Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحلیلگر سیاسی گفت: دولت موظف است که بندبند بیانیه مهم رهبر انقلاب، به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را اجرایی و عملیاتی کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدجواد یاری تحلیلگر سیاسی و استاد دانشگاه در گفتگو با دیار آفتاب؛ در خصوص بیانیه مهم رهبر انقلاب به جوانان، به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: درباره پیام راهبردی مقام معظم رهبری چند نکته حائز اهمیت است، در آستانه ورود به دهه پنجم پیروزی انقلاب این پیام صادرشده که بیانگر اهمیت این مقطع زمانی و ورود به دوره اقتدار نظام می‌تواند باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این پیام از جوانان نام‌برده شد و بر موضوع نخبگی و جوانان تأکید ویژه‌ای شد و نشان‌دهنده این است که کشور بایستی با توجه به این پتانسیل حرکت کند.

یاری با اشاره به هشدارهایی که در این پیام داده‌شده، تصریح کرد: ازنظر من مهم‌ترین قسمت این پیام هشدارهای جدی به مسئولین است که ضعف مدیریتی آن‌ها را گوشزد کرد.

تنها راه رسیدن به خودکفای تکیه‌بر توان داخلی کشور است

وی افزود: در این پیام ناکامی‌ها و ناکارآمدی‌های اقتصادی محصول ضعف مدیریتی و اجرایی کشور عنوان‌شده و غیرازاین نیست؛ به‌ویژه که رهبر انقلاب در این پیام تأکید کردند که تنها راه رسیدن به اقتصاد پویا و خودکفا تکیه‌بر توان داخلی کشور است که متأسفانه الآن مشکلات کشور ما دقیقاً ناشی از عملکرد برون‌نگری دولت و مجلس است.

این تحلیلگر سیاسی با اشاره به تأکید رهبری به استفاده از توان داخلی، اظهار کرد: چنان‌که در این پیام مشاهده می‌کنیم اگر قرار باشد در عرصه اقتصاد به خودکفایی و موفقیت دست پیدا کنیم، تنها راه آن تکیه‌بر توان داخلی و استفاده از پتانسیل جوانان است.

وی ادامه داد: متأسفانه امروز عرصه مدیریت اجرایی کشور، میانگین سنی بسیار بالاتری نسبت به خیلی از کشورهای دیگر دارد و همین فرسودگی مانع از ایجاد نوگرایی و ابتکار می‌شود.

یاری استفاده از مدیران پیشین را در دستگاه اجرایی کنونی را ناکارآمد ارزیابی کرد و گفت: امروز شاهدیم کسانی که سال‌های سال در مناصب مختلف وزارت حضور داشتند مسئولیت گرفتند، درحالی‌که در مقاطع گذشته همه توان خود را به نمایش گذاشتند و طبیعتاً نمی‌توانند طرح و نظر جدیدی را ارائه دهند.

وی در ادامه افزود: رهبری نیز برای این مسئله اهمیت قائل شدند و تأکید کردند که تنها راه‌حل ممکن، استفاده از جوانان است.

این استاد دانشگاه موضوع اقتدار جمهوری اسلامی ایران را یکی دیگر از نکات حائز اهمیت در این پیام مهم دانست و بیان کرد: اشاره رهبر معظم انقلاب به دو دهه اول انقلاب و ضعف‌هایی که ما داشتیم با چند مثال مطرح‌شده ازجمله اینکه در دهه اول انقلاب دشمنان نگران این بودند که سلاحی وارد ایران نشود و امروز نگران این است که ما سلاحی به خارج از کشور صادر نکنیم و ایشان ابعاد مختلف اقتدار را برای مردم بیان کردند و درواقع مروری بر دستاوردهای سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور و از طرفی برشمردن چالش‌ها و مشکلات پیش روی کشور و ارائه راهکار برای آن‌ها در این پیام موردتوجه است.

بیانیه مهم رهبر انقلاب بایستی نصب العین مسئولین کشور باشد

وی ادامه داد: این پیام بایستی نصب العین مسئولین کشور باشد زیرا مسئولین باید دقت بیشتری بر این پیام مهم و راهبردی داشته باشند و آن را در دستور کار خود قرار دهند. دولتمردان و مجلس بایستی این پیام را به‌عنوان یک ابلاغ و حکم شرعی در دستور کار خود قرار دهند زیرا اگرچه به‌صورت علنی و خطاب به عموم منتشر شد ولی این پیام به‌نوعی سیاست‌های کلی نظام محسوب می‌شود.

یاری در گفته‌های خود تأکید کرد که قرار نیست این پیام به بایگانی برود و دولت موظف است که بندبند این پیام مهم و راهبردی را اجرایی و عملیاتی کند و غیرازاین راه چاره دیگری هم نداریم.

وی افزود: متأسفانه در طی سال‌های گذشته اگر مشکلاتی برای کشور ایجاد شد دقیقاً از این زاویه بود که دولتمردان ما از منویات مقام معظم رهبری، فاصله گرفتند، نمونه‌اش اقتصاد مقاومتی است که رهبر بسیار روی آن تأکید کردند درحالی‌که دولت هیچ گامی برای اجرای اقتصاد مقاومتی برنداشت و حتی گام‌هایی برخلاف مسیر اقتصاد مقاومتی برداشته‌شده است.

این تحلیلگر سیاسی با تأکید بر اهمیت پیگیر مطالبات این پیام از سوی مسئولین بیان کرد: اگر قرار باشد این پیام مهم و راهبردی هم از دستور کار خارج شود و دولت آن را بایگانی کند، مشکلات کشور حل نخواهد شد.

