Web Analytics Made Easy - Statcounter

تریو «امَئل» از کشور اسلوونی شب گذشته در حالی که نیمی از صندلی‌های تالار وحدت خالی بود، اجرایش را به صحنه برد. ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷ فرهنگی موسیقی و تجسمی نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر از روز گذشته 24 بهمن 1397 کار خود را با اجراهای مختلف آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از مهمترین اجراهای شب نخست، کنسرت تریو اَمَئل از کشور اسلوونی بود. اجرایی که کیفیت بالایی داشت اما صندلی‌های تالار وحدت به لطف تبلیغات زیادی که جشنواره دارد، خالی بود.

جشنواره موسیقی فجر در تسخیر سایت بلیت فروشی حامد همایون / علت انتخاب این سایت چیست؟

 

در دوره‌های مختلف جشنواره موسیقی فجر معمولا اجراهای خارجی با استقبال زیادی مواجه می‌شوند، اما شب گذشته در تالار وحدت صندلی‌های خالیِ زیادی به چشم می‌خورد. تقریبا نیمی از صندلی‌های تالار وحدت برای اجرای گروه اسلوونیایی خالی بود.
نکته جالب دیگر در این اجرا، نواختن یکی از آثار شاهین فرهت دبیر جشنواره موسیقی فجر توسط گروه اَمَئل بود. برخی از اهالی موسیقی معتقدند که دبیر سی‌وچهارمین جشنواره موسیقی فجر اجرای آثارِ خودش را به برخی گروه‌های حاضر در جشنواره تحمیل کرده است.

شاید بهتر بود مسئولان جشنواره موسیقی فجر رفتار حرفه‌ای در پیش می‌گرفتند و آثار خودشان را برای اجرا توسط گروه‌های حاضر در جشنواره پیشنهاد نمی‌کردند.

البته مسئولان جشنواره این ادعا را دارند که هدف آنها اجرا آثار آهنگسازان ایرانی است؛ اما چرا از میان آثار تمام آهنگسازان ایرانی، اثری از دبیر جشنواره برای اجرا توسط گروهِ «اَمَئل» انتخاب شده است.

شاید بهتر بود شاهین فرهت آثار خودش را برای اجرا توسط گروه‌های حاضر در جشنواره پیشنهاد نمی‌داد که اگر این رویه را در پیش می‌گرفت، امروز شاهد این نبودیم که برخی بگویند شاهین فرهت اجرای آثارش را به گروه‌های حاضر  در جشنواره تحمیل کرده است.

شنیده‌های خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد که برخی از ارکسترهای حرفه‌ایِ کشور به این علت حضور در جشنواره را نپذیرفته‌اند که دبیر جشنواره قصد دخالت در انتخاب رپرتوار آنها را داشته است.

در ادامه فیلمی را می‌بینید که صندلی‌های خالیِ اجرای گروه اَمَئل را نشان می‌دهد.

 

 

انتهای پیام/

R33357/P/S4,40/CT7 واژه های کاربردی مرتبط جشنواره موسیقی فجر

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جشنواره موسیقی فجر جشنواره موسیقی فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۳۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره دوسالانه سرنانوازی در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، جشنواره «مروارید اقیانوس» یادمان استاد شاه‌میرزا مرادی و استاد رحم‌خدا نوری‌شاد امروز سوم اردیبهشت ماه در روستای بیشه لرستان برگزارشد.

سُرنا نمادی از فرهنگ و هنر غنی مردمان دیار لرستان است و این جشنواره با هدف توجه هر چه بیشتر به موسیقی محلی استان برگزار شد.

دوسالانه سرنانوازی از سری برنامه‌های طرح شهید آوینی است که امروز با اجرای برنامه‌های متنوع از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و با همکاری انجمن موسیقی استان، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و حضور اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان برگزارشد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نشست ماهانه هنرمندان موسیقی با اجرای ۵ کنسرت
  • صندلی های خالی دستیاری پزشکی تهدیدی جدی برای نظام سلامت
  • راهیابی دو اثر نمایشی به جشنواره ملی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • برگزاری پنج کنسرت در نشست ماهانه هنرمندان موسیقی
  • معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه
  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»
  • پیش بینی استقبال ۱۰ برابری از جشنواره امسال تئاتر کودک و نوجوان رضوی
  • دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار می‌شود
  • جشنواره دوسالانه سرنانوازی در لرستان
  • برگزاری جشنواره دوسالانه سرنانوازی در لرستان