Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@22:46:00 GMT

روح تازه ای به فرهنگ وهنر کرمان تزریق شد

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۴۴۰۳۹

روح تازه ای به فرهنگ وهنر کرمان تزریق شد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سید عباس صالحی  وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی در شورای مشترک اداری و فرهنگ عمومی استان کرمان گفت: این میزان اعتبار در راستای تکمیل تالار مرکزی کرمان، کتابخانه‌های عمومی ، سیستم‌های نمایش دیجیتال و سینما‌های سیار، تعمیر و تجهیز مجتمع‌های فرهنگی  موزه هنر‌های معاصر، کمک به صندوق توسعه تئاتر و ایجاد ظرفیت برای معین‌های اقتصادی در حوزه مختلف درگستره استان کرمان هزینه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صالحی به تبیین بیانیه اخیر مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: علم و پژوهش و جهاد علمی یکی از محور‌های این بیانیه است که در این رابطه باید توجه داشت که حرکت‌های قابل توجهی را در حوزه پیشرفت‌های علمی پیدا کرده ایم، اما با قله‌ فاصله داریم.

وی با تاکید بر این مطلب که در حوزه فرهنگ و مناسبات آن  نیازمند اقدامات جهادی هستیم، بیان کرد: جامعه ایرانی به مفاخر کهن و معاصر خود به عنوان گروه مرجع توجه دارد و به عنوان هویت خود روی آن تمرکز دارد و بحث اتاق‌های فرهنگ با علم و فناوری در مرکز کشور آغاز به کار کرده است و در شهرستان‌ها نیز ایجاد می‌شود تا مناسبات حوزه فرهنگ، علم و فناوری مستحکم و قوی شود.

وی اظهار داشت: در استان کرمان شرایط بهتری داریم و مناسبات حوزه دانشگاه و فرهنگ باید ارتقا یابد و این کار می‌تواند به مناسبات حوزه فرهنگ کمک کند.

صالحی معنویت و اخلاق را از دیگر محور‌های بیانیه رهبر معظم انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: سرمایه اجتماعی خوبی در حوزه معنویت داریم و با وجود اینکه فضای جهانی، فضای معنویت زدایی است، سرمایه معنویت گرایی در ایران داریم و قطعا جریان‌هایی که می‌خواهند معنویت را تحت الشعاع قرار دهند نیز فعال هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در حوزه اخلاق عمومی و حرفه‌ای احتیاج به کار‌های بسیار جدی تری داریم و در این راستا در حوزه مدیریت کلان، فرهنگ و مناسبات آن و فرهنگ عمومی باید در حوزه اخلاق کار جدی انجام دهیم.

صالحی با اشاره به محور اقتصادی در سخنان رهبر تصریح کرد: نباید تصور کرد که فرهنگ هنر حتما هزینه ساز است و در این حوزه می‌توانیم به یک اقتصاد خلاق فکر کنیم.

وی ضمن اشاره به اینکه در حوزه تولید محتوا در فضای سنتی و دیجیتال کار‌های خوبی در حال شکل گیری است، گفت: در صنعت سینما، هنر‌های تجسمی، اسباب بازی و تبلیغات زمینه‌های اقتصادی خوبی وجود دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این مطلب که اقتصاد تبلیغات در کشور ۵ هزار میلیارد تومان است، اظهار داشت: بافعال سازی ظرفیت‌های اقتصاد هنر می‌توان این حوزه را از فضای حمایتی به فضای مبدل درآورد.

صالحی ضمن تاکید بر اینکه ایده‌های مختلفی در فضای اقتصاد فرهنگ و هنر داریم، عنوان کرد: عدالت، استقلال و آزادی، عزت ملی و سبک زندگی از دیگر محور‌های مورد نظر در بیانیه رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

وی در ادامه از استان کرمان به عنوان استان مقاومت و تمدن تاریخی یاد کرد و گفت: کرمان استانی پرظرفیت است و حتما با این نگاه در خدمت مردمان آن هستیم.

انتهای پیام/ح

اختصاص اعتبار میلیاردی به حوزه فرهنگ وهنر کرمان

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرهنگی اعتبارات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۴۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبر انقلاب با قدرت و حکمت امروز در حال اداره کشور است

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله حسین نوری همدانی در دیدار رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن تجلیل از شخصیت اخلاقی و انقلابی و عملکرد با تدبیر و درایت و به دور از هیاهوی آیت‌الله حسینی بوشهری، اظهار کرد: جامعه مدرسین حوزه علمیه ستون استوار حوزه و دارای سابقه درخشان حدود ۶۰ ساله است و در انقلاب یک جریان اثرگذار بوده است و شخصیت و هسته نخست این تشکیلات افرادی در سطح بالا بوده که هر کدامشان در حوزه رکنی بودند.

