Web Analytics Made Easy - Statcounter

افضلی با اشاره به خکسالی‌های پیاپی و چند ساله در استان، گفت: عدم توسعه استان‌ها یکی از وظایف دیوان محاسبات است که این نهاد باید بررسی کند، چرا به خراسان جنوبی در بودجه کشور توجه کافی نمی شود و این استان در هنوز مسیر توسعه قرار نگرفته است؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «نظر افضلی» امروز (25 بهمن) در شورای اداری خراسان جنوبی ضمن تسلیت شهادت مرزبانان غیور ایران اسلامی در سیستان و بلوچستان و تشکر از حضور حماسی و باشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن، اظهار داشت: مردم ایران اسلامی و به ویژه خراسان جنوبی با حضور باشکوه خود در راهپیمایی 22 بهمن، حماسه آفریدند و این جای تشکر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به «بیانیه گام دوم انقلاب» روز گذشته رهبر معظم انقلاب، گفت: در آستانه دهه پنجم انقلاب، این بیانیه باید سرلوحه همه مسئولان قرار گیرد و در این مقطع که استکبار جهانی، جمهوری اسلامی ایران و ارزش‌ها، رشادت‌ها و زحماتی که در چهل ساله انقلاب کشیده شده را برنمی‌تابد باید تلاش بیشتری صورت گیرد و در مسیر انقلاب حرکت کنیم.

 

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خراسان جنوبی با وسعتی که دارد دچار یک عقب ماندگی تاریخی است، افزود: خشکسالی 20 ساله موجب مشکلاتی برای مردم استان به ویژه روستانشینان شده است چراکه از گذشته اقتصاد منطقه ما کشاورزی و دامداری بوده و الان خشکسالی این موضوع را تحت تاثیر قرار داده و بیشتر خانواده‌ها بیکار و در نتیجه مجبور به مهاجرت به شهرها شده اند.

 

وی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی نشات گرفته از بیکاری و خشکسالی، 30 درصد شهرستان نهبندان و سربیشه را مجبور به قرار گرفتن تحت پوشش سازمان‌های حمایتی کرده است، افزود: باید با ایجاد اشتغال برای روستاییان و آوردن جایگزینی برای کشاورزی و دامداری در روستاها، موجب ماندگاری و خارج شدن مردم از چرخه حمایت شویم.

 

عدم جدی دولت به راه آهن و راه‌های استان

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم توجه به زیرساخت‌ها از جمله دوبانده کردن راه‌ها و راه آهن در استان، گفت: دوبانده شدن راههای ما نسبت به سایر مناطق کشور کند پیش می رود، یکی از شاخص های اصلی توسعه راه آهن است که در خراسان جنوبی هنوز عملیات اجرایی آن شروع نشده که باید برای تمایل بیشتر سرمایه گذاران به استان مورد توجه دولت باشد.

 

افضلی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 400 روستا آب شرب آنها با تانکر سیار آبرسانی می شود، اظهارداشت: بودجه آبرسانی به روستاها در استان بسیار اندک است به طوری که برای آبرسانی به روستاهای سربیشه و نهبندان با این اعتبارات اندک حال حاضر، بیش از 20 سال زمان لازم است.

 

وی گفت: در حوزه گازرسانی اقدامات خوبی در استان صورت گرفته است که از همه مسئولانی که در این حوزه زحمت کشیدند تشکر می کنیم.

 

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس با بیان اینکه کمبود شغل و مهاجرت یکی از دلایل مهاجرت از شهرهای کوچک به مرکز استان و یا شهرهای بزرگ دیگر کشور است، گفت: باید دولت با فعال کردن بازارچه های مرزی از مهاجرت جمعیت شهرها و روستاهای مرزی جلوگیری کند.

 

افضلی تاکید کرد: تنها تفریغ بودجه وظیفه دیوان نیست، بلکه عدم توسعه استان‌ها یکی از وظایف دیوان محاسبات است که این نهاد باید بررسی کند، چرا به خراسان جنوبی در بودجه کشور توجه کافی نمی شود و این استان در هنوز مسیر توسعه قرار نگرفته است؟

 

وی با اشاره به وجود 6 هزار قنات در خراسان جنوبی و لزوم توجه به این قنوات برای احیای روستاها و کشاورزی، گفت: نگاه به استقرار جمعیت در خراسان جنوبی با توجه به هم مرزبودن با افغانستان باید نگاهی ملی و امنیتی باشد، چراکه روستائیان ما در روستاهای مرزی و شرق کشور دیدبانان جمهوری اسلامی هستند و لذا این امنیت استان حال حاضر استان که حاصل تلاش مرزبانان غیور و مردم محلی است، نباید باعث شود که توجه از سوی دولتمردان به این استان نباشد.

