Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، خضرائی نائب رییس هیات کوهنوردی و صعود‌های ورزشی آمل گفت:  تیم ۸ نفره کمیته بانوان هیات کوهنوردی و صعود‌های ورزشی این شهرستان  پس از سه روز تلاش در شرایط بسیار سخت جوی برف و بوران و سرمای ۳۸ درجه سانتیگراد زیرصفر ، موفق به عود قله ۵ هزار و ۱۳۷ متری آرارات کشور ترکیه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این کوهنوردان پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران را بر روی قله آرارات به اهتزاز درآوردند، افزود:اعضای تیم کوهنوردی بانوان شهرستان آمل در صحت و سلامتی کامل بازگشتند.

خضرائی با بیان اینکهامسال این نخستین صعود برون مرزی کوهنوردان آملی بوده است ، افزود: در حال حاضر چندین گروه رسمی با بیش از ۶۰۰ نفر زیر پوشش هیات کوهنوردی وصعود‌های ورزشی آمل هستند.

 

نخستین صعود این قله توسط فردریچ پاروت از اهل روسیه در سال ۱۸۲۹ میلادی انجام شد. هوای کوه آرارات در تابستان آفتابی، گرم و خشک بوده، ولی در فصل بهار و زمستان دارای آب و هوای سرد است و کوهنوردان در این فصل‌ها با بوران، کولاک و بارش باران و برف مواجه می‌شوند.

ماههای تیر و مرداد و شهریور بهترین ماه‌های صعود بوده و جبهه‌ی جنوبی کوه ایمن‌ترین و آسان‌ترین مسیر صعود به قله است. صعود به این کوه بدون اخذ مجوز و راهنما و مربی به هیچ عنوان امکان‌پذیر نیست.

انتهای پیام/آ

کوهنوردان آملی به قله آرارات ترکیه صعود کردند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت ورزش کوهنوردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۳۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور بانوان هوادار در تبریز ممنوع شد + تصویر نامه

با اعلام سازمان لیگ هواداران خانم تا اطلاع ثانوی نمی‌توانند در دیدارهای خانگی تیم تراکتور حضور یابند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، سازمان لیگ فوتبال ایران با ارسال نامه‌ای به باشگاه تراکتور و هیئت فوتبال استان آذربایجان شرقی اعلام کرد، به دلیل عدم وجود امکانات در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز، حضور بانوان تا برطرف شدن این معایب در ورزشگاه ممنوع است.

بعد از گل‌محمدی، کدام مربی گزینه هدایت تراکتور است؟

متن نامه سازمان لیگ به شرح زیر است:

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راهیابی نمایندگان اتاق بازرگانی ارومیه به هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکیه
  • حذف تیم‌های ریکرو مردان و بانوان کشورمان در کاپ جهانی
  • هشدار مهم هواشناسی به کوهنوردان
  • احداث پایگاه قهرمانی بیلیارد در البرز
  • حضور بانوان هوادار در تبریز ممنوع شد + تصویر نامه
  • نجات کوهنورد خرم آبادی گرفتار در ارتفاعات مخملکوه
  • روایت مدیرعامل خیبر از اتفاقات ورزشگاه انقلاب کرج/ فقط یک نفر با حضور بانوان مخالف است!
  • هیات‌های ورزشی به حوزه فرهنگ ورود کنند
  • صعود شبانه تیم کوهنوردی فاتحین به بلندترین قله دشتستان
  • ۳۰ طرح ورزشی استان زنجان در دست احداث است