ارتباط با اساتید و طلاب مستمر ادامه داشته باشد

وی افزود: باید در کارها مبانی همه ما اسلام و قرآن و اصول انقلاب اسلامی خصوصاً فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) باشد؛ ارتباط با اساتید و طلاب که شورای عالی انجام می دهد و من در جریان چند جلسه آن هستم بسیار موثر است که باید ان شاءالله مستمر باشد.

این مرجع تقلید در ادامه خاطرنشان کرد: عده‌ای متأسفانه مغرضانه قضاوت می کنند اما همه این‌جور نیستند، اگر مطلبی هم باشد باید در فضای احترام و حفظ جایگاه مطرح شود، نه اینکه در فضای مجازی دست به تضعیف و تخریب بزنند و اغراض شخصی را نسبت به شخص خاصی دنبال کنند. اگر برای خدا کار شود و هدف برای رضایت خدا باشد نباید کسی را که در حال خدمت در یک مجموعه ای هست تخریب کرد، بلکه همه باید کمک کنند و نباید در حوزه اختلاف باشد.

وی ادامه داد: ما همه دنبال یک هدف هستیم و آن هم سربازی امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و خدمت به فرهنگ اهل بیت (علیهم السلام) و حفظ مبانی انقلاب و اصولی که امام راحل تبیین کردند نه اینکه جناحی و حزبی عمل شود.

هر جا انحرافی باشد تذکر می‌دهیم

آیت الله نوری همدانی اظهار کرد: دولت ها و افراد می آیند و می‌روند ما با حفظ استقلال حوزه از نظام که فرزند حوزه است و ولایت فقیه که امام عزیز آن را به عرصه زندگی آورد و رهبری هم با قدرت و حکمت امروز در حال اداره است حمایت می‌کنیم و هر جا انحرافی باشد تذکر می‌دهیم و در این مسیر که مربوط به امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است تعارف نمی کنیم.

این مرجع تقلید بیان کرد: من از افراد و طرق مختلف مسائل حوزه را دنبال می کنم امروز، البته در حوزه کاستی هایی وجود دارد که باید حل شود ولی در مجموع عملکرد جنابعالی در سمت رییس جامعه مدرسین و عضو شورای عالی حوزه را در مجوعه وظایف تعریف شده موفق می دانم و برای شما دعا می کنم. ان شاءالله با هم فکری مشکلات حل شود، همانطور که تأکید کردم شما را فردی متدین و انقلابی می دانم و تقویت شما را لازم می‌دانم، البته باید توجه داشت جامعه مدرسین، شورای عالی و مدیریت حوزه با توجه به پیوستگی ولی هر یک وظایف دارند که عده‌ای وظایف را با هم مخلوط می‌کنند.

آیت الله نوری همدانی افزود: امیدوارم همه با هم در یک فضای دینی و دوستانه مشکلات را حل نماییم و از انتقاد سازنده و پیشنهاد قابل اجرا استقبال کنیم و خدای نکرده اختلافی نباشد و حوزه به عنوان یک الگوی اخلاق و اخلاص باشد و احیاناً به غرض ورزی های شخصی و حزبی و گروهی توجه نشود و طبق همان اصول که عرض شد عمل شود و نوکری سربازان امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را همه افتخار بدانیم.

کد خبر 6080497

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق روح تازه‌ای به کالبد مجاهدان طریق القدس دمید
  • جزئیات تازه از برنامه متفاوت رضا رشیدپور
  • نگاه ما به حوزه اتباع و مهاجرین نگاه فرصت تهدید است
  • سیرجان فاتح مسابقات فوتسال دانش آموزان پسر استان کرمان
  • تقلب در سرجلسه کنکور با کنترل فضای سایبری به صفر می‌رسد
  • تصویب کلیات سند ملی محتوا در شورای ملی فضای مجازی کشور
  • معاون وزیر اقتصاد: به دنبال آرامش در فضای اقتصادی هستیم
  • فراخوان ششمین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی 
  • رهبر انقلاب با قدرت و حکمت امروز در حال اداره کشور است
  • از آموزش و اقتصاد تا فرهنگ و سبک زندگی با پدیده‌ بلاگری