Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-18@03:23:10 GMT

منابع غیرملموس ایران نیازمند توجه بیشتر است

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۴۳۶۵۷

منابع غیرملموس ایران نیازمند توجه بیشتر است

به گزارش ایرنا، توماس اندرسون روز پنجشنبه درجشنواره بین المللی تجربیات برتر کارآفرینی در بوشهر افزود: ایران از کشورهای مهم و غنی در منطقه است و با برخورداری از منابع طبیعی زیاد ظرفیت های بالایی را در خود جای داده اما در اینجا تنها منابع ملموس مورد توجه است.
وی بیان کرد: در این حوزه بین تحصیل و آموزش با مسائل حوزه کار و بویژه کارآفرینی ارتباط خوبی ایجاد نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اندرسون اظهار داشت: کارآفرینی بسیار مهم و پیچیده است و توجه اساسی به آن می تواند پراکندگی و گسستگی اقتصاد در ایران را ترمیم و پیوندی مستحکم در آن ایجاد کند.
وی افزود: یک کارآفرین تنها به خودش فکر نمی کند بلکه سعی دارد تا با ایجاد یک سازمان یا شرکت مستقل به سایرین نیز توجه داشته باشد.
اندرسون بیان کرد: این کارآفرینی باید به نحوی باشد که جامعه نیز به هدف مدنظر خود دست یابد.
وی یادآور شد: خیلی از افراد دوست ندارند نوآور باشند و چالش های جدید را تجربه کنند که این رویکردی اشتباه است و افرد باید همواره به دنبال مواجه شدن با چالش های جدید باشند.
اندرسون اظهار داشت: کار آفرینی در همه جا قابلیت بروز و ظهور دارد و این مقوله یک ریسک است که باید آن را شناخت و با آن مواجه شد.
وی افزود: کارآفرینی به منزله سفری است که می توان از یک نقطه آن را آغاز کرد و باید به همه بخش ها آشنایی کامل داشت زیرا فرد از طریق اشتراک گذاری داشته های خود می تواند به سایر اطلاعات مورد نیاز نیز دست یابد.
اندرسون گفت: نوآوری های ایجاد شده در دنیا براساس نیاز بازار صورت گرفته و این رویکرد پاسخگویی به نیاز بازار بسیار موفق ظاهر شده است.
وی بیان کرد: فردی که با کار انفرادی به موفقیت دست می یابد باید بداند در قبال کار تیمی به مراتب موفقیت های بیشتری را تجربه می کند.
اندرسون در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در بازدید از بافت تاریخی بوشهر تخریب برخی از بناها که می تواند منبعی برای جذب گردشگر باشد بسیار سخت و دردناک است که باید برای آن چاره اندیشی کرد.
وی گفت: در محدوده های قرار گیری بازارهای ماهی فروشان در ساحل این شهر نیز ظرفیت های قابل توجهی نهفته که اهم آن احداث هتل های دریایی است.
6043/7212
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 ایران جامعه منابع طبیعی منابع اندرسون جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۳۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریای خزر دریاست یا دریاچه؟ دانشمندان پاسخ می‌دهند

دریای خزر بزرگترین آبگیر داخلی جهان است، اما از آنجا که ویژگی‌های خاصی دارد هنوز دانشمندان در مورد اینکه آیا این آبگیر دریاست یا دریاچه توافق نکرده‌اند. شاید این مسئله کم اهمیت به نظر برسد، اما پاسخ آن پیامدهای مهم ژئوپلیتیکی دارد که باعث می‌شود موضوعی حساس باشد.

آیا دریای خزر یک اقیانوس است؟

به گزارش گجت نیوز، دریای کاسپین بین اروپا و آسیا قرار دارد و چندین کشور از جمله آذربایجان، ایران، قزاقستان، روسیه و ترکمنستان با آن همسایه هستند. وسعت آن ۱۲۰۰ کیلومتر (۷۴۵ مایل) گسترش می‌یابد و مساحتی حدود ۳۷۱،۰۰۰ کیلومتر مربع (۱۴۳،۲۰۰ مایل مربع) دارد. می‌توان گفت که مساحت آن تقریبا اندازه کشور ژاپن است.

بر اساس منابع یونانی و ایرانی باستان، وسعت زیاد این آب به اندازه یک اقیانوس است که این مسئله در نام‌گذاری آن نیز کمک کرد. دلیل دیگری که این نامگذاری دارد، شوری (میزان نمک) بالای آب است، البته شوری جنوب دریا بیشتر از ناحیه شمال آن یعنی جایی که آب شیرین از رود ولگا واردش می‌شود است.

علاوه بر این، هرچه به سمت جنوب دریا حرکت کنید، عمق آب بیشتر می‌شود و این تضاد قابل توجهی است. عمق بخش شمالی آب می‌تواند به حدود ۵ تا ۶ متر (۱۶ تا ۲۰ فوت) برسد، اما در جنوب، عمق آن به طور حیرت انگیزی به ۱۰۰۰ متر (۳۰۰۰ فوت) می‌رسد.

