Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایشگاه ۴۰ سال اسناد تئاتر انقلاب اسلامی ایران برای نخستین بار در قالب سی و هفتمین جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر فجر برگزار می‌شود. این نمایشگاه ارائه‌ای جدید از اسناد تئاتر کشور در ۴۰ سال گذشته و شامل اسنادی مربوط به چند سال پیش از انقلاب، که از لحاظ محتوا با این نمایشگاه مرتبط بوده است نیز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کلیت اسنادی که در این نمایشگاه ارائه می‌شود و مدیریت آن برعهده ابراهیم حسینی است در قالب هنرهای تجسمی خواهد بود و زیرشاخه‌هایی چون پوستر، بروشور، تراکت، دست‌نوشته‌ها، نامه‌نگاری‌ها و عکس شامل عکس‌های روی صحنه و پشت صحنه را دربرمی‌گیرد که بدون هیچ گونه دخل و تصرف و روتوشی ارائه خواهد شد. 

نمایشگاه ۴۰ سال اسناد تئاتر انقلاب اسلامی بر اساس ۲ خوانش پیش می‌رود؛ یک خوانش تصویری در قالب هنرهای تجسمی با زیرشاخه‌های ذکر شده و یک خوانش ادبی در قالب برنوشته‌هایی که مانند بیانیه‌ تیم پژوهشی عمل می‌کند و به بسیاری از پرسش ها پاسخ می‌دهد. 

تعداد سندهای ارائه شده در این نمایشگاه در حدود ۷۰۰ الی ۸۰۰ مورد است و از طرق مختلف به دست برگزارکنندگان آن رسیده است. بخشی از آن از طریق اداره کل هنرهای نمایشی، مرکز اسناد مجموعه‌ تئاتر شهر و سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران تامین شده و بخشی دیگر از طریق خود هنرمندان فرستاده شده است. 

این نمایشگاه به عنوان یک پیشنهاد به اهالی تئاتر بهانه‌ای است برای تجلیل از کسانی که سال‌هاست به هر دلیلی تئاتر کار نکرده‌اند و یا در قید حیات نیستند و یا از توان و انگیزه‌ی لازم بی‌بهره‌اند و فرصتی است که نسل جدید در قالب پوستر، عکس، بروشور، لوگو، نشان و غیره به یاد بیاورد که عقبه آن‌چه امروز در دست دارد چه بوده است. 

نمایشگاه چهل سال اسناد تئاتر انقلاب اسلامی همزمان با پنجمین روز از سی و هفتمین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر فجر، جمعه ۲۶ بهمن ساعت ۱۶ در موزه‌ی فلسطین واقع در موسسه‌ی فرهنگی هنری صبا وابسته به فرهنگستان هنر افتتاح می‌شود. 

همزمان با این مراسم، رونمایی از کتابی شامل ۱۰ مقاله برتر سمینار «بررسی تئاتر پس از انقلاب اسلامی» تحت عنوان «تئاتر و انقلاب» به همت مهدی حامدسقائیان دبیر علمی این سمینار و نصرالله قادری مدیر بخش انتشارات و پژوهش سی و هفتمین جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر فجر نیز انجام خواهد شد.   

نمایشگاه فوق همه روزه از شنبه تا چهار شنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۸ و روزهای پنجشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۵ و روز های جمعه از ساعت ۱۵ تا ۱۸ جهت بازدید دایر خواهد بود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه تا چهارم اسفند به نشانی خیابان ولیعصر(عج)، خیابان بزرگمهر، نبش خیابان برادران شهید مظفر، پلاک ۷۴ مراجعه کنند. 

بخش چهل‌ سالگی انقلاب سی و هفتمین جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر فجر به مناسبت سالگرد چهل ‌سالگی انقلاب اسلامی در ایران به مدیریت رضا صمدپور طراحی شده و شامل شش بخش اجرای نمایش‌های صحنه‌ای، نمایش‌های خیابانی، سمینار علمی تخصصی «بررسی تئاتر پس از انقلاب اسلامی»، نمایشگاه چهل سال اسناد تئاتر انقلاب اسلامی، نشست‌های تخصصی تاریخ تئاتر شفاهی و نمایش‌های رادیویی است. 

