Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دیوان محاسبات کشور گفت: وزارت کشور و دیگر دستگاه‌ها به خوبی از این قانون منع به کارگیری بازنشتگان استقبال کردند و هیچ مدیری حاضر نیست در برابر این قانون تخلف کند. ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، عادل آذر ظهر امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم در زمینه آخرین وضعیت مدیران بازنشسته اظهار داشت: قانون بازنشستگی مدیران قانون خوبی بود و در استان خراسان جنوبی نیز گزارشی از تخلفات در این راستا برای دیوان ارسال نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه وزارت کشور و دیگر دستگاه‌ها به خوبی از این قانون منع به کارگیری بازنشتگان استقبال کردند افزود: اگر مشاهده می‌شود مدیری ابتدا جزو بازنشستگان بوده اما هنوز سرکار است از ضوابط قانونی استفاده کرده و قانون عرض و طول زیادی دارد. 

رئیس کل دیوان محاسبات کشور گفت: طبق ارزیابی‌های کشوری دستگاه‌ها در برابر قانون مدیران بازنشسته خوب عمل کردند و هیچ مدیری حاضر نیست در برابر این قانون تخلف کند. 

اصفهان| قانون منع به کارگیری بازنشستگان منجر به اشتغال جوانان نشدتمام فدراسیون‌های ورزشی مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان می‌شوندترکش قانون منع به کارگیری بازنشستگان دامن ورزش همدان را گرفت

آذر با اشاره به اینکه براساس تحقیقات میدانی پرونده‌هایی که در دیوان محاسبات شکل گرفته و در 15 سال اخیر همه پرونده‌های بخش‌های مالی و پرونده دیوان محاسبات نشان می‌دهد 98 درصد مدیران ما امین، دست پاک و متدین هستند اما این به معنی این نیست که هیچ تخلفی انجام نمی‌شود و دو درصد دیگر هم افرادی هستند که جرم مرتکب می‌شوند و بالاترین مجازات برای تخلف در نظر گرفته می‌شود. 

وی اظهار داشت: پرونده‌هایی که رسیدگی می‌شود اگر منجر به جرم شود اعمال ماده 25 برای ضوابط قضایی و علاوه بر حسابرسی دادسرا رای دیوان محاسبات توسط دادستان برای قوه قضائیه ارسال می‌شود و ضوابط قضایی پیدا می‌کند.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور تصریح کرد: دیوان محاسبات مرجع رسیدگی است تلاش ما این است ساز وکار قانونی باشد. 

انتهای پیام / ع

R41348/P/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۴۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید دستغیب بر ضرورت تعیین سهم ارز اختصاص‌یافته در بهای تمام‌شده دارو و تجهیزات

رئیس کل دیوان محاسبات کشور گفت: هرچند که اهمیت تامین دارو در کشور بسیار بالاست اما باید نقش ارز اختصاص یافته در بهای تمام شده کالاها نیز مشخص و به دیوان محاسبات کشور اعلام شود تا بتوانیم سهم و نقش ارز را در تامین دارو و تجهیزات تعیین و محاسبه کنیم.

به گزارش ایسنا، سیداحمدرضا دستغیب در جلسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید مسئولیت ها در حوزه دارو و بهداشت مشخص باشد و در مسیر انجام وظیفه، دستگاه ها هماهنگی لازم را داشته باشند، افزود: باید موضوعات مبتلابه بخش دارو شکافته شده و به صورت جزء به جزء مورد بررسی قرار گیرند تا راهکارهای لازم برای رفع مشکلات ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: بخش های مختلف کشور به عنوان قوه عاقله باید برنامه ریزی و هماهنگی لازم را داشته باشند و در این زمینه توجیهات قابل قبول نیست.

به گزارش ایسنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور، دستغیب اولویت‌گذاری ها و تعیین موارد مهم و اولویت دار را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: ایراد اصلی در اختصاص ارز نیست بلکه مشکل اساسی، لجام گسیختگی در ثبت سفارش دارو است. بنابراین باید ثبت سفارش ها بر اساس نیاز جامعه و اولویت های تعیین شده باشد.

رئیس کل دیوان محاسبات اظهار داشت: هرچند که اهمیت تامین دارو در کشور بسیار بالاست اما باید نقش ارز اختصاص یافته در بهای تمام شده کالاها نیز مشخص و به دیوان محاسبات کشور اعلام شود تا بتوانیم سهم و نقش ارز را در تامین دارو و تجهیزات تعیین و محاسبه کنیم. این کار باعث می شود که هم گزارش ها واقع بینانه تر باشد و هم سازمان ها در عملکرد خود بهتر عمل کنند.

وی افزود: انتظار می رود که مصرف نیز مدیریت شود و میزان تخصیص ها متناسب با مصرف واقعی جامعه باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تأکید رئیسی بر به کارگیری همه ظرفیت‌ها برای مقابله بی‌امان با قاچاق
  • تاکید رئیسی بر به کارگیری همه ظرفیت‌ها برای مقابله بی‌امان با قاچاق
  • ضرورت تحقق منابع تقویت بنیه دفاعی
  • ارسال نامه‌های هشدار به قانون جوانی جمعیت به دستگاه‌ های اجرایی
  • تاکید دستغیب بر ضرورت تعیین سهم ارز اختصاص‌یافته به دارو
  • تأکید دستغیب بر ضرورت تعیین سهم ارز اختصاص‌یافته به دارو
  • ضرورت تعیین سهم ارز اختصاص یافته در بهای تمام شده دارو و تجهیزات
  • لجام گسیختگی در ثبت سفارش، مشکل اساسی حوزه دارو
  • تاکید دستغیب بر ضرورت تعیین سهم ارز اختصاص‌یافته در بهای تمام‌شده دارو و تجهیزات
  • برنامه‌های دیوان محاسبات به پیشرفت استان بوشهر کمک می‌کند