Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با انتقاد از وقوع برخی اتفاقات در حوزه انتخابیه خود گفت:‌ ۲۰۰ هکتار زمین در نوروز محله دیلمان بخش سیاهکل جهت شهرک‌سازی به غیربومی‌ها واگذار شده است. ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

ذبیح‌الله نیکفر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت: واگذاری 200 هکتار زمین در نوروز محله بخش دیلمان شهرستان سیاهکل آن هم به افراد غیربومی برای شهرک‌سازی اتفاق ناگواری است که در حوزه انتخابیه اینجانب به وقوع پیوسته و نارضایتی‌های زیادی را نیز به وجود آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل با بیان اینکه در روزهای اخیر به علت اشتباه رسانه‌ها در درج اخبار،‌ نوروز محله از قول وی به‌عنوان بخشی از لاهیجان اعلام شده است افزود:‌ نوروزمحله‌ای که بخشی از اراضی آن برای شهرک‌سازی به غیربومی‌ها واگذار شده در بخش دیلمان شهرستان سیاهکل واقع شده است.

طرح هادی مانعی جدی برای توسعه روستاها در گیلان استطرح هادی روستاهای استان تهران نیازمند بازنگری استطرح‌های بازآفرینی شهر قم پراکنده و فاقد اثربخشی لازم است

عضو کمیسیون بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی مجلس طرح‌های هادی را یکی از موانع مهم برای توسعه روستاها در گیلان اعلام کرد‌ و ابراز داشت: انتظار داریم مسئولان دستگاه‌های ذیربط برای اجرای درست و بازبینی برخی از قوانین و قواعد این طرح اقدامات عاجلی را اتخاذ کنند.

نیکفر با تأکید بر اینکه به غیربومی‌ها بهای بیشتری داده می‌شود تصریح کرد: اهداء مجوز ساخت و واگذاری 29 هزار متر مربع به یک گروهی آن هم در اراضی منابع طبیعی و تاریخی تعجب‌برانگیز است در حالی‌که دستگاه‌های مربوطه اجرای عملیات گازرسانی در بخش دیلمان را 2 سال معطل گذاشتند.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های هادی از اصول و اهداف اولیه خود خارج شده‌‌اند گفت: طرح‌های هادی امروز در بسیاری از بخش‌ها و شهرستان‌های گیلان به یک معضل و مانع جدی در برابر توسعه روستاها تبدیل شده است بنابراین لزوم بازنگری و دقت در اجرای آن توسط دستگاه‌های ذیربط ضروری است.

انتهای پیام/‌ح

R7877/P/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۳۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاوم سازی مسکن روستایی در گیلان به ۵۹ درصد رسید

ایسنا/گیلان مدیرکل بنیاد مسکن گیلان از افزایش شاخص مقاوم سازی مسکن روستایی از ۵۳ درصد در سال ۱۴۰۰ به ۵۹ درصد در سال جاری خبر داد و اضافه کرد: ۴۱ درصد از خانه‌های روستایی کم دوام و بی دوام هستند.

حامد دائمی امروز، ۲۶ فروردین ماه در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه استان گیلان دارای ۲۹۰۵ روستاست، اظهار کرد: ۲۰۶۰ روستای دارای جمعیت بالای ۲۰ خانوار داریم که از این تعداد، برای ۲۰۲۰ روستا طرح هادی مصوب شده است.

وی شاخص تهیه و بازنگری طرح هادی در گیلان را ۹۸.۳ درصد دانست و افزود: از مجموع ۲۰۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار جمعیت استان گیلان تاکنون در ۱۱۶۰ روستا طرح هادی اجرا شده و شاخص اجرای طرح هادی استان به ۵۶.۳ درصد رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان از افزایش شاخص مقاوم‌سازی مسکن روستایی از ۵۳ درصد در سال ۱۴۰۰ به ۵۹ درصد در سال جاری خبر داد و اضافه کرد: ۴۱ درصد از خانه‌های روستایی کم دوام و بی دوام هستند.

دائمی ادامه داد: در راستای احیاء بافت فرسوده روستایی و تامین مسکن متناسب با نیاز روستاییان، طی سال های ۱۴۰۲-۱۴۰۰، ۲۲ هزار و ۴۷۰ فقره تسهیلات در راستای خودمالکی به بنیاد مسکن گیلان ابلاغ شد و تاکنون موفق به شناسایی ۹۵ درصد متقاضیان و معرفی آنان به بانک‌های عامل شدیم.

وی سهمیه سال ۱۴۰۲ را ۱۱ هزار فقره تسهیلات خودمالکی دانست و تاکید کرد: ۵۱۰۷ واحد را به مرحله بهره‌برداری رساندیم که ۹۵۵ واحد در دهه حساب ۱۰۰ با اعتبار ۷۱۵ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با بیان اینکه بنیاد مسکن در راستای طرح نهضت ملی مسکن متولی تولید مسکن در روستاها بوده و به قائم مقامی راه و شهرسازی، ساخت و ساز در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت را بر عهده دارد، گفت: به عنوان کارگزار راه و شهرسازی پروژه‌های مسکن سازی در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت را در دستور کار داریم و لذا کل پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن تا پایان سال ۱۴۰۲ به تعداد ۱۶۲۷ واحد است که ساخت ۵۴۳ واحد در شهرهای لنگرود، آستارا و صومعه سرا را آغاز کردیم.

وی یادآور شد: بنیاد مسکن استان در راستای نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و همچنین شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت تاکنون به میزان ۲۴ هکتار زمین در ۱۰ شهر در قالب ۱۷ پروژه با ظرفیت ۲۵۳۳ واحد را تامین کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز قلع و قمع شد
  • آزادسازی ۹۰ هکتار زمین راکد در شهرک‌های صنعتی استان تهران
  • نور خورشید، شهرک صنعتی اترک گلستان را برق‌دار می‌کند
  • طرح هادی در ۲۰۰۰ روستای آذربایجان شرقی اجرا شد
  • صدور سند مالکیت برای بیش از دو هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی در استان تهران
  • ضرورت همت مضاعف مسئولان در تأمین مسکن مددجویان
  • اردوی آماده سازی تیم ملی والیبال نشسته در تبریز
  • مقاوم سازی مسکن روستایی در گیلان به ۵۹ درصد رسید
  • اجرای ۱۲ طرح عمرانی و زیربنایی در منطقه آزاد ماکو
  • آماده سازی ۵۵ درصد از شالیزار‌های گیلان برای کشت برنج