Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - پیکر رضا صفایی فیلمساز فقید سینما که صبح روز بیست و سوم بهمن بهمن ماه به دلیل سکته قلبی جان به جان آفرین تسلیم کرده بود، به درخواست خانواده اش و در سکوت خبری با حضور تعدادی از دوستان و نماینده خانه سینما در قطعه بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

خسرو امیرصادقی از کارگردانان سینما و از دوستان نزدیک زنده یاد صفایی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره خاکسپاری زنده یاد رضا صفایی که صبح امروز (پنجشنبه 25 بهمن ماه) انجام شد گفت: ساعت 10 صبح امروز، از سالن معراج بهشت زهرا(س) و بعد از انجام مراسم مذهبی خاص تدفین، پیکر رضا صفایی با مشایعت نماینده خانه سینما و تعداد محدودی از دوستان و همکاران وی و خانواده اش تشییع و در قطعه بهشت زهرا کنار مزار غلامحسین بهمن ‌یار به خاک سپرده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در این مراسم علاوه بر صحبت های تعدادی از دوستان و همکاران زنده یاد صفایی، پیام های نصرت الله وحدت و محمد متوسلانی از بازیگران فیلم های رضا صفایی برای حاضران قرائت شد و حاضران نیز کمی درباره شیوه زندگی و اخلاق مداری صفایی در زندگی شخصی و حرفه ای سخن گفتند.
امیرصادقی ضمن تشکر از همکاری مسوولان بهش زهرا(س) و مسوولان خانه سینما درباره مراسم یادبود این هنرمند فقید گفت: مراسم یادبود مرحوم رضا صفایی از ساعت 9 الی 11 فردا (جمعه 26 بهمن ماه) در مسجد الغدیر واقع در میدان میرداماد برگزار می‌شود.
صفایی کارگردانی مجموعه تلویزیونی «آتیه» را برعهده داشت که در دهه 70 از تلویزیون پخش می شد. وی فیلم هایی چون «قیام»، «ماموریت»، «شیطان صفتان»، «لانه عقاب‌ها»، «عروسی مامان» و بسیاری دیگر از آثار را نیز کارگردانی کرده است.
وی که کارگردانی 57 اثر سینمایی را در کارنامه هنری خود داشت، به نوعی یک از رکودارترین کارگردان‌ها در سینمای ایران است که در کارنامه خود بیش از 50 فیلم سینمایی و سریال را کارگردانی و تهیه کرده است.
وی از سال 1342 کارگردانی در سینما را آغاز کرد و بعد از انقلاب، فیلم‌هایی همچون قیام، ماموریت، شیطان صفتان، لانه عقاب‌ها و عروسی مامان را کارگردانی کرد.
**9266**1601**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي سينما صفايي بهشت زهرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۵۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهشت زهرا پذیرای شهروندان در شب‌های قدر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، روابط عمومی سازمان بهشت زهرا اعلام کرد در‌های اصلی این آرامستان در شب‌های قدر (۱۹، ۲۱ و ۲۳ ماه مبارک رمضان) برای حضور زائران در گلزار مطهر شهدا یا در کنار مزار درگذشتگان در قطعات عمومی باز است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران هم گفت: آتش‌نشانان ۱۳۸ ایستگاه آتش‌نشانی در شب‌های قدر به‌منظور کمک به ایمنی محل‌های برگزاری مراسم در محدوده عملیاتی خود به‌ویژه اماکن مهم مانند مساجد، حسینیه‌ها، شبستان‌ها، بقاع متبرکه و اماکن دیگر مستقر می‌شوند.

قدرت‌الله محمدی به شهروندان توصیه کرد در این شب‌ها همه در‌های ورود و خروجی مکان‌های مذهبی را باز بگذارند و افراد سالخورده و کودکان در نزدیک‌ترین محل تا در‌های خروجی اسکان داده شوند.

دیگر خبرها

  • پیکر‌های شهدای غزه در خیابان‌ها به خاک سپرده می‌شود
  • برگزاری مراسم شب های قدر در کنار شهدای تهران
  • پیکر شهید مرزبانی در گلستان به خاک سپرده شد
  • بهشت زهرا پذیرای شهروندان در شب‌های قدر
  • درهای اصلی بهشت زهرا(س) در شب‌های قدر باز است
  • بهزاد نبوی، ابتکار و همسرش در مراسم تشییع پیکر زهرا شجاعی (عکس)
  • فرامرز اصلانی در قطعه هنرمندان دفن می‌شود؟
  • درب‌های بهشت زهرا (س) در شب‌های قدر باز است
  • درب‌های اصلی بهشت زهرا(س) در شب‌های قدر باز خواهد بود
  • درب‌های اصلی بهشت زهرا(س) در شب‌های قدر باز است