Web Analytics Made Easy - Statcounter

خراسان شمالی- ساناز عباس پور گفت:۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر از قالیبافان استان برای بهره مندی از بیمه، به اتحادیه های قالیبافان و ادارات صنعت، معدن و تجارت مراجعه کرده اند.

ساناز عباس پور رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین، گفت: در حال حاضر ۱۱۳ تعاونی فرش دستباف در استان وجود دارد که در بخش های تولید فرش، تابلو فرش دستباف، گبه و گلیم فعالیت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر از قالیبافان استان برای بهره مندی از بیمه، به اتحادیه های قالیبافان و ادارات صنعت، معدن و تجارت مراجعه کرده اند اظهار داشت: بیمه اجتماعی از مهم ترین مشکلات بافندگان است و سهمیه استان برای بهره مندی از بیمه، پایین است.

۳هزار بیمه شده گان قالی بافی در استان

وی در خصوص تعداد بیمه شده گان قالی بافی در استان گفت: شمار قالیبافان بیمه شده استان تا پایان اسفند سال ۹۲، ۶ هزار و ۷۸۲ نفر بودند که از آغاز طرح پالایش بیمه تاکنون شمار قالیبافان بیمه شده به سه هزارنفر رسیده است.

وی با بیان اینکه اکنون ۲۶ هزار قالیباف استان کارت عضویت در اتحادیه های صنفی فرش دستباف را دارند افزود:  انتظار می رود با تخصیص سهمیه از محل اعتبارات هدفمندی یارانه ها به بیمه قالیبافان، شمار بیشتری از این تولید کنندگان بیمه شوند.

انعقاد تفاهم نامه سه جانبه ای مابین استانداری، مرکز ملی فرش ایران و سازمان صمت

وی در خصوص نبود نمایشگاه و فروشگاه دائمی فرش دستباف در استان گفت: به سبب فقدان نمایشگاه و فروشگاه دائمی فرش دستباف در استان و در راستای به نمایش گزاردن توانمندی های استان در بخش فرش دستباف، تفاهم نامه سه جانبه ای فی مابین استانداری، مرکز ملی فرش ایران و سازمان صمت منعقد شد که مقرر گردید ضمن تأمین مالی از سوی اعتبارات ملی و استانی، فضایی جهت نمایش دستبافته های استان فراهم گردد که این تفاهم با سه شرح تعهد تا پایان برنامه ششم توسعه قابل اجرا است.

وی در پاسخ به سوال اینکه چه تعداد از بافندگان استان موفق به دریافت کارت شناسایی قالیبافی در حرفه های وابسته به تولید فرش از جمله طراحی، رنگرزی و... شدند؟ افزود:  کارتهای شناسایی صادره شامل: قالی باف(بافنده)، ناظر فنی، رنگرز، چله کش و چله دوان، طراح، مرمتکار،...که به سبب نبود سامانه آماری منسجم قابل تفکیک نیست.

۱۶۰ فقره پروانه تولید فرش دستباف

وی همچنین گفت: از سال ۸۴ تاکنون، ۱۶۰ فقره پروانه تولید فرش دستباف در استان صادر شده است.

عباس پور اظهار داشت: به منظور اجرایی کردن قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی، تاکنون سه هزار و ۸۴۳ مجوز در بخش مشاغل خرد و خانگی در رشته فرش دستباف صادر شده است.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: برای اجرای قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری، ۷۸۸ نفر در بخش فرش دستباف و حرفه های وابسته به آن در سامانه کارا، ثبت نام کرده اند.

عباس پور در پایان گفت: در بخش حمایت از حقوق مصرف کنندگان تاکنون ۹ جشنواره فروش فرش دستباف در استان برگزار شده است.

انتهای پیام/
 

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: انعقاد تفاهم نامه بیمه فرش دستباف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۵۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم نامه راه‌اندازی سامانه ویژه ناشنوایان گلستان امضا شد

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان در آیین امضای این تفاهم نامه که عصر دوشنبه در فرمانداری گنبدکاووس برگزار شد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان بیان کرد: با راه‌اندازی این سامانه و ایجاد زیرساخت‌های آن توسط یک شرکت بومی حوزه فناوری استان طی ۶ ماه آینده، افزون بر ۱۱ هزار نفر از جامعه کم شنوا، ناشنوا و سخت گفتار این استان شمالی از خدمات آن بهره‌مند خواهند شد.