سی و هفتمین جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر فجر از ۲۲ بهمن تا چهارم اسفند به دبیری نادر برهانی‌مرند در جریان است.

کد خبر 4542164 فریبرز دارایی

منبع: مهر

کلیدواژه: تئاتر ایران چهل سالگی انقلاب سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر نادر برهانی مرند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۴۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست تخصصی «سیر تحول هنرهای قرآنی بعد از انقلاب» برگزار می‌شود

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نخستین نمایشگاه تخصصی هنر‌های قرآنی «روایت باران» این روز‌ها در فرهنگسرای نیاوران درحال برگزاری است و در راستای رویکرد پژوهشی، میزبان پنل‌ها و نشست‌های تخصصی با حضور اساتید دانشگاه‌ها و دانشجویان و هنرجویان خواهد بود.

یکی از این نشست‌های تخصصی روز جمعه ۷ اردیبهشت ساعت ۱۵ برگزار خواهد شد. این نشست تحت عنوان «سیر تحول هنر‌های قرآنی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی» با همکاری دانشگاه سوره و دانشگاه هنر‌های اسلامی ایرانی استاد فرشچیان و نگارخانه ترانه باران با حضور دکتر سجاد محمد یارزاده (رئیس دانشگاه هنر‌های اسلامی - ایرانی استاد فرشچیان)، مهران هوشیار (دانشیار و مدیر گروه مطالعات عالی هنر دانشگاه سوره)، مهدی خانکه (استادیار و ریاست مدرسه عالی مهارتی دانشگاه هنر‌های اسلامی - ایرانی استاد فرشچیان)، مهدی محمدی (استادیار و مدیر گروه هنر‌های سنتی و صنایع دستی دانشگاه سوره) برگزار و دانشجویان و اساتید پیرامون این موضوع به بحث و گفت‌وگو خواهند نشست.

در پایان این نشست تخصصی به شرکت کنندگان در جلسه گواهی حضور از طرف دانشگاه اهدا خواهد شد.

نمایشگاه روایت باران توسط نگارخانه «ترانه باران» به عنوان نگارخانه تخصصی هنر‌های ایرانی- اسلامی و با همکاری صندوق اعتباری هنر در فرهنگسرای نیاوران برگزار شده و بیش از ۱۷۰ اثر از هنرمندان و اساتید برجسته خوشنویسی را به نمایش گذاشته است. این نمایشگاه با هدف توسعه و ترویج فرهنگ و هنر ایرانی و اسلامی با محوریت قرآنی، و همچنین رشد و توسعه اقتصاد هنر‌های ایرانی واسلامی و حمایت از هنرمندان فعال در عرصه آثار قرآنی برگزار شده است.

لازم به ذکر است نمایشگاه «روایت باران» تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در فرهنگسرای نیاوران دایر است و علاقه مندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۹ و روز‌های تعطیل از ساعت ۱۴ تا ۱۹ از این نمایشگاه دیدن کنند.


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سلماس؛میزبان هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی
  • نمایش «آلاء» به تونس می‌رود
  • رشد ۵۰ درصدی آثار هنری شرکت کننده در جشنواره بین المللی امام رضا
  • دیپلماسی فرهنگی می‌تواند پیوست برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران باشد
  • ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر
  • هفدهمین جشنواره بین‌المللی پژوهش فرهنگی برگزار می‌شود
  • رونمایی پوستر جایزه داستان و بازآفرینی در حوزه هنری
  • نشست تخصصی «سیر تحول هنرهای قرآنی بعد از انقلاب» برگزار می‌شود
  • سردیس امیر سپهبد شهید قرنی رونمایی شد
  • نشست هماهنگی نمایشگاه بین المللی کتاب با همکاری مدیریت شهری تهران برگزار شد