Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-03-29@08:21:38 GMT

هوای ایران برفی و بارانی می شود + جزییات

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۴۴۷۷۶

ایسنا نوشت: احد وظیفه از ورود سامانه بارشی جدید به کشور از اواخر وقت امروز (۲۵ بهمن) خبر داد.

  وی با بیان اینکه از اواخر امروز (۲۵ بهمن) سامانه بارشی جدید از غرب و شمال غرب وارد کشور می‌شود، تصریح کرد: این سامانه سبب ابرناکی، بارش پراکنده برف و باران در شمال غرب و غرب می‌شود.   به گفته وظیفه فردا (۲۶ بهمن) با تقویت این سامانه گسترده، بارش‌ها علاوه بر این مناطق ذکر به دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، غرب سواحل خزر و به بخش‌هایی از جنوب شرق و مرکز کشور کشیده و سبب بارش برف در مناطق کوهستانی و مرتفع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه شدت بارش فردا (۲۶ بهمن) در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، شمال شرق خوزستان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهار محال و بختیاری، غرب و شمال فارس پیش‌بینی می‌شود، گفت: همچنین فردا غرب خلیج فارس مواج است.   وظیفه اضافه کرد: روز شنبه (۲۷ بهمن) این سامانه در کل کشور فعال است البته به‌تدریج از فعالیت آن در نیمه غربی کاسته می‌شود.   وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۶ بهمن) نیمه ابری تا ابری، همراه با وزش باد در بعضی ساعات بارش باران با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد و روز شنبه (۲۷ بهمن) نیمه ابری تا ابری همراه با وزش باد و در بعضی ساعات بارش باران با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.برف و باران در راه ایران   مدیر کل پیش بینی وهشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور از اواخر وقت امروز (۲۵ بهمن) خبر داد.   احد وظیفه در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی امروز (۲۵ بهمن) جوی آرام و پایدار همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود که در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده‌ها را به دنبال دارد.   وی با بیان اینکه از اواخر امروز (۲۵ بهمن) سامانه بارشی جدید از غرب و شمال غرب وارد کشور می‌شود، تصریح کرد: این سامانه سبب ابرناکی، بارش پراکنده برف و باران در شمال غرب و غرب می‌شود.   به گفته وظیفه فردا (۲۶ بهمن) با تقویت این سامانه گسترده، بارش‌ها علاوه بر این مناطق ذکر به دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، غرب سواحل خزر و به بخش‌هایی از جنوب شرق و مرکز کشور کشیده و سبب بارش برف در مناطق کوهستانی و مرتفع می‌شود.   مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه شدت بارش فردا (۲۶ بهمن) در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، شمال شرق خوزستان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهار محال و بختیاری، غرب و شمال فارس پیش‌بینی می‌شود، گفت: همچنین فردا غرب خلیج فارس مواج است.   وظیفه اضافه کرد: روز شنبه (۲۷ بهمن) این سامانه در کل کشور فعال است البته به‌تدریج از فعالیت آن در نیمه غربی کاسته می‌شود.   وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۶ بهمن) نیمه ابری تا ابری، همراه با وزش باد در بعضی ساعات بارش باران با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد و روز شنبه (۲۷ بهمن) نیمه ابری تا ابری همراه با وزش باد و در بعضی ساعات بارش باران با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.       

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۴۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار جدید هواشناسی؛ بارش برف و باران در تمام ایران

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا وضعیت جوی استان‌های کشور را تشریح کرد.

صادق ضیائیان در گفتگو با ما، در توضیح بیشتر بیان کرد: امروز (۷ فروردین) فعالیت سامانه بارشی در برخی نقاط استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، گلستان، ارتفاعات البرز شرقی و شمال هرمزگان است و بتدریج از کشور خارج می‌شود.

وی افزود: از بعدازظهر سه‌شنبه تا پایان هفته با گذر متناوب امواج تراز میانی جو، در برخی مناطق استان‌های واقع در شمال غرب کشور بارش و وزش باد رخ خواهد داد. چهارشنبه (۸ فروردین) نیز علاوه بر شمال غرب، در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر و خراسان شمالی نیز بارش، وزش باد و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه پنجشنبه (۹ فروردین) هم در برخی نقاط مرکز و شمال شرق در بعضی ساعات ابرناکی و رگبار پراکنده باران گاهی رعدوبرق، وزش باد و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود، گفت: برای جمعه (۱۰ فروردین) گستره بارش در برخی نقاط مرکز، شرق، شمال شرق و جنوب شرق و برای شنبه (۱۱ فروردین) در برخی مناطق شمال غرب و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی پیش بینی می‌شود.

به گفته ضیائیان، امروز سه‌شنبه در سواحل دریای خزر افزایش دما و برای فردا چهارشنبه کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود و امروز خلیج فارس و چهارشنبه خلیج فارس تنگه هرمز و دریای عمان مواج هستند.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۸ فروردین‌ماه) قسمتی ابری تا نیمه ابری در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید گاهی بارش پراکنده با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد و طی روز پنجشنبه (۹ فروردین‌ماه) قسمتی ابری تا نیمه ابری در بعضی ساعت‌ها افزایش ابر گاهی رگبار باران و وزش باد شدید، با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان گفت: طی فردا و پس فردا بندرعباس با دمای ۲۹ و ۲۸ درجه سانتیگراد گرمترین و شهرکرد با دمای ۳- و ۴- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

همچنین مدل تجمعی بارش‌ها در ۴۸ ساعت آینده در ایران نشان می‌دهد که تهران در منطقه بارش قابل توجه قرار گرفته است.

در این نقشه نشانه‌ها به شکل زیر مشخص شده‌اند:
????مناطق آبی رنگ بارش ضعیف وپراکنده
????مناطق سبز بارش قابل توجه
????مناطق قرمز بارش با شدت زیاد

منبع: ایسنا

tags # اخبار هواشناسی سایر اخبار (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ آیا حیوانات هم از آمیزش جنسی لذت می‌برند؟ اگر ماه به زمین برخورد کند چه می‌شود؟ (عکس) انسان‌های امروز چقدر شبیه نئاندرتال‌‌ها هستند؛ از دماغ بزرگ تا کشیدن سیگار!

دیگر خبرها

  • این شش استان امروز بارانی هستند/ وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده
  • هواشناسی ایران/ هشدار کاهش دما در برخی استان‌ها
  • هوای آذربایجان شرقی بارانی می‌شود
  • هوای زنجان بارانی می‌شود
  • پیش‌بینی دمای هوای کشور؛ بارش باران و برف و وزش باد شدید در این مناطق
  • هشدار جدید هواشناسی؛ بارش برف و باران در تمام ایران
  • بارش باران در این مناطق کشور
  • رفت و برگشت هوای آفتابی و بارانی در ایام نوروزی گیلان
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در ۷ استان
  • هوای ۲۵ شهرستان خراسان رضوی بارانی شد