آیا دریای خزر یک دریاچه آب شیرین محسوب می‌شود؟

ممکن است با تمام این ویژگی‌هایی که ذکر کردیم فکر کنید که در حال توصیف یک دریا هستیم، اما این مسئله کمی پیچیده است. دریای خزر ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که کمی ما را سردرگم می‌کند. اولاً، این دریا محصور در خشکی و کاملاً داخلی است.

ثانیا تنها راه دسترسی به آن از طریق آب رودخانه ولگا است که از روسیه عبور می‌کند. همچنین این دریا از طریق کانال‌هایی به دریای سیاه، دریای بالتیک و دریای آزوف متصل می‌شود.

با وجود اینکه دریای خزر دارای نمک فراوانی است، اما این نمک را از دریای آزاد دریافت نمی‌کند. علاوه بر رود ولگا، چندین رودخانه آب شیرین دیگر از جمله اورال و کورا نیز به این دریا می‌ریزند. اما با وجود این جریان دائمی آب شیرین، سطح شوری خزر به طور متوسط حدود 12 در هزار (ppt) است. به عبارت ساده‌تر آب آن کمی شورتر از آب شیرین است، اما میزان شوری آن بسیار کمتر از یک دریای معمولی ( با سطح شوری 35 در هزار) است.

همچنین این ویژگی‌های منحصر به فرد، دریای خزر را به خانه‌ای برای گونه‌های مختلف تبدیل کرده است که با شرایط نیمه شور آن سازگار شده‌اند. این گونه‌ها شامل ماهیان خاویاری خزری هستند که تخم‌هایشان خاویار محبوب و پرطرفدار را تشکیل می‌دهد.

همچنین در این آب فوک خزری دیده می‌شود که ظاهری دوست داشتنی دارد و فقط در این آبها یافت می‌شود و کوچکترین عضو خانواده فک‌های بدون گوش محسوب می‌شود.

با این حال دریای خزر تحت تاثیر آلودگی و صید بی‌رویه قرار دارد و این جایی است که مسئله تعریف وارد بازی می شود.

گل آلود شدن آب دریای خزر با منابع غنی و ژئوپلیتیک

از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱، دریای خزر به دلیل وجود منابع نفت و گاز در آب‌ها و اطراف آن، به موضوعی کلیدی در عرصه ژئوپلیتیک برای کشورهای اطراف تبدیل شده است. هر کشوری درگیر اختلافات جاری مختلف بر سر آب‌های سرزمینی و ترسیم مناطق ممنوعه بوده است که همه اینها به قیمت در خطر افتادن محیط زیست تمام شده است.

هر کشوری مبلغ هنگفتی را در بهره برداری از منابع طبیعی منطقه برای اهداف اقتصادی خود سرمایه گذاری کرده است. در هر زمان، قایق‌های گشتی کشورهای مختلف در امتداد مرزهای توافق شده سهمیه‌های آبی خود برای محافظت از منافعشان پنهان می‌شوند. در عین حال، انجمن ماهیگیری محلی و صنعت توریست به تجارت و فعالیت در این آب‌ها ادامه می‌دهد و امرار معاش می‌کنند.

به همین دلیل است که مسئله طبقه بندی دشوار، اینکه آیا دریای خزر واقعا دریاست یا دریاچه، اهمیت دارد. بدون توافق رسمی و شناخته شده بین المللی در این مورد، به مسائل ژئوپلیتیکی اجازه داده شده است که در خطوط سنتی ژئوپلیتیک، از جمله ارعاب و مذاکراتی که با سیاست قدرت هدایت می‌شوند، به جای قوانین بین المللی، پیش بروند.

با این حال، اگر این دریاچه بیشتر درگیر جامعه جهانی شود، تعریف دریای خزر به عنوان یک دریای مشروع این امکان را می‌دهد که آب‌ها تحت همان ابزارهای بین المللی که از اقیانوس های‌جهان محافظت می‌کنند، محافظت شوند و همچنین حقوق و مسئولیت‌های مربوط به بهره برداری، حفاظت و مدیریت اکوسیستم‌های دریایی تقسیم شود.

متاسفانه، کشورهای همجوار این آب‌ها در سال‌های اخیر به طور فزاینده ای از کنوانسیون‌های بین‌المللی خارج شده‌اند، در واقع حتی بیشتر از زمانی که تازه اتحاد جماهیر شوروی فروپاشیده بود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • جذب و توزیع هدفمند اعتبارات، مبنای عمل سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان باشد
  • اجرای طرح هادی روستایی در بهشهر نیازمند توجه است
  • جهش تولید با مشارکت مردم نیازمند توجه ویژه دستگاه قضایی است
  • طرح کالابرگ الکترونیکی ادامه دار شد؟ | توضیحات مهم رئیس سازمان برنامه و بودجه
  • تکمیل و بهسازی اردوگاه شهید مهدی باکری نیازمند توجه ویژه است
  • دریای خزر دریاست یا دریاچه؟ دانشمندان پاسخ می‌دهند
  • لزوم توسعه فضای شهری بیجار/رفع مشکلات مردم نیازمند توجه
  • ایجاد و تامین شبکه برق مستقل برای واحد‌های صنعتی شهرستان تبریز
  • اعتبارات کافی برای تامین برق واحدهای صنعتی و تولیدی تخصیص یابد
  • برق مستقل صنعتی تبریز، نیازمند ۳۰۰ میلیارد ریال