بیانیه رهبر انقلاب آسیب‌شناسی جدی از وضعیت کشور است

وی افزود: این پیام علاوه بر اینکه آسیب‌شناسی جدی از وضعیت کشور ارائه می‌داد، راهکارهای مهمی هم برای حل مشکلات کشور (که مهم‌ترین تأکید رهبر استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل داخلی است که متأسفانه از آن غفلت شده است) در خود دارد.

این استاد دانشگاه درباره برشمردن دستاوردهای کشور اظهار کرد: چنانکه در این پیام آمده است رتبه‌های اول تا دهم در بعضی از دانش‌ها مثل هوافضا، موشک، نانو، هسته‌ای و سلول‌های بنیادین را برشمردند که حاصل دستاوردهای انقلاب محسوب می‌شود و نیاز به حفظ و صیانت دارد.

وی با اشاره به اینکه ایران یکی از کشورهای جوان جهان محسوب می‌شود عنوان کرد: یکی از ظرفیت‌های کشور ما جوانان هستند و ازقضا ازنظر علمی هم جزء ده کشور اول جهان هستیم، دستیابی به این جایگاه هم حاصل کار جوانان ماست.

یاری با اشاره به اینکه امروز با پدیده فرار مغزها مواجهیم تصریح کرد: دولت در این مقطع جوان‌کشی می‌کند، یعنی به‌جای استفاده از پتانسیل جوانان در عرصه‌های مختلف، به برخی از مدیران پیر و خسته روی آورده که انگیزه‌ای برای کار و نوآوری ندارند.

وی افزود: مطابق تأکید مقام معظم رهبری جوان وظیفه دارد که ازنظر علمی خود را بالا بکشد ولی دولت به سازمان‌دهی و استفاده از این ظرفیت موظف است که متأسفانه در چند سال اخیر بنده این انگیزه را نه از دولت دیدم و نه از مجلس که از این پتانسیل که واقعاً معجزه می‌کند، استفاده کنند.

این تحلیلگر سیاسی ضمن یادآوری اعتماد به جوانان و استفاده از ظرفیت آن‌ها در دفاع مقدس بیان کرد: افرادی مانند شهید زین‌الدین که باسن کم فرمانده لشکر می‌شدند واقعیت‌هایی است که در کشور تجربه‌شده ولی متأسفانه و مخصوصاً در عرصه اقتصاد که عرصه جذابی برای برخی از آقایان است اجازه ورود تفکرات جدید و نو را نمی‌دهند؛ درحالی‌که برای عبور از مشکلات راهی نداریم جز اینکه در کنار استفاده از تجربیات، به جوانان نیز فرصت بدهیم.

مقام معظم رهبری کلیات استراتژی کشور را گوشزد کردند

به گفته یاری، مقام معظم رهبری کلیات استراتژی کشور را گوشزد کردند و این واقعیتی است که ما به کشوری حمله نمی‌کنیم چون اسلام اجازه حمله به ما نداده است ولی اجازه دفاع سرسختانه می‌دهد.

وی با اشاره به مقارن شدن نشست ورشو در لهستان با ابلاغ پیام رهبری، گفت: بخشی از محورهایی که در این نشست و توسط دشمنان ما دنبال شد در خصوص تهدید نظامی و ... بود و مقام معظم رهبری مسائلی را درباره استراتژی بازدارندگی نظام مطرح کردند و ما این را اثبات کردیم؛ چه در قضیه داعش و چه در قضایای دیگر حتی اگر امنیت ما مورد تهدید ضمنی قرار بگیرد، آمادگی نظامی ما صد در صد می‌شود و دشمن نیز می‌داند که ما در بحث بازدارندگی اقدامات خوبی انجام دادیم.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: این بیانیه به‌طور کامل ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور را پوشش می‌دهد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۳۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی جامعه کشتی از رهبر انقلاب

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، در پی قهرمانی تیم‌های کشتی فرنگی و آزاد در مسابقات قهرمانی آسیا در بیشکک قرقیزستان، رهبر انقلاب اسلامی در پیامی از جوانان کشتی‌گیر قهرمان صمیمانه تشکر کردند.

جامعه کشتی با انتشار پیام قدردانی حمایت مقام معظم رهبری را مایه دلگرمی و اطمینان خاطر خود دانست. در متن پیام جامعه کشتی آمده است:

«با سلام و احترام خدمت رهبر معظم و فرزانه انقلاب اسلامی (دامه برکاته)؛

پیام شما در پی قهرمانی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی در رقابت‌های آسیایی قرقیزستان، مایه دلگرمی و اطمینان خاطر جامعه کشتی است.

به عنوان عضو کوچکی از ایران بزرگ اسلامی، برایمان مایه مباهات و افتخار است که توانستیم بار دیگر دل رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و مردم عزیز را شاد کنیم و امیدواریم که با دعای خیر حضرتعالی و مردم شریف، در میادین بین المللی آینده موفق باشیم.»

دیگر خبرها

  • بیانیه عمان در محکومیت حادثه اصفهان + عکس
  • برخی مسئولین به دلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفته‌اند
  • قدردانی جامعه کشتی از رهبر انقلاب
  • پیام تبریک رهبر انقلاب به قهرمانان کشتی
  • پیام تبریک رهبر انقلاب به قهرمانان کشتی آزاد و فرنگی 
  • پیام تبریک رهبر انقلاب درپی قهرمانی تیم های کشتی آزاد و فرنگی 
  • تبریک رهبر انقلاب به قهرمانان کشتی آزاد و فرنگی 
  • پیام تبریک رهبر انقلاب به قهرمانان کشتی آزاد و فرنگی
  • پیام تبریک رهبر معظم انقلاب به قهرمانان کشتی آزاد و فرنگی
  • پیام تبریک استاندار آذربایجان غربی به مناسبت فرا رسیدن روز ارتش