیگر مجهز شدن گلکسی A25 سامسونگ به تراشه اگزینوس ۱۲۸۰ آن را در بخش پردازنده به گزینه قدرتمند‌تری تبدیل می‌کند.

خرید گلکسی A25 به‌خاطر همین حرف‌ها درمقایسه با A14 توجیه‌پذیر است. چون اختلاف قیمت گلکسی A25 و A24 به بیش از یک میلیون نمی‌رسد و می‌شود بین گزینه‌های ۱۰ میلیونی بازار، روی A25 حساب ویژه‌ای باز کرد.

گلکسی A35؛ ۱۶ میلیون

گلکسی A35 جزو نوبرانه‌های سامسونگ در بازار موبایل است. اولین روز‌های سال جدید پای گلکسی A35 به بازار باز شد و حالا کمتر از یک ماه از حضور آن در ویترین موبایل‌فروشی‌ها می‌گذرد.

قیمت گلکسی A35 احتمالا به‌همین خاطر درمقایسه با مدل نسل قبلی خودش که A34 است، تاحدودی به‌شکل غیرمنطقی تعیین می‌شود.

خرید گلکسی A35 نسخه ۱۲۸ گیگ که اقتصادی‌ترین نسخه از این گوشی محسوب می‌شود، الان حداقل حول‌وحوش ۱۵ میلیون آب می‌خورد و این رقم نسبت به قیمت گلکسی A34 حدود چهار، پنج میلیون بیشتر است.

گلکسی A35 در وهله اول به دوربین بهتری مجهز شده و مثل بقیه میان‌رده‌های امسال سامسونگ در بخش پردازنده هم اوضاع بهترین از مدل نسل قبلی خودش دارد.

گلکسی A55؛ ۲۳ میلیون

قیمت گلکسی A55 نسخه ۲۵۶ گیگ فعلا حدود ۲۲ تا ۲۳ میلیون تعیین می‌شود و از این نظر درمقایسه با A54 نسخه ۲۵۶ گیگ تقریبا پنج میلیون بیشتر است.

گلکسی A55 اساسا خفن‌ترین میان‌رده امسال سامسونگ در دنیاست که از صدقه‌سر تراشه اگزینوس ۱۴۸۰ در بخش پردازنده ارزش بیشتری از A54 دارد. همین عامل در یکسری از آیتم‌های دیگر مثل شارژدهی بیشتر، گلکسی A55 را یک سر و گردن بالاتر از A54 قرار می‌گیرد. با این حال، همان عامل اقتصادی باعث شده فعلا آنطور که انتظار داشتیم از نوبرانه جدید سامسونگ در بازار استقبال نشود.

گلکسی A55 تقریبا در هیچکدام از فهرست‌های مربوط به پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار جایی ندارد و به‌جای آن همچنان ردپای گلکسی A54 دیده می‌شود.

گلکسی S24 اولترا؛ بیش از ۱۰۰ میلیون

خرید گلکسی S24 اولترا که بهترین پرچمدار فعلی سامسونگ است، می‌تواند بیش از ۱۰۰ میلیون هزینه داشته باشد.

قیمت گلکسی S24 اولترا نسخه یک ترابایت توسط اغلب فروشنده‌های موبایل بین ۱۰۰ تا ۱۰۸ میلیون تومان تعیین می‌شود و از این حیث با یکی از گرانقیمت‌ترین گوشی‌های فعلی سروکاری داریم.

گلکسی A24 اولترا را البته باید جانشینی برای S23 اولترا بدانیم که این یکی نهایتا با ۵۱۲ گیگ فضای ذخیره‌سازی حول‌وحوش ۷۰ میلیون فروخته می‌شود.

گلکسی S24 اولترا که در یکسری از آیتم‌ها می‌تواند گوشی‌های آیفون را به‌چالش بکشد، با همه این حرف‌ها در جمع مدل‌های محبوب فعلی جایی برای خودش دست‌وپا کرده و بخشی از خریداران بازار روی نسخه ۲۵۶ گیگ آن دست گذاشتند. این یکی، قیمت کمتری دارد و خرید آن با حدود ۷۰ میلیون امکان‌پذیر است.

دیگر خبرها

  • قیمت گوشی سامسونگ s24 ultra (۳۰ فروردین) + مشخصات، دوربین گوشی Samsung Galaxy S24 Ultra
  • برخی گوشی‌های سری گلکسی S۲۱ سامسونگ با مشکل نمایشگر مواجه شده‌اند
  • گوشی جدید سامسونگ در بازار چقدر تحویل گرفته شد؟
  • روایتی از دشمنی محمدبن عبدالوهاب با پیامبر(ص) / چرا بن‌باز بزرگترین مفتی سلفی‌ها، هیچگاه به مدینه نرفت؟
  • کشف بیش از ۱۰۰ کیلو تریاک جاسازی شده در بار خیار
  • سلفی عیسی با آینده‌های پرسپولیس (عکس)
  • دستمزد دلاری و نجومی انتقال یک تن شیشه به تهران!
  • ۲۰ هزار دلار دستمزد انتقال یک تن شیشه به تهران
  • سلفی جالب و متفاوت رضا گوچی در باشگاه بدنسازی + عکس
  • (ویدئو) جاسازی محموله گران‌قیمت مواد مخدر داخل قطعات پنیر