Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-28@21:57:35 GMT

روستاهای خراسان جنوبی در حال خالی شدن

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۴۴۱۷۲

به گزارش خبرگزاری برنا از خراسان جنوبی،  محمدصادق معتمدیان  در شورای اداری خراسان جنوبی، گفت: استان خراسان جنوبی کم تراکم ترین استان از نظر جمعیتی در سطح کشور است.

وی با بیان اینکه چهار بازارچه مرزی در سطح استان وجود دارد که سه بازارچه به دلایلی از سوی کشور افغانستان تعطیل شده است، افزود: تعطیلی بازارچه ها مشکلات زیادی را برای مردم، صنایع و واحدهای تولیدی ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سال گذشته یک میلیارد دلار رقم صادرات استان از مرز ماهیرود بوده است، گفت: ۷۰۰ روستای استان در سال های اخیر خالی از سکنه شده که عمدتا در مناطق مرزی بوده و مسائل امنیتی را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه باید شرایطی فراهم که عشایر و جمعیت مرزی با انتفاع از بازارچه های مرزی ماندگار شوند، عنوان کرد: استان خراسان جنوبی در مسیر دو کریدور اصلی بندرعباس و چابهار قرار دارد اما متاسفانه امور در استان به کندی انجام می شود و تمرکز بیشتر به استان های خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان است.

معتمدیان با اشاره به اینکه مشکلات زیرساختی زیادی در سطح استان وجود دارد، بیان کرد: استان خراسان جنوبی رتبه چهارم مواد معدنی در سطح کشور را دارد و به عنوان قطب سنگ های تزیینی دارای ظرفیت های بسیار خوبی است.

وی با بیان اینکه ایجاد صنایع فرآوری محصولات معدنی یکی از بزرگ ترین دغدغه ها در استان است، اظهار داشت: یکی از مهم ترین معضلات و عدم رغبت سرمایه گذران برای سرمایه گذاری در استان عدم توسعه زیرساخت های اولیه است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برداشت از معادن در استان به صورت سنتی انجام می شود که این مهم اشتغال در این حوزه را با چالش مواجه کرده است، افزود: در حال حاضر ۱۰ محصول استراتژیک در سطح استان تولید می شود که ظرفیت بسیار بالایی محسوب می شود.

وی با بیان اینکه بیش از یک هزار و ۷۰۰ اثر تاریخی ثبت شده ملی در سطح استان وجود دارد، گفت: متاسفانه مجموع میزان سرمایه گذاری در استان کمتر از ۱۰۰ میلیون دلار است.

معتمدیان با بیان اینکه در تدوین سند جامع آب کوتاهی انجام گرفته است، عنوان کرد: یکی از اولویت ها در استان کمک های کوتاه مدت و میان مدت است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه توصیه ما به تمام مسئولان پای بندی به قوانین و دستورات است، بیان کرد: اعتماد سازی بین دستگاه های اجرایی و نظارتی از مهم ترین اقدامات در دستور کار است.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: بخش قابل توجهی از تخلفات به دلیل جعل قوانین و مقررات است لذا ارتباط نزدیکی باید بین دستگاه های اجرایی و  نظارتی وجود داشته باشد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اشتغال خراسان جنوبی خراسان رضوی دلار قوانین و مقررات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۴۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرور مردم خراسان جنوبی در ایام میلاد کریم اهل بیت (ع) + تصاویر

دیشب و در شب میلاد کریم اهل بیت (ع)، مردم خراسان جنوبی با برپایی مراسم مختلف به شادی و سرور پرداختند.

در برخی نقاط استان نیز در این شب، سفره‌های افطار برپا شد و روزه داران اطعام شدند.

در ادامه بیننده تصاویری از شادی مردم خراسان جنوبی در این ایام باشید.

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • جشن روزه اولی ها در خراسان جنوبی
  • جابه جایی ۳۵ هزار و ۷۵۲ مسافر در خراسان جنوبی
  • جابه جایی بیش از ۳۵۷۵۰ مسافر در خراسان جنوبی با حمل و نقل عمومی
  • برگزاری ۶۹ مزایده الکترونیکی در خراسان جنوبی
  • سوال مسابقه روز شانزدهم طرح «زندگی با آیه‌ها» در خراسان جنوبی
  • خراسان جنوبی در میلاد امام حسن مجتبی  (ع) غرق در شادی
  • دو وقف جدید در خوسف ثبت شد
  • گاز روستاهای سیل زده خراسان شمالی وصل شد
  • سرور مردم خراسان جنوبی در ایام میلاد کریم اهل بیت (ع) + تصاویر
  • نامگذاری بیش از 32 هزار نفر به نام کریم اهل بیت (ع) در خراسان جنوبی