 

 

 

پایان پیام/404

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی22 بهمن 22 بهمن راهپیمایی 22 بهمن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی انقلاب اسلامی فاطمیه ایام فاطمیه وزیر ارشاد راهپیمایی اصفهان شورای اداری استان پیام رهبر انقلاب خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۳۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۱۲۹۸۷۰ درخواست مردم خراسان جنوبی در سامانه سامد

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری خراسان‌جنوبی از ثبت ۱۲۹ هزار و ۸۷۰ درخواست مربوط به سفرهای رئیس‌جمهور به خراسان‌جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، عباس ملکی، امروز _یکشنبه سوم اردیبهشت _در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سفرهای استانی رئیس‌جمهور به استان خراسان‌جنوبی در مجموع تعداد ۱۲۹ هزار و ۸۷۰ درخواست در سامانه سامد ثبت و جهت رسیدگی و اقدام به دستگاه‌های اجرایی استان ارجاع شد.

وی با بیان اینکه عمده درخواست‌ها در سفرهای استانی، درخواست کمک مالی و تسهیلات بوده است، تصریح کرد: در راستای رسیدگی به این درخواست‌ها مبلغ ۳۱ میلیارد تومان کمک بلاعوض و بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه (۱۵ میلیون تومانی با بازپرداخت ۶۰ ماهه) پس از بررسی و استحقاق‌سنجی به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شد.

مدیرکل بازرسی استانداری خراسان‌جنوبی به تفکیک درخواست‌ها در سفرهای رئیس‌جمهور پرداخت و گفت: در سفر اول رئیس‌جمهور (شهریور ۱۴۰۰) در مجموع چهار هزار و ۷۲۰ درخواست ثبت شد.

وی با بیان اینکه برای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه در راستای پاسخگویی به این درخواست‌ها مبلغ ۵۴ میلیارد ریال به استان تخصیص پیدا کرد، اظهار داشت: در این سفر تعداد هزار و ۲۳۹ متقاضی به بانک‌های عامل و صندوق کارآفرینی امید استان معرفی شده است و به تعداد ۶۳۵ نفر هم تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت شد.

ملکی ادامه داد: در جریان این سفر دو هزار و ۳۲۵ متقاضی مساعدت مالی نیز به نهادهای حمایتی معرفی شدند که پس از بررسی و استحقاق‌سنجی مبلغ ۱۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به ۴۳۶ نفر از آنها پرداخت شد.

وی درخصوص درخواست‌های واصله در سفر دور دوم رئیس‌جمهور (آذر ماه ۱۴۰۱) هم گفت: مجموع درخواست‌های واصله در این سفر ۱۰۴ هزار و ۶۳۴ مورد بوده است.

مدیرکل بازرسی استانداری خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: برای تعداد ۱۸ هزار و ۴۶۶ متقاضی دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه در موضوعات هفت‌گانه، مبلغ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به استان (۹ هزار و ۶۰۰ نفر طی سه مرحله) تخصیص پیدا کرد.

وی ادامه داد: متقاضیان بر اساس اولویت تعیین شده به بانک‌های عامل استان معرفی شدند و قریب به ۹ هزار نفر نیز تاکنون موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند.

ملکی با اشاره به اینکه در سفر دوم تعداد ۴۰ هزار و ۷۵۱ متقاضی دریافت مساعدت مالی به نهادهای حمایتی معرفی شدند، گفت: پس از بررسی و استحقاق‌سنجی لازم، مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به تعداد ۱۸ هزار و ۷۱۲ نفر پرداخت شد.

وی با اشاره به وضعیت درخواست‌های مردمی در سفر یک روزه و کاری رئیس‌جمهور (شهریورماه ۱۴۰۲) اظهار داشت: مجموع درخواست‌های واصله در این سفر ۲۰ هزار و ۵۱۶ مورد بوده است.

مدیرکل بازرسی استانداری خراسان‌جنوبی تصریح کرد: برای تعداد شش هزار و ۱۷۲ متقاضی دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه در موضوعات هفت‌گانه، در مرحله نخست مبلغ ۵۲۵ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به استان (سه هزار و ۵۰۰ نفر در پنج اسفندماه ۱۴۰۲) تخصیص پیدا کرد که پس از بررسی، متقاضیان بر اساس اولویت تعیین شده به بانک ملی استان معرفی شده‌اند که در حال دریافت تسهیلات هستند.

وی تأکید کرد: تعداد شش هزار و ۸۰۳ درخواست مساعدت مالی هم در این سفر ثبت شده که جهت بررسی به کمیته امداد امام خمینی (ره) ارجاع شده است.

کد خبر 746881

دیگر خبرها

  • فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند
  • ظرفیت‌های آبی اردبیل بستر اصولی پرورش آبزیان است
  • باند‌های دوم جاده‌ها در خراسان جنوبی اعتبار می‌گیرند
  • سرپرست جدید دیوان محاسبات کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
  • گزارش جامع رابطه مالی نفت و دولت در اختیار تصمیم‌گیران اقتصادی قرار گرفت
  • ۳۸۵ اردوی جهادی در خراسان جنوبی برگزار شد
  • ثبت حدود ۱۳۰ هزار درخواست مردم خراسان جنوبی در سامانه سامد
  • ثبت ۱۲۹ هزار و ۸۷۰ درخواست مردم خراسان جنوبی در سامانه سامد
  • ثبت ۱۲۹۸۷۰ درخواست مردم خراسان جنوبی در سامانه سامد
  • انتقاد دیوان محاسبات از افزایش نامتعارف هزینه برخی دستگاه‌ها