Web Analytics Made Easy - Statcounter

سمنان- ایرنا- فرماندار سمنان گفت: رزمایش پدافند غیرعامل تمرینی برای مقابله تهدیدها و رویکردی مهم در کاهش خسارت های احتمالی در زمان حوادث غیرمترقبه است.

سید عباس دانایی روز پنجشنبه در حاشیه رزمایش پدافند غیرعامل با موضوع مصونیت سازی زیرساخت ها همراه با تخلیه اضطراری در شهرک پیامبر اعظم (ص) سمنان در گفت وگو با ایرنا افزود: 40 چادر اضطراری برای اسکان مصدومان در رزمایش پدافندغیرعامل امروز در سمنان ساماندهی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: بیش از 500 نفر از کارکنان دستگاه های اجرایی و خدمات رسان در برگزاری این رزمایش فعالیت داشتند و با برنامه ریزی اصولی این برنامه مهم اجتماعی در مرکز استان به خوبی برگزار شد.
فرماندارسمنان اضافه کرد: آموزش های لازم برای برگزاری رزمایش پدافند غیرعامل در هفته های گذشته به مردم ساکن در شهرک پیامبر اعظم(ص) ارائه شد و اجرای این طرح رویکردی مهم برای مقابله با تهدیدها است.
وی تصریح کرد: آموزش تنها راه مقابله با تهدیدهای طبیعی و غیرطبیعی در کشور است و سمنان با توجه به برگزاری رزمایش های متعدد در این بخش در کشور پیشرو است.
دانایی تصریح کرد: بیش از 2 هزار نفر از شهروندان سمنانی با برگزاری این همایش آموزش های لازم را برای مواجه با تهدیدها فراگرفتند و با برنامه ریزی اصولی تلاش می شود این رزمایش ها در شهرسمنان تقویت شود.
فرماندار سمنان گفت: همدلی مردم و مسئولان یکی از رویکردهای مهم در برگزاری رزمایش های پدافند غیرعامل است و این رزمایش با موضوع مصونیت سازی زیرساخت ها همراه با تخلیه اضطراری به خوبی در سمنان برگزار شد.
به گزارش ایرنا، در رزمایش پدافند غیرعامل، با حضور سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، با موضوع مصونیت سازی زیرساخت ها همراه با تخلیه اضطراری که در شهرک پیامبر اعظم (ص) سمنان برگزار شد بیش از 15 دستگاه اجرایی حضور داشتند و مراحل امداد و نجات مصدومان، اسکان اضطراری و عملیات انتقال مصدومان با بالگرد به مراکز درمانی با موفقیت انجام شد.
تهدیدهای حوزه پدافند غیرعامل اکنون در سه گروه تهدیدهای فنی، زیستی و سایبری تقسیم‌ بندی می‌شود که متناسب با هر سه حوزه، مبانی و اصول پیشگیرانه برای در امان بودن بخش های حیاتی کشور مانند دستگاه های اجرایی خدمات رسان در بخش های آب و برق، ایمن سازی ساخت و سازها و مراکز درمانی مانند بیمارستانها، تعریف شده که در طول سال های اخیر در دل قوانین و مقررات گنجانده شده و در زمان حاضر به رعایت آن از سوی نهادهای نظارتی و اجرایی وابسته است.
7339/6103

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي پدافندغيرعامل رزمايش مقابله با تهديد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۴۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش از بدنه جامعه و دلسوز مردم است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی در دیدار با کارکنان مرکز آموزش وظیفه پدافند هوایی سمنان گفت: دشمنان در سال ۵۸ تلاش می‌کردند ارتش را از مردم دور کنند  اما خوشبختانه موفق نشدند و روز ۲۹ فروردین   با شعار ارتش فدای مردم به نام ارتش جمهوری اسلامی ایران نام گذاری شد.

وی  با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ارتش نظیر شهیدان کشوری‌ ،  صیاد شیرازی‌ و کلاهدوز‌ تاکید کرد :  همه  نیرو‌های مسلح در پیروزی اخیر و وعده صادق جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی، نقش آفرینی کردند و مردم، ارتش و نیرو‌های انتظامی را به عنوان الگو‌ها و دلسوزان نظام می‌دانند.
سرهنگ علی باباغیبی فرمانده مرکز اموزش و میدان تیر شهدای وظیفه پدافند هوایی سمنان نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ارتش و لزوم الگوگیری از این شهدا گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران همیشه در صحنه و آماده‌ انجام ماموریت است و این امادگی‌ها را همچنان افزایش می‌دهد .

کارکنان و سربازان مرکز آموزش وظیفه پدافند هوایی سمنان به مناسبت روز ارتش با حضور در گلزار شهدای بارگاه مطهر امامزاده یحیی (ع) سمنان با آرمان های امام راحل و شهدا تجدید پیمان کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • ارتش از بدنه جامعه و دلسوز مردم است
  • سازمان پدافند غیرعامل مرجعی قابل اتکا در میان مردم است/ همپوشانی بین امور استانها و شهری سازمان
  • مقابله پدافند هوایی صهیونیست ها با پهپادهای شلیک شده به سمت ایلات + فیلم
  • سازمان پدافند غیرعامل مرجعی قابل اتکا در میان مردم است
  • سازمان پدافند غیر عامل مرجعی قابل اتکا در میان مردم است
  • افزایش مصرف سوخت در استان سمنان
  • سرپرست پدافند غیرعامل هلال‌احمر منصوب شد
  • سرپرست ستاد پدافند غیرعامل هلال‌احمر منصوب شد
  • ناکامی پدافند اسرائیل در مقابل عملیات ترکیبی ایران
  • فیلم مقابله پدافند ارتش رژیم صهیونیستی با حملات پهپادی ایران