سیدعلی مهاجر افزود: راه‌اندازی این سامانه با کمک ۱۴ میلیارد ریالی محمد شهرکی و در راستای مطالبه مطرح شده از سوی نمایندگان ناشنوایان گلستان در نشست‌های اندیشه ورز و بررسی نظام مسائل این استان، با دستور استاندار و نیز بهره‌گیری از نیکوکاران بالاخص محمد شهرکی و همچنین دستگاه‌های خدمات رسان انجام خواهد شد.

وی بابیان اینکه کم شنوایان و ناشنوایان به‌عنوان عضوی از جامعه حق دستیابی و بهره‌مندی از خدمات دستگاه‌های خدمات رسان مختلف را دارند، اضافه کرد: دولت مردمی سیزدهم، گوش شنوای این عزیزان است و برای تحقق مطالبات آنها تلاش خواهد کرد 

مهاجر همچنین با قدردانی از رهبر معظم انقلاب و پاسداران انقلاب اسلامی در دادن پاسخ تنبیهی به رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: پیام روشن این پاسخ این است که اگر متجاوزی به منافع و دارایی های جمهوری اسلامی و نوامیس آن نگاه چپ کنند بشدت با آن برخورد خواهد شد.

مدیرعامل انجمن ناشنوایان گلستان هم در این جلسه برضرورت تسریع در راه اندازی سامانه الکترونیکی ویژه کم شنوایان و ناشنوایان در این استان تاکید کرد و گفت: حداقل کاربرد این سامانه برای این قشر از جامعه، نجات جان آنهاست زیرا می‌توانند نیازهای خود را بویژه در زمان حوادث از طریق تلفن همراه به اطلاع دستگاه خدمات رسان برسانند.

حسین گلعزار افزود: درصورت موفقیت این سامانه در گلستان، این طرح در سطح ملی برای استفاده جامعه یک میلیون نفری ناشنوا و کم شنوای کشور مورد استفاده خواهد بود.

رییس مجمع خیرین گلستان هم در این مراسم گفت: کمک به راه‌اندازی سامانه الکترونیکی ویژه ارائه خدمات به کم شنوایان و ناشنوایان این استان در راستای کمک به همنوع، دستگیری و نجات این قشر که همانند عضوی از خانواده ما هستند، صورت می‌گیرد.

محمد شهرکی همچنین برلزوم تعامل و همراهی بیشتر مسوولان گلستان با جامعه خیرین استان تاکید کرد و افزود: در همه کشورها، نیکوکاران در راستای رفع نیازهای جامعه و بدون چشم داشت به دولت‌ها کمک می‌کنند زیرا دولت‌ها به تنهایی قادر به رفع همه مشکلات نیستند.

وی اضافه کرد: در جمهوری اسلامی هم نیکوکاران کنار دولت هستند و انتظار دارند مسوولان هم بدون اتهام زنی بی‌مورد به این قشر، از ظرفیت آنها برای تسریع در رفع مسائل و مشکلات جامعه بیشتر استفاده کنند.

 

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه کمیته قضایی سه جانبه مقابله با تروریسم میان ایران، عراق و سوریه
  • لزوم حمایت از زندانیان و خانواده آن‌ها
  • اقدامات تأمینی و تربیتی برای خانواده های زندانیان
  • ارایه خدمات به خانواده زندانیان تا ۳ ماه پس از آزادی
  • سوییس به معاهده آرتمیس پیوست
  • فعالیت ۷۹ کتابخانه عمومی در استان بوشهر
  • بهسازی کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر برای تسهیل ورود معلولان
  • امضای تفاهم‌نامه مشترک دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس و واحد تهران شرق
  • تفاهم نامه راه‌اندازی سامانه ویژه ناشنوایان گلستان امضا شد
  • انعقاد تفاهم نامه بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و بهسازی و نوسازی بافت تاریخی بیرجند